Gjest Yoni Skrevet 22. september 2004 #21 Skrevet 22. september 2004 Jeg bruker naturmetoden sammen med kondom og å hoppe av i svingen. Passer utmerket for meg. :-D
Arwen Skrevet 22. september 2004 #22 Skrevet 22. september 2004 Arkana: Jeg tror Trinordiol har mer hormoner.. Tar Jasmin nå.. Brukte Trinordiol i rundt to år før jeg byttet. Var mye dårlig før også. Ble bedre da jeg byttet (for 3 år siden), men nå har det virkelig blitt ILLE! Har hatt opptil 6 mnd pause før, og da hadde jeg det helt topp! Hadde kun migrene 1 gang! Formen var bra. Humørsvingninger hadde jeg nesten ikke. Det var gode tider det... Jasmin er forfedelig! Orket ikke mer p-piller etter p ha brukt de jeg. Nå bruker vi kondom i steden. Har flere venninner som har måttet kutte jasmin også. Fæle greier det der.
Arkana Skrevet 22. september 2004 #23 Skrevet 22. september 2004 Arkana: Jeg tror Trinordiol har mer hormoner.. Tar Jasmin nå.. Brukte Trinordiol i rundt to år før jeg byttet. Var mye dårlig før også. Ble bedre da jeg byttet (for 3 år siden), men nå har det virkelig blitt ILLE! Har hatt opptil 6 mnd pause før, og da hadde jeg det helt topp! Hadde kun migrene 1 gang! Formen var bra. Humørsvingninger hadde jeg nesten ikke. Det var gode tider det... Jeg mente egentlig ikke at du skulle bruke akkurat Trinordiol, det var bare et eksempel på at andre (altså meg) har funnet et merke som fungerer utmerket, så du kan finnet et du også. Jeg vet det finnes en type p-piller med lavt hormonnivå, som jeg selvsagt ikke husker navnet på akkurat nå. Det skal i hvertfall ha langt færre bivirkninger enn de andre, kanskje det hjelper deg? Om du ønsker å bruke p-piller men er redd for at det skal påvirke migrenen din bør du i allefall snakke med legen så kan dere finne et merke som passer deg.
Lala Skrevet 22. september 2004 #24 Skrevet 22. september 2004 Men når man er i et fast forhold og har sex hvertfall 7 ganger i uka, blir det ikke da litt kjipt med kondom? Med kjipt mener jeg at det er usexy og litt ekkelt (plastikk) følelse. Også går det vel med noen pakker også da...
Gjest Yoni Skrevet 22. september 2004 #25 Skrevet 22. september 2004 Loette er p-pillen med lavest hormoninnhold. Med unntak av Cerazette da.
Arkana Skrevet 22. september 2004 #26 Skrevet 22. september 2004 Men når man er i et fast forhold og har sex hvertfall 7 ganger i uka, blir det ikke da litt kjipt med kondom? Med kjipt mener jeg at det er usexy og litt ekkelt (plastikk) følelse. Også går det vel med noen pakker også da... Jeg synes det. Det ødelegger spontaniteten, for ikke å glemme at det ikke føles særlig godt i det hele tatt. Nei, det er ikke noe reelt alternativ for meg i et fast forhold.
Gjest KATTAstrofe ii Skrevet 23. september 2004 #27 Skrevet 23. september 2004 Yasmin er forresten på listen over legemidler som overvåkes spesielt nøye, pga at en del norske jenter har fått blodpropp. I forhold til mange p-piller, så er plasteret veldig lavdosert, siden hormonene går rett ut i blodbanen via huden, istedet for via fordøyelsessystemet (en del av hormonene skilles da ut gjennom lever/nyrer). P-plasteret brukes idag av rundt 12000 norske jenter. Det har vært på markedet i ett år 1.oktober, og det er rapportert inn to graviditeter og ett tilfelle av blodpropp. Dette tilsier at risikoen for både graviditet og blodpropp er mye mindre enn ved p-pillebruk. Risikoen for blodpropp er ifølge legen min 1/10 000 ved bruk av p-piller/-plaster.
villkatt Skrevet 23. september 2004 #28 Skrevet 23. september 2004 ...med potensiale for et bredere spekter og varierende alvorlighetsgrad av bivirkninger. det er helt vanlig at bivirkninger man enten 1: ikke var klar over, eller 2: ikke hadde lyst til å offentliggjøre viser seg en stund etter at et legemiddel kommer på markedet. Jeg synes no dette var litt vel alvorlige bivirkninger!... Men hvilke bivirkninger er det opplyst p-plasteret kan gi da? Noen som vet? Er dette bivirkninger av bivirkningene, sort of speak?
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #29 Skrevet 23. september 2004 Sånne dårlig skremselsartikler er viser bare hvor elendige tabloidavisene er med dokumentasjon osv.. 17 jenter høres jo veldig fælt ut... men de skriver ingenting om hvor mange prosent de utgjør. Det er jo en forsvinnenende liten del, og mye færre (relativt) i forhold til de som har dødd av p-piller. Alle vet jo at det er bivirkninger med hormonell prevensjon, dette er ikke noe produsenten har unlatt å fortelle på forhånd, som noen skriver her. Det står klart i bruksanvisningen at f.eks blodpropp (trombose) kan oppstå (<1/1000), og at faren øker ved økende alder, familie med blodpropp, fedme, kirurgiske inngrep eller alvorlig traume. Jeg blir ikke skremt overhode av slike artikler, og skifter fra p-pillen yasmin til p-plasteret evra nå. Har ikke hatt noen plager med yasmin, og regner ikke med å få det med evra heller. Skifter av praktiske årsaker som at jeg slipper å ta en pille hver dag..
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #30 Skrevet 23. september 2004 Jeg synes no dette var litt vel alvorlige bivirkninger!... Men hvilke bivirkninger er det opplyst p-plasteret kan gi da? Noen som vet? Er dette bivirkninger av bivirkningene, sort of speak? De er både fullt klar over og har offentliggjort alle bivirkninger. Les her: http://www.felleskatalogen.no/default.asp?...0725397FF9F.asp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå