Letti Skrevet 20. september 2004 #1 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har fulgt med litt på svensk text tv og litt i debatter fra utlandet at jenter misbruker efedrin for og bli slanke. Er det fakta?? Jeg ga mine barn hostemiddel da de var små som innholdt efedrin, men da må jo det ha vært små mengder med efedrin..... Jeg må innrømme at jeg ble skremt. Niesa til en venninne har kjøpt slankepiller i Sverige med efedrin og har rast ned i vekt. Jeg trodde det var på dopinglista både i Sverige og i Norge og da må jo det være ulovlig?? Niesa til venninna mi har forandret seg mye. Hva er de mest vanlige bivirkningennen ved av bruk efedrin og hvorfor er det så farlig? Og jeg skjønner ikke hvordan man kan bli slank av noe som utvider luftveiene.....Er det ikke det efedrin hjelper for da! Jeg må bare spørre jeg.....Dette er så skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 20. september 2004 #2 Del Skrevet 20. september 2004 Barna min har fått efedrin mot falsk krupp. Det jeg vet er at det inneholder noe som gjør dem svært aktive/oppspilte. Var det adrenalin? Enig, det er litt skummelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 20. september 2004 #3 Del Skrevet 20. september 2004 http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx...15&languageid=0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 20. september 2004 #4 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg vet ikke så veldig mye om dette, men vet at effedrin er mye brukt i bodybuilder miljøet. Som slankemiddel. Fant en link med grei forklaring: http://www.netdoktor.dk/sport/doping/artik...ler/efedrin.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #5 Del Skrevet 20. september 2004 Er ikke Efedrin en type amfetamin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 20. september 2004 #6 Del Skrevet 20. september 2004 Efedrin er et sentralstimulerende stoff med noen likheter med Amfetamin. Man får et energi-kick, blir rastløs, mister matlysten og blir mer våken. Det utvider også luftveiene som nevnt her. For medisinsk bruk, som feks. i astmamedisin, er helt ufarlig da det er veldig små mengder. Meget farlig å ta for de med hjerteproblemer. Det er også friske personer i bla. USA som har fått hjertesvikt av en gangs bruk i fbm. trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 20. september 2004 #7 Del Skrevet 20. september 2004 Nei, Efedrin er IKKE en type amfetamin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #8 Del Skrevet 20. september 2004 Men efedrin er i slekt med amfetamin... Hvis man ser på molekyl strukturen er den nesten identisk, men det utgjør jo hele forskjellen. Blir vel litt på samme måte som med kaffe og te, begge innholder koffein, men er to forskjellige substanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 21. september 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 21. september 2004 Er efedrin og amfetamin i slekt?? Hvor farlig er egentlig efedrin? Har det blitt overdrevet det som er sagt og skrevet? Hvis jeg forstår dette riktig, så er høyt blodtrykk/andre elementer kombinasjonen ved bruk av efedrin som er farlig. Jeg vet denne niesa havnet på sykehus i sommer, men vet ikke hvorfor og om hun da hadde begynt med disse pillene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 21. september 2004 #10 Del Skrevet 21. september 2004 Efedrin er resptbelagt i Norge, men selges fritt i andre land. Det brukes i kombinasjon med koffeing og aspirin i forbindelse med slanking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 21. september 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 21. september 2004 Efedrin er resptbelagt i Norge' date=' men selges fritt i andre land. Det brukes i kombinasjon med koffeing og aspirin i forbindelse med slanking.[/quote'] Jeg trodde det var ulovlig i Sverige, Danmark og USA også jeg. Hvor farlig er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #12 Del Skrevet 21. september 2004 Lepigen er det noe du får kjøpt via eu apoteket.Forbudt i Norge,Amerika,Danmark.Går under doping etc.Jeg har bestilt og brukt det no i 3 uker.MEN ikke er jeg hyper og ikke mer energi (enda)Men det ser ut til at jeg har gått ned i vekt.Noe jeg skal inrømme var min inntensjon ja og få energi.Men altså det mangler jeg enda.Jeg bor ikke i Norge.Tar 1-2 tabl om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 21. september 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 21. september 2004 Lepigen er det noe du får kjøpt via eu apoteket.Forbudt i Norge' date='Amerika,Danmark.Går under doping etc.Jeg har bestilt og brukt det no i 3 uker.MEN ikke er jeg hyper og ikke mer energi (enda)Men det ser ut til at jeg har gått ned i vekt.Noe jeg skal inrømme var min inntensjon ja og få energi.Men altså det mangler jeg enda.Jeg bor ikke i Norge.Tar 1-2 tabl om dagen.[/quote'] Er du ikke redd for hjerteinfarkt osv? Nå har jeg fått navnet på de denne niesa har brukt og de blir solgt i vanlige helsekostbutikker i Sverige. Hjelper de virkelig på vekta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 21. september 2004 #14 Del Skrevet 21. september 2004 Ikke ulovlig. Reseptbelagt. Heroin f.eks er ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 21. september 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 21. september 2004 Ikke ulovlig. Reseptbelagt. Heroin f.eks er ulovlig. Ok, nå skjønner jeg...... Det tar litt tid med meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #16 Del Skrevet 22. september 2004 Nei,ikke redd for hjerteinfarkt.Tror om du er frisk,ikke høgt blodtrykk etc,så kan du greie deg ok.Men heller ikke bruke andre medesiner samtidlig.Innholdet er som følger:500 mg Ephedera Sinicia (motsvare 40 mg efedrin),350 mg Kolanutextrakt PTE 10% (motsvarar 250 mg koffein). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellen23 Skrevet 22. september 2004 #17 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg har også brukt efedrin i ca 1 mnd for noen år tilbake. Ble litt småhyper og fikk bedre med overskudd på trening. Tror det skal være beslektet med amfetamin? Ellers så mener jeg at det bare kan ha noe av en lignende virkning som amfetamin. Husker ikke helt. Jeg raste ned i vekt, ble litt distre og mistet matlyst. Husker at jeg overtrente på trening en gang og fikk et sinnsykt stikk i hjertet :o Og etter det slutta jeg... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 22. september 2004 #18 Del Skrevet 22. september 2004 Efedrin selges fritt i USA, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 23. september 2004 #19 Del Skrevet 23. september 2004 Har også kjøpt noen "Efedra kapsler" på "Tobakkslåven" på Svinesund (som nå er nedlagt, men de solgte masse bodybuilding-supplementer). Dette inneholdt visstnok efedrin. Jeg følte meg ikke mer våken, men var definitivt mye mer utholdende på trening (og også på jobb, brukte det litt i en periode jeg jobbet som servitør i julebordsstria). I tillegg hemmer det sultfølelsen. Tror ikke det er veldig farlig for friske mennesker som vet å måteholde seg, og ikke blander det med andre medisiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå