Carmina Skrevet 20. september 2004 #1 Skrevet 20. september 2004 Svigers skal til Thailand i jula, så jeg tenkte å få de til å kjøpe med thai silke til brudekjolen min. Vet ikke helt hvordan kjolen blir enda, men tror tilsittende i livet litt utstående skjørt med ett lite slep. Er det noen som vet ca hvor mange meter som trengs til en slik brudekjole?
maki Skrevet 20. september 2004 #2 Skrevet 20. september 2004 det kommer jo helt ann på kjolen og slikt stikk innom en stoffbutikk se på no mønstre av kjoler som kanskje kan være slik du kan tenke deg. Så får du en ide om hvor mye du trenger, kan jo kanskje kjøpe et pr meter ekstra for sikkerhets skyld
Vimsevips Skrevet 20. september 2004 #3 Skrevet 20. september 2004 Finn kjolemønsteret først. Hvor mye stoff du vil trenge varierer enormt etter: *mønsteret *hvor stor/liten du er *hvor mange rysjer/folder det er *hel-/halv- skåren kjole Jeg sydde kjolen selv, kjolen min trengte lite stoff (4m), andre lignende kjoler ville jeg trengte 3,5-6m med stoff. Du kan se kjolen her
Cajsa Skrevet 20. september 2004 #4 Skrevet 20. september 2004 Til min kjole som skal syes trenger sydamen 6 meter stoff. Skal ha ermer og 1,5 meter slep. Størrelse 38. Lykke til! Lurt å kjøpe stoff i utlandet, det er veldig dyrt i Norge..
zmurfette Skrevet 20. september 2004 #5 Skrevet 20. september 2004 Tror det varierer voldsomt, ja. I kjolen min var det 60(!) meter stoff (inkl. tyll i underskjørtene).
cecily Skrevet 20. september 2004 #6 Skrevet 20. september 2004 Tror det varierer voldsomt, ja. I kjolen min var det 60(!) meter stoff (inkl. tyll i underskjørtene). Nå anser jeg mine sykunnskaper som svært små, men 60 meter? :o Gosj, det var da ekstremt mye.
Tina75 Skrevet 20. september 2004 #7 Skrevet 20. september 2004 Jeg kjøpte 10 meter stoff i Thailand. Hadde da nok til skjørt, slep og kjole til datteren min på 9 mnd. Hadde da korsettliv i annet stoff. Viktig å huske på er at moren din ikke kjøper ekte thaisilke-det er veldig stivt og ligger/faller ikke pent. Kjøp heller blanding av silke og bomull-billigere også.
Gjest Poirot Skrevet 20. september 2004 #8 Skrevet 20. september 2004 Min kjole har ca 10 meter. Kjøp heller for mye enn for lite, noen ganger er det feil i vevingen som gjør at deler ikke kan brukes når man skal klippe mønster.
Gjest Poirot Skrevet 20. september 2004 #9 Skrevet 20. september 2004 Viktig å huske på er at moren din ikke kjøper ekte thaisilke-det er veldig stivt og ligger/faller ikke pent. Kommer helt ann på kvalitet og smak og behag. Min kjole er i thaisilke, og jeg synes stoffet er nydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå