Gå til innhold

Hvordan finne en kjæreste utenom byen/fest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal jeg lete? Vet at kjærligheten dukker opp når man slutter å lete, men nå er jeg lei av å vente.

Jeg blir sett på som veldig arrogant og uinteressert, hvordan kan heg signalisere at jeg er stikk motsatt uten å være desperat?

Spørsmålet gjelder for så vidt i alle situasjoner. Ønsker å få kontakt med fler folk og blir mer sosial og kanskje populær. Hva skal heg gjøre? Er egentlig bare sjenert, og bryr meg egentlig ikke så mye om "hvem som helst". Tror jeg går glipp av mange bekjentskaper fordi jeg virker så uinteressert ...

Anonymous poster hash: f5d7a...83c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også veldig uinteressert og "overlegen" på byen. Ikke fordi ingen er kjekke, men fordi jeg virkelig ikke er ute for å sjekke.

Merker at for meg er det mye lettere å ønske kontakt med noen i settinger som f.eks frivillighetsgrupper, andre på en workshop jeg går på f.eks . Da blir man venn med mennesket først, som i mine øyne gir bedre grunnlag for å finne en god kjæreste, siden man da ikke har det sexjaget hvor man hopper rett til sex med en gang man har møtt hverandre og skipper hele bli kjent delen....

Hva med å gå på litt åpne foredrag og utstillinger? Dansekurs? Kickboxing workshop? Frivillighetsengasjement?

Anonymous poster hash: 56789...7bc
  • Liker 2
Skrevet

Jeg fant min på tinder. 😉 Utrolig bra mann!

Anonymous poster hash: 159c6...5fd

Skrevet

Tinder er jo utdatert. :P

Anonymous poster hash: e2892...6c8

Skrevet

Jeg lider av Resting Bitch Face, høres ut som du lider litt av det samme. 

Jeg treffer folk via nettdating. Da får jeg vist at jeg er en hyggelig person, samtidig som jeg kan presentere mitt ytre med noen velutvalgte bilder hvor jeg ikke ser streng og alvorlig ut. 

Anonymous poster hash: 0632b...fb0
Gjest Gjest_flabbycat
Skrevet

Jeg har også Resting Bitch Face, og kan være lite interessert i tilfeldige folk jeg møter.

Da jeg ble klar over at folk oppfattet meg som til tider overlegen, begynte jeg å smile litt mer, og late som jeg er interessert til å begynne med. Høres litt arrogant ut det også, men jeg merket at når jeg kom over den første kneika hvor man blir introdusert for et annet menneske, så blir man mer interessert, og da er det lettere å være seg selv også :P

Det jeg prøver å si er vel fake it 'till you make it  :laugh:

• Liker 2
Skrevet

Er tinder utdatert?! Ok, jeg fant han for over ett år siden, så kan være dere har rett.

Skrevet

Du trenger kanskje flere kvinnelige bekjentskaper og? Det starter ofte med at du har en sosial venninne og hun kjenner noen som skal ha en fest og du blir med og det går derfra...

Hemmeligheten til å bli kjent med folk er ikke å bli mer interessant, men å interessere seg for andre. Andre mennesker har mye å by på og det er mange spennende mennesker der ute. 

Anonymous poster hash: 25517...2fc
Gjest Overrasket
Skrevet

Hemmeligheten til å bli kjent med folk er ikke å bli mer interessant, men å interessere seg for andre. 

Der traff du spikeren på hodet med en atombombe. 

Jeg legger altid ekstra merke til en eksepsjonelt god samtalepartner. 

Skrevet

Der traff du spikeren på hodet med en atombombe. 

Jeg legger altid ekstra merke til en eksepsjonelt god samtalepartner. 

Nja, ikke atombombe akkurat, men en slegge hvertfall. Den hemmeligheten manglet noen ting. Vise interesse er bra start, men å være engasjert og initiativrik, ikke være redd for å eksponere seg selv, være aktiv og vise seg blant folk, det er egentlig hovedårsaken at man kommer i kontakt med folk. Aller helst drive med ting som krever direkte kontakt.

Evigheter siden nå, men min aller første kjæreste møtte jeg på karate-treninger da jeg drev med det aktivt. Hvem kunne ane at å kaste hverandre i gulvet kunne føre til helt andre "aktiviteter". :fnise: Varte dessverre ikke veldig lenge, men det er nå annen sak.

Skrevet

Er tinder utdatert?! Ok, jeg fant han for over ett år siden, så kan være dere har rett.

Nei, Tinder er absolutt ikke utdatert, men det er noen som ikke kan fordra Tinder av en eller annen årsak, tror det er på grunn av dårlige erfaringer. 

Anonymous poster hash: f37c9...939

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har også Resting Bitch Face, og kan være lite interessert i tilfeldige folk jeg møter.

Da jeg ble klar over at folk oppfattet meg som til tider overlegen, begynte jeg å smile litt mer, og late som jeg er interessert til å begynne med. Høres litt arrogant ut det også, men jeg merket at når jeg kom over den første kneika hvor man blir introdusert for et annet menneske, så blir man mer interessert, og da er det lettere å være seg selv også :P

Hahaha, jeg har det nøyaktig på samme måte. Må rett og slett late som om jeg er interessert i det de snakker om, selv om til og med det å ta oppvasken hjemme virker mer fristende enn å høre om hvem de er og hva de mener om været. Ironisk nok er jeg ikke interessert i å bli kjent med andre mennesker før jeg allerede har blitt kjent med dem.

Så ja, fake it til you make it, TS. Det er slitsomt, men det gir gevinst! Jeg tror også folk som "oss" tror vi virker desperate når vi smiler og prater litt mer enn vanlig, når sannheten er at vi bare ikke er vant til å være slik.

• Liker 2
Skrevet

Jeg lider av Resting Bitch Face, høres ut som du lider litt av det samme. 

Jeg treffer folk via nettdating. Da får jeg vist at jeg er en hyggelig person, samtidig som jeg kan presentere mitt ytre med noen velutvalgte bilder hvor jeg ikke ser streng og alvorlig ut. 

Anonymous poster hash: 0632b...fb0

Alle har resting bitch face når musklene i ansiktet hviler. Det kalles et ansikt og det er ikke noe vits i å lable det som noe "bitchy" bare fordi vi ikke ser smørblide ut. Legg merke til det samme på menn. Går de bare random på gata har de også "resting bitch face" men ingen kaller trynet dems for "angry dickhead man" fordet :)

• Liker 7
Skrevet

Alle har resting bitch face når musklene i ansiktet hviler. Det kalles et ansikt og det er ikke noe vits i å lable det som noe "bitchy" bare fordi vi ikke ser smørblide ut. Legg merke til det samme på menn. Går de bare random på gata har de også "resting bitch face" men ingen kaller trynet dems for "angry dickhead man" fordet :)

Ha ha!

Anonymous poster hash: c576f...5a8

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er faktisk forskjeller. Noen ser vesentlig surere ut enn andre når ansiktet slapper av, og det er det vi kaller "resting bitch face". Det er ikke et forsøk på å være nedsettende mot verken kvinner eller meg selv, snarere er det vel et forsøk på å være litt humoristisk omkring det, iallefall fra min side.

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk forskjeller. Noen ser vesentlig surere ut enn andre når ansiktet slapper av, og det er det vi kaller "resting bitch face". Det er ikke et forsøk på å være nedsettende mot verken kvinner eller meg selv, snarere er det vel et forsøk på å være litt humoristisk omkring det, iallefall fra min side.

Som uttrykk er det som regel ikke brukt slikt. Det stemmer at noen kan ha et direkte 'surt' uttrykk, men dette er gjerne noe som kan komme med årene når huden henger og skaper en 'sur' munn. 

Er du ikke sur, så er du ikke sur og ingen kan heller anta det, uavhengig av ansikt. 

Så selv om du bruker det humoristisk i litt misforstått variant, så henger dette igjen fra tankegangen om at kvinner skal går rundt og smile og ha en positiv disposijon, mens menn "får lov" å ha et alvorlig uttrykk. Studier viser at kvinner smiler mer enn menn, selv når de er mer deprimert. Og det er ikke uvanlig at kvinner blir bedt av menn om å "smile". Du skal stå klar til å få andre til å fole seg bedre.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Som uttrykk er det som regel ikke brukt slikt. Det stemmer at noen kan ha et direkte 'surt' uttrykk, men dette er gjerne noe som kan komme med årene når huden henger og skaper en 'sur' munn. 

Er du ikke sur, så er du ikke sur og ingen kan heller anta det, uavhengig av ansikt. 

Så selv om du bruker det humoristisk i litt misforstått variant, så henger dette igjen fra tankegangen om at kvinner skal går rundt og smile og ha en positiv disposijon, mens menn "får lov" å ha et alvorlig uttrykk. Studier viser at kvinner smiler mer enn menn, selv når de er mer deprimert. Og det er ikke uvanlig at kvinner blir bedt av menn om å "smile". Du skal stå klar til å få andre til å fole seg bedre.

Det er slik jeg opplever at begrepet stort sett blir brukt, både der jeg skriver på internett og i omgangskretsen min forøvrig. Men dette varierer tydeligvis.

Jeg har iallefall aldri oppfattet det som et kvinnefiendtlig uttrykk, og jeg må si jeg er litt lei av at alt skal knyttes til femnisme og undertrykking om dagen, men det er en annen diskusjon.

• Liker 1
Skrevet

Det heter vel først og fremst bitchy resting face fordi begrepet ble lansert av kvinnelige komikere, til bruk på seg selv. Mulig noen vil mumle noe om "internalized misogyny".

Skrevet

Som uttrykk er det som regel ikke brukt slikt. Det stemmer at noen kan ha et direkte 'surt' uttrykk, men dette er gjerne noe som kan komme med årene når huden henger og skaper en 'sur' munn.

Så selv om du bruker det humoristisk i litt misforstått variant, så henger dette igjen fra tankegangen om at kvinner skal går rundt og smile og ha en positiv disposijon, mens menn "får lov" å ha et alvorlig uttrykk. Studier viser at kvinner smiler mer enn menn, selv når de er mer deprimert. Og det er ikke uvanlig at kvinner blir bedt av menn om å "smile". Du skal stå klar til å få andre til å fole seg bedre.

Det er det uttrykket betyr, og det er definitivt slik de fleste bruker det. Mange ser kun alvorlige eller fraværende ut når de slapper av, men noen ser rett og slett skikkelig sure ut.
Skrevet

Samme her, men nå skal jeg ta i bruk begrepet "angry dickhead face" også  :fnise: Noen menn har jo også det sure blikket i blant!

Anonymous poster hash: f37c9...939

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...