Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #1 Skrevet 20. september 2004 Vi har sånn smått begynt å tenke på barnevogn nå. Men vet ikke helt hvilken type vi skal velge som dekker så mange behov som mulig. Kan jo forklare litt kort hvordan det ligger ann. Vi bor i 3 etg uten heis. Da må jeg ha en vogn som er sånn at jeg kan klare å bære babyen opp i 3 etg i endten bærebagg eller at det er håndtak på baggen på vogna. Jeg er også avhengig av at det er såpass lett at jeg kan få med meg litt mer også. I og med at vi bor så høyt oppe så er det uaktuellt å la babyen sove ute i vogna. Da vil jeg heller sette bærebaggen eller vognbaggen ut på hverandaen (innebygd veranda).. Men hvilken type vogn bør vi velge, og bør vi gå for 3-hjuling eller 4-hjuling? Hva er forskjellen på 3-og 4-hjuling egentlig?
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #2 Skrevet 20. september 2004 Så lenge du må bære bagen mye ville jeg satset på kombivogn, for da er bagen mye lettere enn i en duovogn. Regner med at du kan la understellet stå igjen nede ved døren. Ville nok valgt 4 hjul. Har lest her inne at 3-hjulingene er litt ustabile. Dumt når barnet blir størrre og vil ut av vognen. Hilsen Lille meg
sommerfuglene Skrevet 20. september 2004 #3 Skrevet 20. september 2004 Ville nok valgt 4 hjul. Har lest her inne at 3-hjulingene er litt ustabile. Dumt når barnet blir størrre og vil ut av vognen. Jeg liker best kombivogn, og til ditt bruk hadde jeg ikke vært i tvil om å kjøpe kombivogn! Helt enig i at 4 hjul er tryggest, en stor test viste tydelig at 3hjulinger ikke er stødige nok. (Det sier seg jo selv at 4 hjul er tryggere!)
Kaktus Skrevet 23. september 2004 #4 Skrevet 23. september 2004 Vi er litt i samme situasjon - bor i 4. etasje uten heis. Vi valgte en Hartan Skater vogn med 3 hjul og hardbag, og er kjempefornøyd med den. Og trehjulingen er ikke ustø i det hele tatt, men veldig lett å trille. Bagen er lett, så jeg har ingen problemer med å bære den med babyen i opp fire etasjer. Og på dagtid setter jeg også bagen ut på balkongen og det fungerer fint. Dette er også en vogn du har lenge - når du tar ut bagen er det en topp sportsvogn. Det eneste som er greit å være obs på er at bagen er litt mindre enn på de større, tyngre vognene.
Gjest Tex Skrevet 24. september 2004 #5 Skrevet 24. september 2004 Jeg ville ha valgt firehjuling uten tvil! Jeg jobber i barnehage og håndterer daglig fjorten vogner, og det er ingen tvil hvilke som er best.....
Gjest Lillibeth Skrevet 24. september 2004 #6 Skrevet 24. september 2004 ville også valgt 4 hjul. 3 hjulingene er faktisk ustabile når barnet er stort nok til å bevege seg fritt. Klart at det går fint med en liten baby i en 3 hjuler, men du ønsker vel å ha en vogn som du kan bruke i flere år. (De vokser fort disse småtassene, og vips så er det full rulle )
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #7 Skrevet 24. september 2004 Er også tilhenger av firehjuling til vogn. Sverger for øyeblikket itl Teutonia jeg da Trehjulinger er en liten motesak for tiden det
Gjest k Skrevet 24. september 2004 #8 Skrevet 24. september 2004 Har selv brukt Simos kombivogn (4 hjul) til min gutt som nå er 4 år, og har alltid vært veldig fornøyd med den. Den har vært romslig i alle faser. Derfor har jeg alltid deklamert at det er den beste vognen. Men så prøvde jeg å trille en venninnes barn her en dag i en Quinny ( jeg tror det er 4 hjul, men de to forhjulene står så tett at det nesten ser ut som 3 hjuling), og den var betraktelig enklere å trille! Mye lettere å svinge! Så jeg vet ikke helt jeg! Jeg tror at jeg ville spurt i en butikk. Finn noen som du skjønner har peil, for de fleste andre av oss har ikke egentlig prøvd så mye forskjellig. Men en kommentar til. Min kombivogn har veldig god plass til handlevarer etc. under vognen. Det er mye mindre slik plass på 3-hjulingene.
