Gå til innhold

Å bli ertet for pga man er single...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..er ikke det litt ufint? Jeg syns det blir verre jo eldre jeg blir. Snart fyller jeg 34 og får stadig høre småstikk som "stakkars deg som ikke klarer å finne deg en mann." Jeg blir så satt ut av slike kommentarer, skjønner ikke vitsen med å si sånt til folk. Er mest kolleger som sier slikt. 

Er det flere som opplever dette? Hva svarer dere? Og hva tror dere er årsaken? Jeg har snakket med flere venner om dette, de mener det kan være misunnelse pga jeg har god økonomi og reiser mye, har mange venner etc. Uansett ville jeg aldri funnet på å sagt til noen "fatter ikke at du er gift, og at noen orker å være sammen med deg." Man skal jo respektere hverandre! Og jeg får jo ikke gjort noe med at ingen vil ha meg, da hjelper det ikke min situasjon å hele tiden få høre "stakkars deg.."

Anonymous poster hash: dc157...ebe
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig ufint og jeg opplever det selv. Kanskje ikke så mye direkte erting, men av og til kommer det kommentarer.

På dårlige dager plager det meg, men vanligvis er jeg OK som single og da plager det meg ikke.

Folk bør uansett holde seg for gode til å anta ting om andre og tro de har rett til å føle at vi er mindre verdt som ikke er konforme !

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig ufint og jeg opplever det selv. Kanskje ikke så mye direkte erting, men av og til kommer det kommentarer.

På dårlige dager plager det meg, men vanligvis er jeg OK som single og da plager det meg ikke.

Folk bør uansett holde seg for gode til å anta ting om andre og tro de har rett til å føle at vi er mindre verdt som ikke er konforme !

Det er nettopp det! Virker som at det er helt akseptert i samfunnet å rakke ned på oss single. I går fikk jeg også høre følgende: "pass på å ikke være singel for lenge, da kan du får noen rare og sære vaner." Altså.. jeg kjenner faktisk ganske mange folk. Både single, alenemødre, og par med og uten barn. Innenfor alle disse gruppene fins det folk MED rare og sære vaner. Jeg mener at det har ikke så mye med å være singel å gjøre. 

• Liker 6
Skrevet

..er ikke det litt ufint? Jeg syns det blir verre jo eldre jeg blir. Snart fyller jeg 34 og får stadig høre småstikk som "stakkars deg som ikke klarer å finne deg en mann." Jeg blir så satt ut av slike kommentarer, skjønner ikke vitsen med å si sånt til folk. Er mest kolleger som sier slikt. 

Er det flere som opplever dette? Hva svarer dere? Og hva tror dere er årsaken? Jeg har snakket med flere venner om dette, de mener det kan være misunnelse pga jeg har god økonomi og reiser mye, har mange venner etc. Uansett ville jeg aldri funnet på å sagt til noen "fatter ikke at du er gift, og at noen orker å være sammen med deg." Man skal jo respektere hverandre! Og jeg får jo ikke gjort noe med at ingen vil ha meg, da hjelper det ikke min situasjon å hele tiden få høre "stakkars deg.."

Jeg har hørt noe lignende, - fra damer som egentlig ikke hadde det så bra i forholdene sine, men som følte på at de ikke kunne dra fordi de hadde gjort seg økonomisk avhengig av den mannen. Folk som har det godt i forholdet sitt bryr seg katta om andre er sammen med noen eller ikke.

Skrevet

Jeg er også 34 år, og får stadig høre om ikke jeg skal finne meg en mann. Temmelig lei, men dem mener godt. Det er jo ganske ironisk å høre det fra alle de som er i disse dårlige forholdene. Lurer på om dem mener det er bedre å være i ett dårlig forhold enn ingen forhold.

Jeg er ikke engang på leting. Har det helt ypperlig uten en mann i hus!

Anonymous poster hash: 0c518...885
  • Liker 1
Skrevet

Man blir litt lei av det. Hører ikke så mye fra jevnaldrene, men fra foreldre og besteforeldre er det et evig mas. Er nesten på kanten til at jeg unngår dem for å slippe å høre sånt.

Skrevet

De er misunnelige på deg.Særlig jenter kan oppføre seg slik,og ja det er veldig ufint.

Skrevet

Jeg opplever også sånt, siær fra eldre, kvinnelige kolleger..Jeg får en del oppmerksomhet på jobb fordi jeg er ung og "pen", kanhende de ikke liker det helt og mener det hadde roet seg ned litt om jeg var opptatt..Det er i allefall mitt inntrykk. 

Anonymous poster hash: e7534...6a2
Skrevet

Jeg synes det er både tankeløse og frekt, og at det er helt på sin plass å være frekk tilbake noen ganger.

Anonymous poster hash: ab978...fe6

Skrevet

Det er veldig korttenkt. I manges liv er det å ha mann og barn det som er "Livet", det de har levd for fra de var små for å ha. Jeg mener at selvom det for noen er en helt obligatorisk livsoppgave å ha kjæreste gjennom hele livet, så burde de skjønne at det for andre er minst like obligatorisk livsoppgave å ta vare på seg selv og følge sin egen lidenskap (reising feks).

Anonymous poster hash: d0911...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...