AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Jeg skal snart flytte, og katten min liker å gå seg en tur innimellom, selv om hun er mest inne. Hvor lang tid bør jeg holde henne inne så hun ikke blir helt forvirret? Er det nok med 1 uke eller burde jeg vente lengre? Hun er ikke typen til å stikke av, hun er en sibirkatt som er veldig knyttet til meg. Og angående det, jeg har begynt å pakke, og siden jeg begynte med det er hun ekstremt klengete, verre enn vanlig. Kan det være fordi hun merker at noe skal skje? Takker på forhånd for råd. Anonymous poster hash: 71afe...7db
Fantastica Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Dyrebeskyttelsen anbefaler to uker inne ved flytting, for at katten skal vite hvor den bor, dvs får mat, kos og alt det den trenger. Jeg har alltid overholdt dette med mine katter, bortsett fra min gjenstridige herremann som var inne i nesten et døgn før han fikk gå ut. Alle tre pusene har klart flyttingen fint. 1
ninuska_ Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Signerer Fantastica. Når vi flyttet, holdt vi pus inne i 2 uker, og det gikk veldig fint
Gjest BeKind Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Vi hadde pusen inne i 4 uker når vi flyttet Vi satte opp hverandadøra i første etasje etter to uker, men lot katten få velge selv når han var klar. Det tok to ekstra uker før han troppet rolig ut på platten
Tvist Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Du kjenner jo katten best. Jeg holdt katten inne i 3-4 uker, men gikk tur med henne (uten sele) hver dag. Gå litt rundt i området sammen med henne, om det er mulig med henne.
tussi84 Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 2 til 3 uker. Og at du gradvis blir med pus ut de første dagene
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 I likhet med de andre her har jeg hørt de skal holdes inne mellom 2-4 uker. Det var forøvrig umulig å holde frøkna inne lengre enn 4 dager før hun bokstavelig talt gikk på veggene! Hun er en utekatt av de sjeldne, ute fra morgen til kveld, eller over flere dager av gangen, totalt ignorerende ovenfor matmors desperate rop om å komme hjem. Vi slapp henne ut som sagt etter dag 4, og det har gått greit se an katten og hold deg i nærheten, så vil det nok gå bra.Anonymous poster hash: 9db77...055
Gjest Badebuksa Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 I likhet med de andre her har jeg hørt de skal holdes inne mellom 2-4 uker. Det var forøvrig umulig å holde frøkna inne lengre enn 4 dager før hun bokstavelig talt gikk på veggene! Hun er en utekatt av de sjeldne, ute fra morgen til kveld, eller over flere dager av gangen, totalt ignorerende ovenfor matmors desperate rop om å komme hjem. Vi slapp henne ut som sagt etter dag 4, og det har gått greit se an katten og hold deg i nærheten, så vil det nok gå bra.Anonymous poster hash: 9db77...055 Men det anbefales ikke siden mange vil forsøke å finne sitt gamle hjem, katter er stedbundne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå