Gå til innhold

Fjerne neglelakk langs "kantene"

Gjest Vevila

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan jeg skulle formulere overskriften så beklager om det er uklart! Alltid når jeg tar på neglelakk legger det seg i gropene mellom negl og hud, og dette ser litt mindre pent ut. Har prøvd med q-tips med neglelakkfjerner uten særlig hell. Hva bruker dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lakker alltid på kvelden. Da forsvinner gjerne det som har kommet utenfor neglen iløpet av kveld/natt/morgen i forbindelse med håndvask og dusj :)

Anonymous poster hash: 41792...6a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier bare å vaske hendene mine med varmt vann og neste dag så er de vekk :)

Endret av apekatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakker alltid på kvelden. Da forsvinner gjerne det som har kommet utenfor neglen iløpet av kveld/natt/morgen i forbindelse med håndvask og dusj :)

Dette. Men om du trenger å gjøre det midt på dagen: Vent til lakken har tørket helt. Fyll en bolle e.l. med vann som er varmt, men ikke så varmt at du brenner deg, og ha oppi litt håndsåpe eller dusjsåpe, og hold hendene nedi i noen minutter, etterpå skal det være lett å skrape det forsiktig av :)

Anonymous poster hash: 3e0ae...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker korrigeringspenn for neglelakk. Finnes i mange forskjellige merker. 

Jeg bruker "vannmetoden" også. Synes det fungerer best om jeg bruker en fet håndkrem rundt neglene etter å ha lagt første lag med underlakk. Jeg tørker bort krem som sitter igjen på selve neglen, for at de andre lagene med lakk skal få feste. 

Anonymous poster hash: ae3e4...591
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dypp en tynn sminkebørste (en vinklet eyelinerbørste funger veldig bra) i neglelakkfjerner og bruk den til å fjerne det.

Anonymous poster hash: ae1a0...000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å forebygge når du legger lakken. Ha en 0,5mm klaring fra neglbånd og hud til der du påfører lakk.

Anonymous poster hash: 6449f...15c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gjør jeg det også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dypp en tynn sminkebørste (en vinklet eyelinerbørste funger veldig bra) i neglelakkfjerner og bruk den til å fjerne det.

Jeg gjorde dette, men plutselig løsnet alle hårene i limfestet, så gjorde det tydeligvis feil  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å forebygge når du legger lakken. Ha en 0,5mm klaring fra neglbånd og hud til der du påfører lakk.

Anonymous poster hash: 6449f...15c

Dette! Absolutt det enkleste. Bare til å trene mye på å legge pent, så slipper du å styre med å korrigere så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette, men plutselig løsnet alle hårene i limfestet, så gjorde det tydeligvis feil  :fnise:

Du må bare passe på å ikke dyppe den for langt nedi tror jeg ;) Jeg pleier bare å dyppe akkurat nok til å få det på tuppen av hårene, det er nok. Men så lønner det seg nok å bruke en billig børste til det, hm hadde en før som var passe liten, da slipper man å ødelegge dyre børster hvis limet skulle løsne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...