glassmanet Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Jeg og min samboer har vært prøvere i 15 mnd. Han hadde ok sædprøve i april. Litt forhøyet antall abnorme sædceller, men ikke noen krise. Jeg har litt lange sykluser, og har blitt satt på pergotime nå. Samboer tok ny sædprøve for en uke siden. Den ser mye dårligere ut. Antall sædceller pr ml er halvert, og 71% er levende i forhold til 92% i april. Hva skjer? Noen som har hørt om dette før? Noen som har blitt gravide selv om mannen hadde dårlig sædprøve? Er så trist at jeg må bruke masse tid og energi på disse hormonene, og føles så bortkastet med de nedslående resultatene Drømmen om barn virker så fjern nå
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Ikke ta sorgene på forskudd. Dere får vel oppfølgingstime hvor dere kan stille spørsmål? Anonymous poster hash: 03fae...316
Biloba Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Sædkvalitet varierer, det kan være nok at mannen har hatt feber eller at testiklene har vært utsatt for annen oppheting, så kan kvaliteten være redusert i 3 mnd.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Mannen min hadde kun 4 millioner sædceller per ml. Det normale er 20 millioner sædceller pr ml. 1,5 måned etter prøven så ble vi gravide med tvillinger. Da hadde vi prøvd i nesten 1 år. Ikke gi opp håpet. Anonymous poster hash: 3f0dc...906
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Mannen bør unngå å ha stramme bukser og oppheting av "området". Også er røyk, snus og store mengder alkohol ikke så lurt Store mengder koffein bør også unngås. Mannen min snuste, drakk en hel kaffe og brukte stramme bukser. Han begynte også å spise sunnere. Tilslutt gikk det Kan vare verdt et førsøk! Anonymous poster hash: 3f0dc...906
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #6 Skrevet 19. september 2015 En slektning av meg ble gravid lett med en mann med dårlig sædkvalitet. Anonymous poster hash: 5d7b5...645
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå