AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Jeg lurer på om noen har et bra tips. Jeg har veldig tynt og fint hår. Går til frisøren ca hver tredje mnd og farger og klipper. Pleier å farge og legge inn litt striper (folie) men gjorde ikke det nå sist gang. Kun litt farge. Jeg bruker Joijco K pak shampo og balsam for slitt hår, bruker også kuren fra samme merke. Jeg føner eller retter aldri håret. Og har litt frizz og bruker hårolje fra wella og potion 9 fra sebastian. Har også brukt redken extreme og Kerastase. Men håret mitt blir alikevel slitt, særlig det rundt ansiktet og tuppene må alltid klippes en del så jeg får aldri lenger hår!! Jeg har nå hår til nedenfor skuldra men ønsker å få det lenger. Ikke dødslangt men til bh`n hadde vært fint. Noen tips? Har vurdert div helsekost for å få lengre hår, men frisøren min sier at det ikke hjelper på håret fordi håret som har vokst ut ikke tar næring av dette, kun det håret på håret som vokser ut av hårroten. Så da må jeg spise disse pillene i de neste 100 åra før det har noen effekt. Hva bør jeg gjøre? Anonymous poster hash: 845f7...27a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Farge slit på håret. Bruk naturhårbørste. Anbefaler deg å prøve Kevin Murphy som er som hudpleie for håret. Born.Again-kuren er ein av mine favoritter. Kjøp på salong, og få ein frisør der til å hjelpe deg å finne riktig sjampo. Kanskje Born Again eller Angel Wash? Pass på at du får nok næring og vitaminar i kosten din. Håret er noko av det siste som får næring, så om du manglar noko, så manglar håret det. Lukke til! Anonymous poster hash: 835dc...e88
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Er du forresten sikker på at håret ditt er slitt og treng protein? Kan jo vere det treng fukt? Anonymous poster hash: 835dc...e88
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Er du forresten sikker på at håret ditt er slitt og treng protein? Kan jo vere det treng fukt? Anonymous poster hash: 835dc...e88 Nei. Er litt usikker på det. Har lest at for mye protein-produkter kan virke motsatt og kan gjøre håret tørt? Ikke helt fornøyd med frisørens anbefalinger, heller. Selv om han er den beste i byen, sies det. Nå har han tatt i bumble & bubmle - noe jeg har forsøkt før. En kur som var helt overparfymert og ikke gjorde noe for håret. Anonymous poster hash: 845f7...27a
Leonetta Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Tror du klipper håret for ofte. Hva med å vente til det er gått 4-5 måneder og da ikke klippe håret men kun stusse litt?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Jeg har tykt hår nesten til rumpen. Etter at jeg sluttet å farge det for et år siden har det blitt mye tykkere og finere! Så dropp det om du klarer. Ellers er det bare å ikke rette, ikke føne, ikke børste det når det er vått, sove med fletter, ikke klippe for ofte (men heller ikke for sjelden). Ellers kjørte jeg på med ølgjær og b-vitaminer etter forrige frisørbesøk, når jeg følte frisøren tok litt for mye, men følte ikke det utgjorde noe forskjell.. Anonymous poster hash: a4f8b...52f
mbt Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Prøv mega-B-stress for hårvekst. Noen mirakelkur er det absolutt ikke, men synes det har hatt god effekt på mitt hår (og negler) når jeg bruker det over tid :-) kjøpes på helsekost, merket er Solaray.
Cessa74 Skrevet 19. september 2015 #8 Skrevet 19. september 2015 (endret) Jeg har merket STOR effekt på mitt hår at jeg tar ekstra kosttilskudd som styrker håret. Har også veldig tynt, nordisk hår som raskt splitter seg og blir slitt i tuppene. Har forsøkt ulike typer, men er mst fornøyd med spesialtilskuddene som kjøpes på helsekost, samt tran/omega 3 tilskudd. Tok ca 5-6 mnd før jeg virkelig merket effekten, men nå mister jeg betydelig mindre hår, og ser at håret vokser. Jeg klipper kun nederste del av tuppene når jeg tydelig ser splitter/slitasje. Invister også i gode produkter + kur tilpasset ditt hår. Mitt har best effekt av fuktgivende kurer (ikke proteinkurer). 1-2 ganger i mnd tar jeg også en kokosoljekur. (Kjøpes også på helsekost). Varmer den i vannbad så den blir flytende og smører /masserer hele håret med mye olje, fletter og lar det virke over natten før jeg vasker ut. Er en skikkelig fuktboost for håret. Men den allerbeste effekten ever fikk ejg når jeg tok INOAR behandling - er en behandling som retter ut håret og gir masse kreatinin-tilskudd - håret var råfint i 2-3 mnd. Koster dessverre 3-4000, men sparer til å kunne ta det igjen - håret var ikke til å kjenne igjen etter denne kuren/behandlingen! Endret 19. september 2015 av Cessa74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå