Gå til innhold

Funker det å fake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på det jeg har lest i selvhjelpsbøker. Om man har kjærlighetssorg eller ikke har det så fint så skal man late som, man skal smile og være sosial og late som alt er fint. Nå har jeg prøvd dette lenge men syns ikke det funker akkurat..

Noen som har prøvd? Og noen tips til å komme ut av en evig depresjon som aldri går over? 

Anonymous poster hash: 84805...986
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri prøvd, men jeg har gått en del til psykolog pga depresjon.  Da er en av tingene å være bevisst på å ikke dyrke negative tanker. Man skal være bevisst på når man tenker negativt og prøve å stoppe. Det synes jeg hjelper og regner med at det har vitenskapelig belegg siden det er standardråd fra psykologer.

Anonymous poster hash: ec394...d48
Skrevet

Vet ikke om det funker å fake, men å bruke et minutt på å smile til seg selv i speilet hver dag fungerer ihvertfall som faen.

Du føler deg skikkelig dum i starten når du står der og smiler til ditt eget speilbilde, men i løpet av noen dager eller uker blir det naturlig for deg å smile til deg selv hver gang du ser deg i speilet.

Når man smiler, eller blir smilt til, så blir man lettere til sinns og plutselig så har det noe for seg å stå der og glise som en annen tulling likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...