Gå til innhold

hvor viktig er et skjøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor overtok sin sitt barndomshjem etter min mormor døde i 1996, dette er for henne en ferie bolig og hun har lagt en liten formue i det for og sette det i stand, nå viser det seg at hennes bror fikk dette overdratt på seg for 8000 kr i 1987, dette er for øvrig det eneste overdragelse papiret på eiendommen, fant ut dette ved en tilfeldighet, har min mor et problem ?

Anonymous poster hash: 3ccec...304

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, så lenge hun ikke har en signert kjøpekontrakt eller andre skriftlige bevis.

Skrevet

Ja, så lenge hun ikke har en signert kjøpekontrakt eller andre skriftlige bevis.

Er det gyldig nok ? Om ikke har hun et seriøst problem, da hun har plassert mye penger for og få dette opp og gå

Skrevet

Er det gyldig nok ? Om ikke har hun et seriøst problem, da hun har plassert mye penger for og få dette opp og gå

Kommer ann på. Hun burde konferere med advokat.

Regner med skjøtet er tinglyst siden hun har funnet ut av det.

Skrevet

Skjøtet er det dokumentet som dokumenterer hvem som eier en eiendom.

Din mornhar pusset opp eiendommen til sin bror, og bør kontakte advokat for å få orden på sakene.

Anonymous poster hash: 2c352...daa

• Liker 2
Skrevet

Skjøtet er det dokumentet som dokumenterer hvem som eier en eiendom.

Din mornhar pusset opp eiendommen til sin bror, og bør kontakte advokat for å få orden på sakene.

Anonymous poster hash: 2c352...daa

Hun har ikke et papir som tilsier eiendommen er hennes dessverre.... så da er vel situasjonen rimelig fastlåst

Skrevet

Hun påstår det finnes skjøte på eiendommen, dette har jeg aldri sett, om skjøte er der har det aldri blitt tinglyst, har ikke noe forhold til stedet, men tanken av at mine griske søskenbarn bare skal komme å kreve når min onkel dør, gjør meg forbanna, da dette er en som kaver til seg og hans barn er like dann,

Skrevet

Uten et gyldig skjøte som tinglyses er det vel den som står i eiendomsregisteret som er eier. Lite å gjøre med det.

Skrevet

Aller først bør dere kontakte kartvesenet for å se hvem som er tinglyst som eier.

Er det bare moren din/dere som har brukt sommerhuset? Har broren brukt det? Vet han at moren din har brukt mye penger på oppussing?

Satt din bestemor i uskifte da hun overdro huset til din onkel for 8000? Hvis du sitter i uskifte har du ikke lov til å gi bort eller selge fast eiendom til underpris. Nå er jeg ikke sikker på eiendomsprisene i 1986, men 8000 høres lite ut selv den gangen.

Hva legger du i at din mor overtok huset etter at bestemoren din døde i 1996? Det har vel vært et arveoppgjør, hvor det er blitt enighet om hvordan arven skal fordeles. Ble eiendommen tinglyst som din mors etter arveoppgjøret?

Dette er såpass komplisert at det beste nok er at moren din kontakter advokat.

• Liker 2
Skrevet

Aller først bør dere kontakte kartvesenet for å se hvem som er tinglyst som eier.

Er det bare moren din/dere som har brukt sommerhuset? Har broren brukt det? Vet han at moren din har brukt mye penger på oppussing?

Satt din bestemor i uskifte da hun overdro huset til din onkel for 8000? Hvis du sitter i uskifte har du ikke lov til å gi bort eller selge fast eiendom til underpris. Nå er jeg ikke sikker på eiendomsprisene i 1986, men 8000 høres lite ut selv den gangen.

Hva legger du i at din mor overtok huset etter at bestemoren din døde i 1996? Det har vel vært et arveoppgjør, hvor det er blitt enighet om hvordan arven skal fordeles. Ble eiendommen tinglyst som din mors etter arveoppgjøret?

Han er klar over at hun har brukt mye penger på det, men det driter han i, mye vil ha mer, min bror ville prøve å kjøpe eiendomen for ca 10 år siden å fikk da kontant nei, onkelen min eier flere eiendommer og sitter rimelig bra i det økonomisk, men å vedlikeholde det bryr han seg ikke om, nå ser jeg for meg ett scenario uten like den dagen han forlater denne kloden, min bestemor sa vel gjerne på dødsleiet at min mor skulle få huset, men at det var overført ham var ingen klar over da, arveoppgjøret ble som slik, mine onkler som ikke snakker sammen kavde til seg alt, min mor ble sittende igjen med huset å fint lite annet ( trodde hun da)... trist sak egentlig da dette bare blir verre da hun ikke kontakter noen advokat for og beholde freden, ting blir ikke bedre om hun venter

Dette er såpass komplisert at det beste nok er at moren din kontakter advokat.

Skrevet

Hvem som eier eiendommen kan man også finne på nettet http://www.seeiendom.no/. For å faktisk kunne se eier så må man logge seg inn med MinID. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...