AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Har de siste dagene vært svimmel, kvalm, hatt stikkinger helt nederst i magen og smerter i korsrygg, smerter nedover lyske og er noe mer trøtt enn vanlig. Vært hos legen i dag på grunn av dette, og han tok en urinprøve. Var ikke morgenurin og er alt for tidlig for at det evt kan vise på en urinprøve (testen var negativ, ikm er om 10 dager). Men urinprøven ga utslag på blod i urinen, men ingenting annet som kunne tyde på uvi eller lignende. Kan dette ha vært en festeblødning? Har hatt ubeskyttet sex rett før og på el, som var for en ukes tid siden ;-) Krysser fingrene, men kan fort være håpet som spiller meg et puss siden det sikkert er tidlig med symptomer :-)Anonymous poster hash: 8b669...5de 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Hvordan kommer blodet i urinen med en festeblødning? Noe grunnleggende anatomi som er feil her. Hadde blod fra festeblødning komt i urinen ville prøven vært ødelagt pga mengden utflod med spor av blod i. Symptomene du beskriver handler selvsagt om en urinveisinfeksjon. Symptomer på graviditet kan mulig forekomme før ikm men ikke fire dager etter eggløsning. Anonymous poster hash: e53ab...e03 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 ved festeblødning så får du jo ikke blod i urinen. høres mer ut som noe anna rart det der. men lykke til (Y) Anonymous poster hash: 14464...0ee
Gjest L´issi Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Blod i urin tenker jeg bør undersøkes av lege? Festeblødning høres dessverre ikke sannsynlig ut slik jeg kjenner til..
mintgrønn Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 En evt festeblødningskjer jo i livmora og ikke i urinrøret. Så det r nok ingen festeblødning som er årsaken til blodet. Hvis du kun testet positiv for blod i urinen og ingenting annet så kan det hende det er en UVI på vei men ingenting som trenges å bli behandlet med antibiotika.
Lilla-dings Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 (endret) Urin i blodet er jo et tegn på en såpass alvorlig uvi at du skal oppsøke lege....? Har hatt gjentatte uvi-infeksjoner og flere ganger sett blodet i urinen selv, og da har lege sagt at når det er synlig blod i urinen skal en ikke nøle med å dra til lege. Forøvrig mener jeg å huske at blod i urin kan forekomme ved dehydrering. Endret 20. september 2015 av Lilla-dings
mintgrønn Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Urin i blodet er jo et tegn på en såpass alvorlig uvi at du skal oppsøke lege....? Har hatt gjentatte uvi-infeksjoner og flere ganger sett blodet i urinen selv, og da har lege sagt at når det er synlig blod i urinen skal en ikke nøle med å dra til lege. Forøvrig mener jeg å huske at blod i urin kan forekomme ved dehydrering. Hun var jo hos legen da hun tok urinprøven så hvis legen hadde ment det var såpass alvorlig så hadde han nok satt i gang behandling. Vanligvis gir man ikke antibiotika behandling mot UVI hvis det ikke blir positivt på nitritt. Har man en kraftig UVI, så har man positivt på nitritt som er et stoff bakteriene lager. Elles er jeg enig i at man skal ta kontakt med legen når man har synlig blod i urinen. Men som sagt, hun var jo hos legen da hun tok prøven.
Lilla-dings Skrevet 20. september 2015 #8 Skrevet 20. september 2015 (endret) Hun var jo hos legen da hun tok urinprøven så hvis legen hadde ment det var såpass alvorlig så hadde han nok satt i gang behandling. Vanligvis gir man ikke antibiotika behandling mot UVI hvis det ikke blir positivt på nitritt. Har man en kraftig UVI, så har man positivt på nitritt som er et stoff bakteriene lager. Elles er jeg enig i at man skal ta kontakt med legen når man har synlig blod i urinen. Men som sagt, hun var jo hos legen da hun tok prøven.Jeg bare stusser på at blod i urinen ikke ble nærmere undersøkt....? Det er jo i og for seg ikke normalt å tisse blod, som å ha litt hoste liksom. Det er jo noe som burde bli undersøkt og funnet årsaken på, og ut fra det ts skriver ble ikke årsaken funnet...? Etter å ha slitt 2011/2012 med "kronisk" uvi har jeg enda tilgode å oppleve å IKKE få behandling for uvi ved utslag på stix. Nettopp grunnet sannsynlighet for spredning om den blir ubehandlet. Så det du nevner er totalt ukjent for meg. Endret 20. september 2015 av Lilla-dings
mintgrønn Skrevet 21. september 2015 #9 Skrevet 21. september 2015 Jeg bare stusser på at blod i urinen ikke ble nærmere undersøkt....? Det er jo i og for seg ikke normalt å tisse blod, som å ha litt hoste liksom. Det er jo noe som burde bli undersøkt og funnet årsaken på, og ut fra det ts skriver ble ikke årsaken funnet...? Etter å ha slitt 2011/2012 med "kronisk" uvi har jeg enda tilgode å oppleve å IKKE få behandling for uvi ved utslag på stix. Nettopp grunnet sannsynlighet for spredning om den blir ubehandlet. Så det du nevner er totalt ukjent for meg. Ja, rart at det ikke ble nærmere undersøkt. Men jeg vet ikke hva slags vurdering legen har gjort her. Kanskje det var veldlig lite utslag? Det vet vi jo ikke. Nå kan jeg jo ikke si så veldig mye om ditt tilfelle, godt mulig det ligger annerledes ved kronisk UVI, men for å unngå overbruk av antibiotika er det ofte slik som jeg nevnte det at det også skal være utslag på nitritt hvis det skal igangsettes antibiotikabehandling. Unntak her kan være dersom allmenntilstanden er veldig dårlig, sterke UVI plager f.eks osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå