AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Jeg bor langs en relativt godt trafikkert vei. Det er 40 sone rett utenfor hos meg, med fartsdumper. Dette er en bakke hvor det er sjeldent folk parkerer langs veien siden det bare er bolighus med egne gårdsplasser, men her hvor jeg bor så er det en trang gårdsplass og 3 leiligheter, noe som har endt opp med at huseier har sagt at ingen får parkere i gårdsplassen slik at det ikke blir noen krangel om hvem som skal få stå der (ikke plass til alle) De to andre har små biler de parkerer langs veien, og busser og biler kan fint komme frem på vanlig måte Mens jeg har en ganske stor bil, noe som fører til at de som kjører på den siden jeg står parkert må bremse ned/stoppe opp om det kommer møtende biler. Spesielt om det kommer buss/lastebil. Det er ingen vei med særlig tungtransport dog. Bussen går forbi 2 ganger i timen, og det kommer en og annen lastebil i forbindelse med leveringer til butikker Nå har jeg opplevd flere ganger at busssjåførene er forbanna og de truer med å ringe politi og kommunen osv om ikke bilen flyttes Det er lov å parkere langs veien, det står ingen forbudsskilt. Det finnes heller ingen andre steder å stå parkert Så nå er jeg bekymret for at jeg kanskje er nødt for å flytte bilen...ikke at jeg har noen anelse om hvor jeg kan flytte den i så fall Har de rett til å kreve at min bil ikke får stå parkert der?Anonymous poster hash: 42825...fe8
Gjest Miss.Silver Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 (endret) Kan du ikke høre med eieren og de andre leietakerne om det? Si at du ikke mener at du skal få spesialbehandling, men at ettersom du har så stor bil så skaper du problemer for forbikjørende, særlig busser og lastebilsjåfører og har fått trusler om borttauing/politi, og om du har muligheter for å bruke innkjørselen hvertfall i rushtiden? Men at du om kvelden setter den i gaten sammen med de andre? Endret 18. september 2015 av Miss.Silver
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 De andre leietakerene har sagt at min bil gjerne kan stå i gårdsplassen hele tiden, men huseier nekter plent. Han er ekstremt sær og etter noe diskusjon så kjente jeg at det ikke nyttet å krangle med han Anonymous poster hash: 42825...fe8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Du bør høre med kommunen hva bestemmelsene er for din gate. Kanskje du parkerer ulovlig uten å vite det? Det MÅ ikke være skilt for parkering forbudt om det kommer klart frem at det ikke er smart å parkere der Anonymous poster hash: fc133...a02 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Du bør høre med kommunen hva bestemmelsene er for din gate. Kanskje du parkerer ulovlig uten å vite det? Det MÅ ikke være skilt for parkering forbudt om det kommer klart frem at det ikke er smart å parkere derAnonymous poster hash: fc133...a02 Jo det kan jeg gjøre på mandag Det finnes en butikk i nærheten, men de har slitt med at folk parkerer der over lengre tid at de har forbud mot å parkere der lengre enn 1 time, men jeg ser at de som bor over/rundt butikken har en slik lapp i frontruta som gjør at de kan parkere der (alle har garasje så det er for de som har en ekstra bil osv) Jeg tenkte å høre der om det er noen mulighet for at jeg og kan få en slik lapp selv om jeg bor litt lengre unnaAnonymous poster hash: 42825...fe8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Du kan parkere slik du gjør nå. Kan ikke se at kommunen skulle kunne ta deg på noe slik du beskriver parkeringen. Anonymous poster hash: 4ca78...b7f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Du kan parkere slik du gjør nå. Kan ikke se at kommunen skulle kunne ta deg på noe slik du beskriver parkeringen. Anonymous poster hash: 4ca78...b7f Det var det jeg mente også i starten, men så ble det klager fra bussjåførene osv... Eneste jeg kan se er et problem er om vinteren hvor veien ofte blir enda trangere pga all snø Men frem til nå har vi vært heldige med veldig snøfattige vintre, og snøen har ligget i max en ukeAnonymous poster hash: 42825...fe8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #8 Skrevet 19. september 2015 Hadde samme problem der jeg bodde før, men det gikk ikke buss der. Parkerte langs veien, delvis uti grøften men enkelte syntes det var så tungt å måtte svinge på rattet og gjerne vike for motgående trafikk at de stadig stoppet og skjelte meg ut om jeg holdt på å parkere. Jeg ba dem ringe kommunen og sette opp skilt. Det skjedde aldri noe. Anonymous poster hash: 2ef9a...509
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #9 Skrevet 19. september 2015 Hvor mye større er din bil? Snakker vi lastebil eller? Anonymous poster hash: 2ef9a...509 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #10 Skrevet 19. september 2015 Hvor mye større er din bil? Snakker vi lastebil eller? Anonymous poster hash: 2ef9a...509 Privat kjører jeg en ganske bred pickup, men innimellom kjører jeg en liten lastebilAnonymous poster hash: 42825...fe8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #11 Skrevet 19. september 2015 Hvor mye større er din bil? Snakker vi lastebil eller? Anonymous poster hash: 2ef9a...509 Størrelsen på bilen er bare relevant om den blokkerer for brannutrykning. 3 meter fri veibane er vel det vanligste å kreve. Men TS beskriver jo veien som at det går an å kjøre to vanlige personbiler forbi hverandre, så dette er virkelig en ikkesak. Anonymous poster hash: 4ca78...b7f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #12 Skrevet 19. september 2015 Bor huseier like ved? Hvorfor ikke bare begynne å parkere på eiendommen når de andre beboerne er enige lel? Jeg bor på bygda og her står mye biler parkert i veikryss og langs småveier. Mange dumme folk som ikke en gang kunne stave "veitrafikkloven", men ingen sier fra og politiet har sagt at de ikke prioriterer dette. Som mange andre steder i distriktet har vi i praksis ikke politi.Anonymous poster hash: f7251...322
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #13 Skrevet 19. september 2015 Huseier bor ikke her nei, men han kjører ofte forbi og lager et helvete dersom han ser at vi har gjort noe han ikke vil at vi skal gjøre Jeg skal dobbeltsjekke med kommunen på mandag og sjekke med de som er ansvarlig for parkeringen ved butikken her i nærheten om mulighet for parkering der Så får jeg bare stå langs veien imellomtiden Men kjenner jeg får angstanfall av hele saken og jeg går rundt og er så kvalm at jeg nesten kaster opp Anonymous poster hash: 42825...fe8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #14 Skrevet 19. september 2015 Altså, det er veldig enkelt. Ser du noe parkering forbudt-skilt etter siste krysset inne i veien din? Nei, da er det bare å parkere da. Så kan selvfølgelig bussjåførene skrike til de blir blå, så lenge det er mulig å passere, du ikke står til hinder for noen (og da mener jeg ikke dersom det kommer bil i mot) og du ikke parkerer i strid med skilting.Anonymous poster hash: 2ef9a...509
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #15 Skrevet 19. september 2015 Mhm, skal prøve å tenke litt som deg og gi litt faen Sliter med angst, spesielt om jeg er til bry for andre :/ Anonymous poster hash: 42825...fe8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #16 Skrevet 19. september 2015 Du får be de bussjåførene ta seg en utvekslingsuke i Bergen, så kanskje de roer seg litt etter det. Anonymous poster hash: 4ca78...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #17 Skrevet 19. september 2015 Du får be de bussjåførene ta seg en utvekslingsuke i Bergen, så kanskje de roer seg litt etter det. Anonymous poster hash: 4ca78...b7f Haha ja, er der jeg bor 😄Anonymous poster hash: 2ef9a...509
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #18 Skrevet 19. september 2015 Søndre Skogvei kanskje? Var det jeg tenkte på da jeg leste starten i alle fall...mange trange veier i byen da.Anonymous poster hash: f7251...322
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #19 Skrevet 19. september 2015 Søndre Skogvei kanskje? Var det jeg tenkte på da jeg leste starten i alle fall...mange trange veier i byen da.Anonymous poster hash: f7251...322 Aldri hørt om den adressen, så tror ikke det er snakk om samme by Jeg bor litt utenfor byen ogsåAnonymous poster hash: 42825...fe8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #20 Skrevet 20. september 2015 Søndre Skogvei kanskje? Var det jeg tenkte på da jeg leste starten i alle fall...mange trange veier i byen da.Anonymous poster hash: f7251...322 Du blander AB-er, tror jeg? Anonymous poster hash: 4ca78...b7f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå