Gå til innhold

Klare meg på 1200 i uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har laget budsjett der jeg sitter igjen med 2000 kr i uken til mat og bensin.

Men denne mnd har ungene høstferie og jeg ønsker å dra på en tur som koster 3200 kr inkl. Måltider og 2 overnattinger.

Da vil jeg kun sitte igjen med 1200 i uken frem til 15 oktober.

Dette skal dekke mat og ca 400 av det til bensin.

Har ungene annenhver uke.

Er dette realistisk å få til eller burde jeg droppe å bestille turen?

800 kr på mat og ting i uken? Noen som kan tipse om billige middager og måltider generelt?

Anonymous poster hash: bafda...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjelder da meg og to barn.

Anonymous poster hash: bafda...715

Skrevet

Kan du ikke gjøre noe billigere med barna? Ta en tur i villmarka og sov i telt. Koster ingenting, la barna plukke sopp og bær, få mer inn i husholdningen og samtidig lærer barna at det kan være moro å gjøre ting som er gratis. Barn nå til dags er ALT for kravstore og skal ha gull og grønne skoger på alle felt, men nå er det tide å sette foten NED. Nå er det NOK! De koster oss ALT for mye!  :kjefte:  :regler:

Skrevet

Problemet er vel at det høres ut som om du overhode ikke har noen buffer til uforutsette ting. 

Eller at du sparer opp litt hver måned til ting som høstferie, jul, etc. 

Budsjetter er bra, men de har det ofte med å sprekke i innføringsfasen. 

Det lønner seg derfor å legge inn en buffer (som man setter på sparing) så man har om det plutselig dukker opp en uventet utgift. 

Det er litt skremmende om en småbarnsforelder lever som en student og ikke greier en uforutsett utgift på en femhundrelapp eller noe sånt. 

Hvis du har buffer og sparekonto så ville jeg sagt "kjør på". 

Men om du hadde hatt det så hadde du vel ikke spurt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...