mari Skrevet 25. september 2004 #9 Skrevet 25. september 2004 Jeg kjøpte en 3 hjuling da jeg fikk jenta mi og har vært utrolig fornøyd. den er mye lettere å trille og ikke så tung som den 4-hjulingen vi kjøpte da vi fikk førstemann. Jeg kjøpte denne vognen fordi jeg, pga. bekkenløsning, ikke klarte å gå med en tung vogn med fjæring. Den vogna jeg kjøpte med 3-hjul har faktisk gjort at jeg i dag (1 år etter fødsel) kan gå og gjøre nesten hva jeg vil uten smerte. Det er også kjempe god plass under, bedre enn den første vogna. Merker at den ikke er så stabil og det er vel det mest negative, men det er bare hvis jeg har veldig mye tung bagasje i nettet bak, og når jeg har eldste mann sitende oppå.
Ella Skrevet 25. september 2004 #10 Skrevet 25. september 2004 Ville valgt kombivogn! En annen fordel med denne er at du også kan bruke bagen som seng den aller første tida (eller første månedene). Og denne senga kan jo bæres med overalt Hilsen Ella
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2004 #12 Skrevet 27. september 2004 Heisann, takk for mange fine svar. Vi var på Babyshop på lørdag og snakket med en hyggelig dame. Hun anbefalte ikke kombivogn når man skulle bære baggen såpass mye (bor jo i 3 etg), for den er tung. Ble anbefalt en myk bagg (den er mye lettere) og/eller pose med bærestropper. Og da endten duovogn eller bare kjøpe sportsvognutgaven.
Lullu Skrevet 27. september 2004 #13 Skrevet 27. september 2004 Hei! Vi har kombivogn m/ myk bag. Veldig fornøyd. Det eneste minuset er jo det at mykbagen ikke kan brukes i bil. Det sikreste sies jo også å være bilstol, men de første ukene syntes jeg ikke noe særlig om å ha minsten i stol, så litt ubehagelig ut der hun satt . Vi har 3-hjuling (4-hjul - ser ut som 3-hjuling), og vært veldig fornøyd med den. Syntes ikke denne er noe lettere å håndtere enn andre vogner. Plassen under vognen (til varer o.l.) er liten. Går bra nå som Vesla sitter i vognen, men med ryggen helt ned er det nesten umulig å legge noe under. For oss var ikke dette noe stort problem, vi diskuterte behovet vårt på forhånd. Vi tar alltid bilen når store innkjøp skal gjøres. Vært fornøyd med vår Teutonia-vogn, men selvsagt behovet er forskjellig hos alle. Og det er nok veldig mote med 3-hjuling nå. Sambo syntes vognes er råtøff, og han var helt enig i valget som ble gjort den gang
vimse dokka Skrevet 28. september 2004 #14 Skrevet 28. september 2004 Vi hadde kombi til datteren vår.Har vert kjempe fornøyd.Bortsett fra når hun var 3-4 mnd å skulle bruke tykk vinter pose så måtte jeg legge bort bære baggen.Hun fikk ikke plass oppi der. Så hvis det kommer en til her i huset så kommer vi til å kjøpe duo eller ren dypvogn tror jeg.Og kjøpe kombinert lift/kjøre pose.For da får jeg den bere muligheten.Men jeg er ikke avhengi av å kunne bruke den i bil.Så det kommer litt an på hva du ønsker egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå