Gå til innhold

Hvordan få mer draget på menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne som ikke har så lett for å komme i kontakt med menn. Utseendet mitt er bra, har mange sagt. Men jeg er kanskje ikke en som skiller meg ut. Går pent men vanlig kledd. Er litt sjenert, men ikke veldig.

Nå har jeg ikke hatt en kjæreste på mange år. De få mennene som tar kontakt med meg har jeg ikke vært interessert i. Og når jeg ser en kjekk/interessant fyr på gata/butikken/café, så kommer jeg jo ikke i kontakt med han. Det hender at kjekke menn kikker ekstra på meg, men det er det.

Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre med mitt utseende/væremåte for å vekke oppmerksomheten til menn jeg ønsker å komme i kontakt med, slik at de tar kontakt. Jeg har ikke så lyst å ta direkte initiativ selv, men har mest lyst å bli kontaktet. Dere damer som har god tjans på de mennene dere liker, kan dere ikke gi meg noen råd? :)

Anonymous poster hash: f4e10...b60
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en kvinne som ikke har så lett for å komme i kontakt med menn. Utseendet mitt er bra, har mange sagt. Men jeg er kanskje ikke en som skiller meg ut. Går pent men vanlig kledd. Er litt sjenert, men ikke veldig.

Nå har jeg ikke hatt en kjæreste på mange år. De få mennene som tar kontakt med meg har jeg ikke vært interessert i. Og når jeg ser en kjekk/interessant fyr på gata/butikken/café, så kommer jeg jo ikke i kontakt med han. Det hender at kjekke menn kikker ekstra på meg, men det er det.

Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre med mitt utseende/væremåte for å vekke oppmerksomheten til menn jeg ønsker å komme i kontakt med, slik at de tar kontakt. Jeg har ikke så lyst å ta direkte initiativ selv, men har mest lyst å bli kontaktet. Dere damer som har god tjans på de mennene dere liker, kan dere ikke gi meg noen råd? :)

Mann deg litt opp og ta kontakt selv, selv om du ikke liker det. Tror du det er noe enklere for menn å skulle risikere avvisning ved å selv ta kontakt først?!

Anonymous poster hash: 1558a...b0a

• Liker 9
Skrevet

Enig med hun over meg. 

Skrevet

Smil og hold øyekontakt

Har du lyktes med det?

Jeg blir jo veldig lett flau om jeg skal gjøre det.

Skrevet

Jeg har det på samme måte. Blir lett flau når jeg skal ta initiativ, spesielt med kjekke mannfolk.

Kan anbefale nettdating hvor du kan få i gang samtalen litt og sjekke interessen fra den andre før dere evt. møtes. Lykke til :-)

Anonymous poster hash: f69d9...ff3
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske pen, eller vakker som mange kvinner har sagt til meg opp gjennom årene. Men svært sjeldent har jeg "kapret" mannen jeg ville ha. På ungdomskolen fikk jeg veldig mange blikk fra gutter men aldri turte de å gjøre noe med det. Mine mannlige venner synes jeg er flott og sexy.

Så jeg har egentlig kommet med den konklusjonen at norske menn er pyser, og hvis jeg skal være ekstra "prippen" så ville jeg sagt at de tror jeg er alt for god for dem så derfor de aldri kommer bort selv etter mange blikkontakt.. Men i utlandet derimot! 😓

Så du er ikke alene, det er mange pene kvinner der ute som venter på at ridderen på den hvite hest skal komme!

Men vi må nok bare begynne å ta litt initiativ selv.. Ikke lett, spesielt når man blir flau så fort 😋

• Liker 2
Skrevet

Det er få menn som tar kontakt med en dame på gata eller på cafe, du må søke områder der det er naturlig å mingle eller kommunisere med hverandre, og skravle og sjarmere ivei! :)

Anonymous poster hash: 056d5...5a2
  • Liker 6
Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet (endret)

Nå er ikke jeg dame, men jeg har jobbet litt med det samme selv ovenfor damer. Det er mulig jeg har noe å bidra med.

