Gå til innhold

Jeg klarer ikke å slutte på dietten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det klarer jeg ikke. Etter at jeg startet på den ble jeg så glad siden jeg gikk ned, fikk på en måte en mestringsfølelse, og ble mer og mer fornøyd med kroppen min, men nå vet jeg ikk helt hva jeg skal gjøre. Nå er jeg undervektig, ser enda normal ut på 52 kg, er 172, men hva skal jeg gjøre? Jeg liker så godt å gå pådiett!

Anonymous poster hash: bf154...c4c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med en lege. Dette er ikke sunt.

Anonymous poster hash: a7902...8fc
  • Liker 2
Skrevet

Vil du ha det sånn i livet ditt at du må gå på diett hver eneste dag for resten av livet for å føle deg bra? 

Finn et kosthold som passer deg, uten at du går opp i vekt :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler mye av det samme. Er 171 og 56 kg, så er ikke undervektig, men det er veldig vanskelig å ikke tenke "for sunt" nå når jeg har nådd målvekten.

Jeg jobber med å bare få i meg nok mat hver dag, spiser sunt, men mye.

Du veier såpass lite nå at du faktisk bare må få i deg nok hver dag! Det er ikke sunt å fortsette å gå ned i vekt når du er undervektig. Vær svært obs for begynnende spiseforstyrrelse!

Anonymous poster hash: 9ba1e...29d

Skrevet

.. Hva slags diett gikk/går du på forresten?

Skrevet

Da må du lage deg en ny diett-plan. Finn ut hva du trenger av kcal, og lag en kostholdsplan som fyller det behovet. Så spiser du det som står der, uansett. 

Du er ikke alene, mange som har slitt med å avslutte en diett, den løsningen jeg har hørt fungerer, er denne. Hvis det fremdeles blir vanskelig, så må du snarest komme deg til lege, få hjelp med problemet.

Skrevet

.. Hva slags diett gikk/går du på forresten?

Ts: 5:2 dietten. Jeg spiser derfor normalt de fleste dagene i uken, men jeg har to dager jeg faster og det er jo det som gjør at jeg fortsatt går ned, ikke fort men jeg går jo ned en litt under en halv kilo i uken, og jeg merker at det synes godt på meg at jeg blir tynnere. :( Det er veldig enkelt å si at jeg skal slutte, men jeg føler meg så flink på dette...

Skrevet

Ts: 5:2 dietten. Jeg spiser derfor normalt de fleste dagene i uken, men jeg har to dager jeg faster og det er jo det som gjør at jeg fortsatt går ned, ikke fort men jeg går jo ned en litt under en halv kilo i uken, og jeg merker at det synes godt på meg at jeg blir tynnere. :( Det er veldig enkelt å si at jeg skal slutte, men jeg føler meg så flink på dette...

Gå over til 6:1 først, da. 

Anonymous poster hash: 9c036...6f1

Skrevet

bestill legetime og be om hjelp.Dette kan forst spinne ut av kontroll,og tro meg det er det siste du vil.Jeg har fått både mine fysiske og psykiske helse fullstendg ødelagt etter 20 år med alvorlig anoreksi.

Anonymous poster hash: d5146...df1
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...