AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Hva er det med foreldre som gir barna sine maaaange fornavn i tillegg til 2-3 etternavn? Tenker ikke dere på at disse barna en gang skal fylke skjemaer og ikke få plass til hele navnet sitt? tenker ikke dere over at barna ikke klarer å skrive navnet sitt innen de begynner på første klasse? Vil dere at alle 3-4-5 navnene til gullungen deres ropes opp i tillegg til 1-2-3 etternavnene? Til dere som vurderer å gi mange navn til kommende gullunger, tenk dere godt om. God helg!Anonymous poster hash: a031c...64d 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 De færreste med mange navn bruker vel alle?! -men ser poenget ditt jeg er heller ikke fan av mange navn, ser ikke vitsen! Har vært babyboom blandt venninnene mine det siste året og alle har fått mange navn uten om en. Jeg var på barselbesøk og spurte hva han skulle hete (forventet at det skulle komme et langt navn), så skulle han hete Erik! Ble nesten sjokkert Anonymous poster hash: b547d...fb4
Gjest Matronella Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Hva er det med foreldre som gir barna sine maaaange fornavn i tillegg til 2-3 etternavn? Tenker ikke dere på at disse barna en gang skal fylke skjemaer og ikke få plass til hele navnet sitt? tenker ikke dere over at barna ikke klarer å skrive navnet sitt innen de begynner på første klasse? Vil dere at alle 3-4-5 navnene til gullungen deres ropes opp i tillegg til 1-2-3 etternavnene? Til dere som vurderer å gi mange navn til kommende gullunger, tenk dere godt om. God helg!Anonymous poster hash: a031c...64d Det bør ikke være lengre navn enn at man får plass til det i feltet for signatur ved utstedelse av pass og bankkort. Det burde være den ultimate testen tenker jeg..
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Jeg har 4 navn, men hadde egentlig bare 2 frem til 2007. Ikke noe problem det, jeg bruker bare 2 av de, noen ganger 3. De andre er bare der fordi jeg ønsket mitt mors etternavn og bestemors navn i fornavnet mitt. En måte å hedre de jeg er glad i.Anonymous poster hash: 252a1...cb1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Jeg foretrekker også korte, praktiske navn, og barna mine har kun ett fornavn og ett etternavn. MEN jeg synes kanskje det er litt merkelig å være så engasjert i saken som du er. Men hver og en får velge sin fanesak. Er det noen som har tradisjoner for lange navn i familien, får det være deres sak, tenker jeg. Jeg bodde i et katolsk land en periode. Der hadde de lange navn, med Jesus, Maria etc i navnerekka. Ganske spesielt. Men de brukte bare det første fornavnet. Og de lærte etter hvert å skrive alle navnene sine, alle som en. Og til og med fikk de til å fylle ut skjemaer. Anonymous poster hash: fa87b...f76
peppermyntete Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Man trenger ikke bruke eller signere med alle navnene sine
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Jeg foretrekker også korte, praktiske navn, og barna mine har kun ett fornavn og ett etternavn. MEN jeg synes kanskje det er litt merkelig å være så engasjert i saken som du er. Men hver og en får velge sin fanesak. Er det noen som har tradisjoner for lange navn i familien, får det være deres sak, tenker jeg. Jeg bodde i et katolsk land en periode. Der hadde de lange navn, med Jesus, Maria etc i navnerekka. Ganske spesielt. Men de brukte bare det første fornavnet. Og de lærte etter hvert å skrive alle navnene sine, alle som en. Og til og med fikk de til å fylle ut skjemaer. Anonymous poster hash: fa87b...f76 Jeg pleier ikke å bry meg om det, men jeg har havnet i en situasjon hvor jeg stadig ser lange navn på barn og måtte jo lure. Det er så upraktisk, og for å ikke snakke om navnekombinasjonene. F.eks Nilus Per-Kristian Hansen-Olsen Johansen. Eller de med fire etternavn. Selv har jeg bodd i katolsk land og der var det ikke vanlig med lange navn. Da var det faktisk en synd å oppkalle barna etter Jesus eller Maria. Anonymous poster hash: a031c...64d
Gjest Sly Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 En jeg kjenner hadde tre fornavn. Så snart han ble myndig dro han på folkeregisteret og fjernet fornavn nr to og tre. Det er bare tull å pøse på med navn. Som regel blir ett fornavn og ett etternavn brukt til daglig.
Fredsmegleren Skrevet 18. september 2015 #9 Skrevet 18. september 2015 Pippilotta Viktualia Rullgardina Chrysmynta Efraimsdatter Langstrømpe Slike navn? 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #10 Skrevet 18. september 2015 Pippilotta Viktualia Rullgardina Chrysmynta Efraimsdatter LangstrømpeSlike navn? Ja slike navn:D En som hadde kalt opp ungen etter alle superheltene til pappaen. Fins det ikke en lov mot det?Anonymous poster hash: a031c...64d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #11 Skrevet 18. september 2015 Foreldrene mine gav meg fire navn. To fornavn, et mellomnavn og et etternavn. Det eneste jeg har å si er: Slapp av, jeg har aldri hatt et problem med opproping, signaturplass eller annet. Jeg har et helt normalt liv, fast jobb, bil og hus. Tenk! Anonymous poster hash: a8610...0df 1
Gjest Skrevet 18. september 2015 #13 Skrevet 18. september 2015 Jeg har 5 navn (normale navn alle sammen altså) Syns det er bare tull, og når jeg får ut finger'n så skal jeg få fjernet en del av navnene. Tenker jeg venter til neste gang passet mitt må fornyes så jeg slipper ekstrautgifter Bruker til vare to navn til daglig, men etternavnet jeg bruker har ikke engang tilknytning til meg. Det er et etternavn som er stefaren min sitt, som igjen har skilt seg fra moren min.... Fatter ikke hvorfor jeg også fikk det navnet når jeg hadde et helt brukanes etternavn fra min biologiske far
Susa Skrevet 18. september 2015 #14 Skrevet 18. september 2015 Barna våre har korte navn. 4 bokstaver. Men vi ønska begge å ha med etternavna våre, de er på 7 og 8 bokstaver, derfor ville vi ha korte navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå