AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Hei Hvordan serverer dere barnematen til ettåringene deres? Jeg lager alltid mat for 7 dager og legger i fryseren. Spørsmålet er, pleier dere å mose opp maten skikkelig? Min datter har fått 8 tenner, 4 oppe og 4 nede. Hun elsker moset mat fremfor ikke-moset. Jeg har prøvd å mose 50% sv maten hennes, men hun spytter det ut.. Hva skal jeg gjøre? HS er streng med meg og sier at jeg må slutte å gi henne moset mat nå som hun har blitt litt stor. Men det er litt vanskelig.. Hvordan gjør dere det med ettåringene deres?Anonymous poster hash: 7af66...a19
Semydfe Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 (endret) Da min var 1 år så fikk hun fortsatt mye most mat. Men ikke like finmost som i starten selvfølgelig. Vi øvde også mye på å spise ting som ikke var most, men dette var gjerne etter måltidet. Enten som dessert eller snacks. For eksempel fruktbiter, brødbiter, knekkebrød, kokte grønnsaker, frokostblandinger. Etterhvert har det jevnet seg ut av seg selv, og nå som hun er 2 år er det ikke mye som er most lenger. Bare potet og saus litt innimellom. Men hun er fortsatt glad i "glatt" mat som supper, grøt etc. Min personlige mening er at det er viktigst å få i ungen mat. Læring skjer underveis uansett så lenge dere fortsetter å øve. Ikke stress! Endret 18. september 2015 av Semydfe
Sushi Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Min ettåring har spist vanlig mat siden han fikk nok tenner til å tygge. I en overgangsfase fikk han most mat på skje samtidig som han hadde noen biter foran seg å øve med.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Min ettåring har fått biter før han fikk tenner han.. biter med kokte grønnsaker/frukt, brødskive med pålegg, ris, pasta etc. Nå har han fått to tenner nede, og vi er begynt å gi små biter kjøtt. Han har aldri likt finmoset mat særlig godt da.. lar ham spise mest selv, bortsett fra når han får grøt. Anonymous poster hash: 04e7f...c65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå