AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 Dette er kanskje litt rart å spørre om, men jeg trur jeg har fått for mye penger fra NAV! I sommer flytta jeg til et annet fylke, og byttet navkontor og saksbehandler. Jeg har veldig god oversikt over alt som kommer inn og ut av mitt konto, så jeg fant fort ut at jeg har fått tilbake penger for en strømregning to ganger, en gang fra hvert navkontor. (Dette er forøvrig bare en overgangsstønad mens jeg flytta, for de som lurer.) Summen det går ut på er på 748 kr, og det er jo ikke all verdens. Men jeg mener at rett skal være rett, så jeg ringte til saksbehandleren min i den forrige kommune, og han skjønte ikke hva jeg mente. Så jeg kontaktet den nye saksbehandleren min per epost, og det har jeg ikke fått tilbakemelding på. Jeg har møtt opp på det nye navkontoret og lagt igjen beskjed og spurt hva jeg skal gjøre, men jeg får ikke svar i det hele tatt. Skal jeg bare ta til takke med at jeg har fått for mye penger? Det føles uærlig ut, for å være helt ærlig. Jeg har satt pengene til sides hvis nav vil ha de tilbake, men jeg får jo ikke respons! What to do, folkens? Anonymous poster hash: b3cbc...5d6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #2 Skrevet 17. september 2015 What to do, vet du nok, gi beskjed og betsl tilbske. Blir du oppdaget av internkontrollen så får du problemer med å ha urettmessig å ha fått for mye utbetalt. Du er pliktig til å følge med og å gi beskjed. Anonymous poster hash: 37c88...4ae
so.retro. Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 Du er pliktig til å følge med og å gi beskjed.Anonymous poster hash: 37c88...4ae TS har jo fulgt med og gitt beskjed... NAV er jo verken kjent for god oversikt eller kjappe svar. Mitt råd er å la pengene stå urørte inntil videre.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 (endret) La de stå i ro inntil videre. Antageligvis så kommer de ikke til å gjøre noe siden det ikke er den store summen, men du vet jo aldri. Jeg har selv fått 312 kroner fra NAV som jeg ikke skulle ha. Deres feil, de som krysset av selvom jeg hadde informert dem om korrekt. Endret 18. september 2015 av Steve Rogers
Thorn Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Jeg var sykemeldt noen måneder fra en 80 prosent stilling, og fikk hele tiden utbetalt lønn for 100 prosent. Ringte nav, forklarte at jeg fikk for mye penger, og ble møtt med en utrolig overlegen "nav gjør aldri feil"-holdning. Jeg satt likevel pengene til sides, men fikk aldri noe krav om tilbakebetaling. Du har gjort det riktige og gitt beskjed, at de ikke klarer å ta tak i det er ikke din feil. Jeg ventet på kravet i et år, men etter det anså jeg rett og slett pengene som mine. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Jeg lar de stå urørt ja. Men hvis dem plutselig finner ut av det selv at jeg har fått for mye penger, kan de begynne å kreve renter og sånn selv om jeg har meldt i fra gang på gang? Det er jo litt rart at dem kan være så slepphendte når folk prøver å være ærlige.. Anonymous poster hash: b3cbc...5d6
Gullik Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 Ikke ring. Send dem en mail med problemstillingen. Hvis du får svar på samme vis som du fikk per telefon, så har du ihvertfall dokumentasjon senere på at du har varslet om det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå