AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Mulig jeg poster i feil forum nå, men admins får flytte det... Jeg ser rett og slett ingen fremtid for meg selv. Jeg er uføre, lever på minstesats, og det finnes i dag ingen kur for sykdommen. Tenk på det; i dag er jeg i 30-årene og eier ingenting. Og år jeg er 50 skal jeg fortsatt leve på minstesats, og ikke eie noen ting. Ikke får jeg lån eller boligtilskudd av husbankentil å kunne kjøpe meg ett trygt sted å bo, for jeg er ifølge dem ikke vanskeligstilt nok siden jeg ikke har barn, og har ett sted å bo. Men leiligheten er full av muggsopp og huseier bryr seg ikke.. Ikke får jeg lån i vanlig bank fordi jeg tjener for lite og ikke har egenkapital. Leiemarkedet er omtrent umulig, for husleiene har blitt så høye, og bostøtten hjelper ikke mye siden de ikke godkjenner utgifter for mer enn 5500 i mnd... Vis meg den leiligheten du får til den prisen, da? Har vurdert å flytte til utlandet, er jo billigere å bo der, men da mister jeg samtidig deler av uførestønaden, samt fremtidige pensjonspoeng hvis jeg blir gammel... (Ja, jeg sier hvis... Nå tenker jeg det er umulig å bli 40)... Anonymous poster hash: f662c...01e
Gjest Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Hei. Trist å høre du sliter. Desverre har det blitt sånn i norge at det er mange som sliter bare ved å være enslig. Håpløst å komme seg inn på boligmarkedet alene. Å leieprisene er sykt høye. Så null sjans til å spare om man ikke har foreldre. Vil anbefale deg og sjekke litt forskjellige kommuner.. Vet de gjør forskjell på husbanklån. Vet feks at en kommune godkjenner aap/uføretrygd som inntekt ved bolighjelp hos husbanken. Mens en annen kommune godkjenner kun fast jobb som inntekt. Kjenner en som jobber i med husbanken. Flytte til utlandet vet jeg ikke om er lurt. Mente det har kommet nye regler angående uføre og flytting til annet land. Mulig jeg tar feil. Om det er som før ville jeg undersøkt spania..er jo en grunn det bor ca 20 000 nordmenn på uføre å pensjon der nede:) Uansett. Alt ordner seg endag. Er de som har det værre.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Har vurdert å flytte til utlandet, er jo billigere å bo der, men da mister jeg samtidig deler av uførestønaden, samt fremtidige pensjonspoeng hvis jeg blir gammel... Om 40 år kan du regne med at aldersgrensa er 75 år. Pensjonspoengene kan du tørke deg med. Pensjonssystemet vi har nå er ikke bærekraftig, så opparbeidede poenger kommer til å bli nedskrevet til omtrent null. I beste fall vil alle gamle få en alderstrygd som hverken er til å leve eller dø av. I verste fall er landet en ruinhaug etter blodige borgerkriger. Flytt til utlandet hvis du kan; f.eks. Bulgaria er billig og har et behagelig klima. Anonymous poster hash: 7490c...e2a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Hva med på flytte til et sted med lavere boligpriser og lavere husleie? Her jeg bor får du kjøpt hus for ca 700.000-800.000Anonymous poster hash: 0612b...8f0
debattanten Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Trist å høre TS. Hadde du bare vært flyktning så ville staten hjulpet deg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Hva med på flytte til et sted med lavere boligpriser og lavere husleie? Her jeg bor får du kjøpt hus for ca 700.000-800.000Anonymous poster hash: 0612b...8f0 Får ikke engang lån til det, tjener for lite TS Anonymous poster hash: f662c...01e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Hei. Trist å høre du sliter. Desverre har det blitt sånn i norge at det er mange som sliter bare ved å være enslig. Håpløst å komme seg inn på boligmarkedet alene. Å leieprisene er sykt høye. Så null sjans til å spare om man ikke har foreldre. Vil anbefale deg og sjekke litt forskjellige kommuner.. Vet de gjør forskjell på husbanklån. Vet feks at en kommune godkjenner aap/uføretrygd som inntekt ved bolighjelp hos husbanken. Mens en annen kommune godkjenner kun fast jobb som inntekt. Kjenner en som jobber i med husbanken. Flytte til utlandet vet jeg ikke om er lurt. Mente det har kommet nye regler angående uføre og flytting til annet land. Mulig jeg tar feil. Om det er som før ville jeg undersøkt spania..er jo en grunn det bor ca 20 000 nordmenn på uføre å pensjon der nede:) Uansett. Alt ordner seg endag. Er de som har det værre. Du nevner uttflytting. Tenk utradisjonelt. Meld flytting til Pakistan. Eneste landet hvor du ikke betaler kildeskatt. http://www.nettavisen.no/na24/norskpakistanere-slipper---nordmenn-ma-betale/3486504.html Lave kostnader og du kan leve som en konge. evt ferie i Thailand og Brazil (Meget billig der nå) mens du er offisielt bosatt i Pakistan. Flytt til Thailand og du betale kildesatt til Norge og forblir fattig. Anonymous poster hash: d51c5...ecf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 Har du vurdert bofellesskap? Enten å kjøpe eller leie. Da kan 5500 i bostøtte holde langt lenger Men ja, det er ganske hårreisende at man som singel uten barn i mye større grad blir overlatt til seg selv. Nesten litt ironisk siden man som singel mottaker av offentlige stønader på ingen måte er en like stor utgift. Stem også på partier som ønsker å gjøre noe med dette! Anonymous poster hash: 35ac9...77f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #9 Skrevet 18. september 2015 Pakistan er uaktuelt! Når jeg nevte utlandet tenkte jeg på ett sted i europa, hvor kulturen ikke er så ulik vår. Har ingen mann til å "kreve meg som sin eiendom", så noe annet en vestlig kultur er utelukket. Bofelleskap er uaktuelt pga helsa mi, jeg trenger mye ro og fred! Derfor er også blokkleiligheter utelukket. 5500 er ikke hva de gir i bostøtte, men hva de godkjenner som øvre grense for hva man kan betale og få dekket her. Leier du utover det må du punge ut resterende selv.. Eks: Jeg leier en leilighet til 5500 + strøm... Får 1000 i bostøtte... Eller jeg leier en leilighet til 8500 + strøm (som er det normale for en 2roms her), og får fortsatt bare 1000 i bostøtte. Anonymous poster hash: f662c...01e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #10 Skrevet 18. september 2015 Husk at det ikke er alle bofellesskap som er bråkete da, det finnes "voksne" bofellesskap der det legges vekt på at det skal være ro med tanke på at det bor folk som jobber eller kanskje er i tilsvarende situasjon som din egen der. Absolutt ikke alle som er studentfellesskap med festing og bråk. Og det finnes blokkleiligheter i rolige områder også, gjerne litt unna sentrumsnære områder Anonymous poster hash: 35ac9...77f
Gothminister Skrevet 18. september 2015 #11 Skrevet 18. september 2015 Trist å høre TS. Hadde du bare vært flyktning så ville staten hjulpet deg. Ja da ville man jo fått full trygd som en som har jobbet hele livet. Men dessverre så er staten ikke så opptatt av sine egne, langt viktigere og sørge for god livskvalitet til våre nye landsmenn. Merkelig at folket i dette land aksepter slikt.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #12 Skrevet 18. september 2015 Ja da ville man jo fått full trygd som en som har jobbet hele livet. Men dessverre så er staten ikke så opptatt av sine egne, langt viktigere og sørge for god livskvalitet til våre nye landsmenn. Merkelig at folket i dette land aksepter slikt. Det er mer og mer misnøye rundt dette, så om 20 års tid så vil man potensielt se at anarki er i emning, og at vi går tilbake til et "hver mann for seg selv" samfunn. Anonymous poster hash: 35ac9...77f
Gothminister Skrevet 18. september 2015 #13 Skrevet 18. september 2015 Det er mer og mer misnøye rundt dette, så om 20 års tid så vil man potensielt se at anarki er i emning, og at vi går tilbake til et "hver mann for seg selv" samfunn. Anonymous poster hash: 35ac9...77f Mulig, mulig. Men jeg håper vi snur før det og tar vare på hverandre. Vi som nasjon må stå sammen.
Gjest Gjest_flabbycat Skrevet 18. september 2015 #14 Skrevet 18. september 2015 Jeg kjenner også på det samme, TS! Har du forsøkt å snakke med NAV? Siden du har så lav inntekt, kanskje du har krav på hjelp til dekking av f.eks strøm? Kanskje du har rett til hjelp til livsopphold?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #15 Skrevet 18. september 2015 Siden du likevel vurderer å flytte, hvorfor ikke flytte til Finnmark? Da får du fremdeles godene i Norge, men billigere bolig. Eventuelt skal visst Ballangen kommune være den kommunen med høyest andel uføre, så det kan jo være et tips. Der er de så mange at de henger på kroa sammen til hverdags. Trist, egentlig. Da er det ikke langt til Narvik, som er en ok stor by. Flytter du til utlandet mister du jo godene vi får her, som trygd osv. Anonymous poster hash: 46aab...a05
missuvillig Skrevet 18. september 2015 #16 Skrevet 18. september 2015 Du får bli flyktning i eget hjemland Nei altså, nå vet ikke jeg hva du sliter med men har en venninne som er ufør og hun flyttet til fillipinene, ikke er helsa hennes bare blitt bedre men hun har faktisk råd til å leve også Bare en tanke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå