Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Vet det ikke finnes noe fastisvar, men når er det passelig i et forhold å si "jeg elsker deg"? Noen i eksisterende forhold som kanskje kan fortelle når de sa/fikk høre det første gang. Synes ikke dette er noe man skal slenge ut uten å ha tenkt godt over det.. Er det også slik at mannen kanskje bør si dette første gangen?

Er forresten mannen i et forhold og lurer litt på hva dere jenter tenker rundt dette.

Takker for all hjelp :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør helst rekke å si det noen ganger mens du fortsatt mener det. Tida for når du ikke føler det riktig å si det lenger, kommer før en aner.

Gjest Anonymous
Skrevet

Si det når du virkelig mener det og har lyst til å si det! Hvem som sier det først eller sist har ingen betydning.

Skrevet

Jeg sa "jeg elsker deg" til samboeren min da det gikk opp for meg at jeg ikke klarte tanken på å leve uten ham. Det var vel etter 3-4 mnd., tror jeg. Når du har så sterke følelser for et annet menneske at det kjennes ut som brystet skal sprenges, og man får problemer med å puste, gråten (gledestårer!) truer med å overmanne en - ja, da er det bare "jeg elsker deg" som duger...

:hjerter:

Gjest Anonymous
Skrevet
Du bør helst rekke å si det noen ganger mens du fortsatt mener det. Tida for når du ikke føler det riktig å si det lenger' date= kommer før en aner.

Huff da :o Da har du ikke truffet noen du elsker enda! Elsker man noen elsker man hele personen inkludert sure sokker, at ting gjøres på en annen måte enn du pleier og at det fins andre meninger og tilnærminger til ting enn dine egne!

Jeg elsker samboern min nettopp fordi han også har andre meninger og gjør ting anderledes enn meg - hadde vært fryktelig kjedelig å være meg om jeg var den eneste med feil, mangler og meninger. Har hendt jeg har vært kjempeirritert over klær slengt i en haug på soverommet og bemerket dette og slengt på at jeg elsker deg likevel for det gjør jeg jo :wink:

Skrevet

Ikke si det for tidlig.

Det føles litt skummelt og feil for den andre parten dersom ikke den mener det samme. Har hendt meg to ganger. Den ene gangen fikk jeg faktisk latterkrampe (teit av meg, men jeg fikk jo sjokk og jeg var 17), den andre gangen fikk jeg mest lyst til å bare løpe derfra og aldri komme tilbake. Nå er jeg jo sammen med han siste i dag da, så det ordnet seg jo. Men "jeg elsker deg" er sterke ord, som man bare bør si dersom man virkelig føler det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Som alle andre har sagt; når du føler det.

Litt statistiske data: :)

I mitt forrige forhold sa han det først, etter ca. 4 mnd sammen. Jeg sa det til han også med det samme.

I mitt nåværende forhold sa jeg det først, etter ca. 5 mnd sammen. Han sa det til meg etter 10 mnd sammen.

Skrevet

Alltid vent til hun sier det så slipper du å drite deg ut

Skrevet

Huff da  :o Da har du ikke truffet noen du elsker enda!

Å joda, jeg har da hatt minst to personer i mitt liv som jeg har elsket....noen år hver. Men det inntreffer til slutt en fase hvor man føler at det ikke er riktig lenger å si de tre ordene. Gjelder nok mange det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Alltid vent til hun sier det så slipper du å drite deg ut

Vel...et utsagn som det over her vitner om umodenhet og lite menneskelig erfaring.

Å elske noen stikker litt dypere enn bare å være glad i. Man er glad i familien sin, vennene, kolleger, osv., men man kan risikere å elske sin kjæreste (og eventuelt sine barn).

I kjærlighet er det ikke snakk om å drite seg ut: livet er nemlig ikke for pyser.

Skrevet

Å jo da,i kjærlighet er det enkelt å drite seg ut. Det er ikke romeo og julie

Gjest Anonymous
Skrevet
Å jo da,i kjærlighet er det enkelt å drite seg ut. Det er ikke romeo og julie

Joda, det er jo en måte å se det på. En annen er at det er bedre å ha prøvd å feilet enn å muligens latt den store kjærligheten gå fra seg fordi man var redd for å drite seg ut :wink:

En viktig ting med å elske noen og kjærlighet er at for å få det til å funke må man tørre å satse, tørre å vise hele seg med alt av positive og negative ting. Joda, kan "drite seg ut" ved at den andre bare ler av deg og stikker, men jeg tror du driter deg mer ut om du lar hele sjansen gå fra deg fordi du ikke tør!

Skrevet

Tror ikke akkurat jeg er redd for å drite meg ut. Tror ingen kan drite seg ut ved å si at en elsker noe. Om den andre da bare stikker sier det vel mer om denne personen. Klart en er redd for å ikke få høre det samme tilbake, og det er nok det eneste som er grunnen til at er litt redd for å si det.

Skrevet

Kjæresten var den som sa det først. kan ikke huske når det var, men jeg tror det var 4-5 måneder etter vi ble sammen. hadde ikke han sagt det, hadde jeg nok sagt det, selv om jeg var litt redd for å skremme han bort med følelsene mine.

Skrevet

Synes slikt bare faller seg inn selv jeg. Gjerne helt uventet hos en selv også :tunge1:

Skrevet
Å jo da' date='i kjærlighet er det enkelt å drite seg ut. Det er ikke romeo og julie[/quote']

hva så om en driter seg ut!

Den som intet våger, intet vinner!

Hørt den før?

Gjest Anonymous
Skrevet
Intet våger intet tapt.

Stemmer det, men høres veldig feigt og kjedelig ut!

Gjest Voksen kvinne
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2 år og bodd sammen med ham i et. Vi har aldri sagt "Jeg elsker deg" til hverandre. De ordene betyr så mye at de skal ikke tas i bruk for lett. Skjønner ikke de som kan si det etter kun noen måneder.

Skrevet

Si det når hjertet er så fullt av kjærlighet at du ikke klarer holde det inne lenger.

Og for statistikken:

Til min første alvorlige kjæreste, sa jeg det etter 4-5 måneder. Han sa det til meg etter ett år, når jeg sto på flyplassen for å forlate kontinentet (dusten!)

Til min andre alvorlig kjæreste sa jeg det etter 10 dager. Han sa det samtidig. Vi forlovet oss etter 3 måneder, og har nå vært gift i litt over to år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...