Da må du finne ut av som følger:

* Hva slags type menn er det du ønsker å komme i kontakt med?

* Hva er det disse mennene pleier å gå etter?

* Hvor kan du komme i kontakt med de?

Det gjelder å ha riktig image ovenfor disse mennene. Det må være noe du kan stå innenfor selv. Det gjelder å ha den sosiale biten på plass, slik at du fremstår som et interessant valg ovenfor mennene du kommer i kontakt med. Og så må du også rette arenaen hvor du kan komme i kontakt med de.

Så jeg har egentlig kommet med den konklusjonen at norske menn er pyser, og hvis jeg skal være ekstra "prippen" så ville jeg sagt at de tror jeg er alt for god for dem så derfor de aldri kommer bort selv etter mange blikkontakt.. Men i utlandet derimot!

Så du er ikke alene, det er mange pene kvinner der ute som venter på at ridderen på den hvite hest skal komme!

Men vi må nok bare begynne å ta litt initiativ selv.. Ikke lett, spesielt når man blir flau så fort

Hei :blomst: . La meg vise en annen side av saken: Her til lands viser ikke jenter interesse, men de virker avvisende og vanskelige (no offence). Det gjør det veldig umotiverende når man faktisk ønsker å ta initiativ. I utlandet derimot opplever jeg det motsatte :blomst: .

Nå ønsker ikke jeg ei dame med utenlands opprinnelse. Så i stedet for å f.eks. si at norske jenter er "kravstore" (du har hørt den før, ikke sant? :fnise: ), så vil jeg heller jobbe med meg selv og mine negative sider slik at det blir lettere å omgås med jenter. Å skylde på andre gir dessverre ikke resultater :jolie:.

Så da får jeg heller bli slik: :herremann:  :blomst:

Men da er det fint om dere prøver å være slik: :fnise:  :gullengel:   

og så kan vi gjøre slik: :hug:

Er du ikke litt enig? :Nikke:

Endret av Svampebobb1
  • Liker 5
Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Nå er ikke jeg dame, men jeg har jobbet litt med det samme selv ovenfor damer. Det er mulig jeg har noe å bidra med.

Da må du finne ut av som følger:

* Hva slags type menn er det du ønsker å komme i kontakt med?

* Hva er det disse mennene pleier å gå etter?

* Hvor kan du komme i kontakt med de?

Det gjelder å ha riktig image ovenfor disse mennene. Det må være noe du kan stå innenfor selv. Det gjelder å ha den sosiale biten på plass, slik at du fremstår som et interessant valg ovenfor mennene du kommer i kontakt med. Og så må du også rette arenaen hvor du kan komme i kontakt med de.

Hei :blomst: . La meg vise en annen side av saken: Her til lands viser ikke jenter interesse, men de virker avvisende og vanskelige (no offence). Det gjør det veldig umotiverende når man faktisk ønsker å ta initiativ. I utlandet derimot opplever jeg det motsatte :blomst: .

Nå ønsker ikke jeg ei dame med utenlands opprinnelse. Så i stedet for å f.eks. si at norske jenter er "kravstore" (du har hørt den før, ikke sant? :fnise: ), så vil jeg heller jobbe med meg selv og mine negative sider slik at det blir lettere å omgås med jenter. Å skylde på andre gir dessverre ikke resultater :jolie:.

Too. Many. Emojis.

On Topic: TS, det hjelper å skille seg ut. Hvis du bare går rundt i brune støvletter og kardigan som alle andre så har du jo ikke noe forsprang.

Endret av Herr Heftig
Skrevet

Hvor ofte er du i scenario der du treffer potensielle menn og det er naturlig å få kontakt? Nå er det engang slik at det er visse steder det er mer naturlig å treffe noen - på byen, på fest, et selskap osv.

Jeg er over snittet utseendemessig og får en del oppmerksomhet fra menn i det daglige, og en periode var jeg litt slik at jeg lurte på hvorfor det liksom ikke ble noe mer. Men sannheten var at jeg var litt for mye hjemme, litt for mye på jentekvelder eller på kino - jeg traff rett og slett ikke så mange.

Nå drar jeg mer ut, på venners fester osv. og så og si hver gang er det menn som er interessert, ikke alltid gjensidig men det tar jo tid å finne den rette.

Så hvor ofte er du faktisk ute et sted, på en fest, kledd opp og klar for å mingle?

Anonymous poster hash: 753be...ab7
  • Liker 1
Skrevet

For en sjarmerende måte å skrive på :blomst:

Skrevet (endret)

Jo jeg er enig, men jeg er absolutt ingen prippen jente, jeg smiler masse og er veldig positiv, og til og med ganske barnslig til tider (altså ikke umoden, men liker å holde litt på barnet i meg). Men jeg går veldig pent kledd, med håndveske i albuekroken og en pen rød leppestift som får frem øynene mine. Går ikke med mye sminke, men jeg er flink med å legge på det lille jeg legger på slik at jeg får frem trekkene mine. 

Grunnen til at jeg tror at menn tror at jeg er for god for dem er rett og slett pga klesstilen min, håret og kanskje denne leppestiften. Jeg er ganske feminin av meg, men som person er jeg også veldig varm og imøtekommende og snakker gjerne med folk jeg aldri har kjent før. Vel, også er jeg født i Norge men har en annen kultur, så jeg føler kanskje at norske menn trives best med norske blondiner? Etter min erfaring fra skoler så valgte de alltid blondina ved siden av selv om hun har en ræva personlighet. 

Har på ingen måte eksotisk utseende men ser ikke helt norsk ut..

Nå svarte jeg kanskje ikke på ditt spørsmål...  

Men om jeg må komme meg ut på byen (der menn har fått i seg alkohol for å klare å snakke med kvinner) så er jeg ikke helt interessert. De kommer seg oftest ut for å få seg et nummer, og jeg føler ingen genuin ærlighet fra dem. Dessuten er jeg ikke så glad i å drikke selv, og går mest ut for å danse. Og da er det oftest litt ekle utlendinger som tar initiativet til å komme bort.. 

Har vært flere steder i Europa der flotte menn har kommet bort til meg, og aldri har jeg hatt det vanskeligere med å møte en flott mann som i Norge. Ja, jeg liker at mannen jakter litt, men jeg kan også ta initiativet. Men siden jeg er en veldig blyg person så skjer ikke det så ofte akkurat.. da blir det for det meste en del sensuelle blikkontakt...  :transe: 

Åja, også har jeg det "store" problemet at jeg er 28 år gammel men ser 10 år yngre ut.. Og en på kanskje 35 år vil vel ikke ha en på "18"..  :babysmokk:  :glare: 

ble litt langt dette her.... :murvegg:  :bond:

Endret av Fliko
Skrevet (endret)

Hvor ofte er du i scenario der du treffer potensielle menn og det er naturlig å få kontakt? Nå er det engang slik at det er visse steder det er mer naturlig å treffe noen - på byen, på fest, et selskap osv.

Jeg er over snittet utseendemessig og får en del oppmerksomhet fra menn i det daglige, og en periode var jeg litt slik at jeg lurte på hvorfor det liksom ikke ble noe mer. Men sannheten var at jeg var litt for mye hjemme, litt for mye på jentekvelder eller på kino - jeg traff rett og slett ikke så mange.

Nå drar jeg mer ut, på venners fester osv. og så og si hver gang er det menn som er interessert, ikke alltid gjensidig men det tar jo tid å finne den rette.

Så hvor ofte er du faktisk ute et sted, på en fest, kledd opp og klar for å mingle?

Anonymous poster hash: 753be...ab7

Men hva gjør man om man ikke har noe "valg", som for eksempel at man er alenemamma, eller ingen bil, eller bor et stykke unna byen? Da blir det jo automatisk litt "for mye" hjemme... :klo:

Endret av Fliko
Skrevet

Men om jeg må komme meg ut på byen (der menn har fått i seg alkohol for å klare å snakke med kvinner) så er jeg ikke helt interessert. De kommer seg oftest ut for å få seg et nummer, og jeg føler ingen genuin ærlighet fra dem. 

Har vært flere steder i Europa der flotte menn har kommet bort til meg, 

Er det egentlig noe forskjell på å sjekke opp på byen og på dagtid? Det er et genuint spørsmål, jeg vet ikke. Men hvor mange i utlandet sjekker opp en norsk jente er ute etter et forhold? Dere bor jo tross alt i forskjellige land.

• Liker 2
Skrevet

Kan det være at du ikke er på det nivået du tror du er? Alle pene jenter har innboksen full av meldinger fra menn.

Anonymous poster hash: ed693...aa9

Skrevet

Jeg er ganske pen, eller vakker som mange kvinner har sagt til meg opp gjennom årene. Men svært sjeldent har jeg "kapret" mannen jeg ville ha. På ungdomskolen fikk jeg veldig mange blikk fra gutter men aldri turte de å gjøre noe med det. Mine mannlige venner synes jeg er flott og sexy.

Så jeg har egentlig kommet med den konklusjonen at norske menn er pyser, og hvis jeg skal være ekstra "prippen" så ville jeg sagt at de tror jeg er alt for god for dem så derfor de aldri kommer bort selv etter mange blikkontakt.. Men i utlandet derimot! 😓

Men vi må nok bare begynne å ta litt initiativ selv.. Ikke lett, spesielt når man blir flau så fort 😋

Haha må være det dummeste jeg har hørt..:P Du forventer at menn skal ta kontakt meg deg å sjekke deg opp? Jeg er mann og har aldri sjekket opp ei jente jeg har vært kjæreste med. De tok kantakt med meg.;) Så anbefaler deg å gjøre det samme hvis du ønsker en mann.:) Hadde jeg absolutt likt ei dame, så hadde jeg absolutt kontakt, men de gangene jeg var singel, ønsket jeg i grunnen å være det, men så plutselig tok de kontakt. Sånn kan det bli hvis man tør å ta kontakt.:)

Anonymous poster hash: 3bb1f...ac5

Gjest energibånd
Skrevet

i stedet for å f.eks. si at norske jenter er "kravstore" (du har hørt den før, ikke sant? :fnise: ), så vil jeg heller jobbe med meg selv og mine negative sider slik at det blir lettere å omgås 

Du har i hvert fall riktig innstilling.

Too. Many. Emojis.

On Topic: TS, det hjelper å skille seg ut. Hvis du bare går rundt i brune støvletter og kardigan som alle andre så har du jo ikke noe forsprang.

Nå syns jeg du kan gi TS noen klestips :P

TS:

Vær sosial, snakk med fremmede og smil - enkelt og greit! Også må du jo tørre å ta kontakt med menn, skjønner godt at det er lettere sagt enn gjort, er selv vant med at det er menn som tar kontakt først, men ønsker du å få oppmerksomhet fra en spesifikk person, så er jo den beste metoden å starte samtale med vedkommende. 

Skrevet

Haha må være det dummeste jeg har hørt.. :P Du forventer at menn skal ta kontakt meg deg å sjekke deg opp? Jeg er mann og har aldri sjekket opp ei jente jeg har vært kjæreste med. De tok kantakt med meg. ;) Så anbefaler deg å gjøre det samme hvis du ønsker en mann. :) Hadde jeg absolutt likt ei dame, så hadde jeg absolutt kontakt, men de gangene jeg var singel, ønsket jeg i grunnen å være det, men så plutselig tok de kontakt. Sånn kan det bli hvis man tør å ta kontakt. :)

Anonymous poster hash: 3bb1f...ac5

Jeg "forventer" at en moden og voksen mann skal kunne tørre å prate med en kvinne de finner interessant i det daglige liv, uten å måtte ha alkohol i seg for å klare å snakke med ei. Jeg trenger ikke å bli sjekket opp, men litt daglig prating hadde gjort mye for meg iallefall. 

I utlandet har dem sjeldent trodd at jeg var norsk siden jeg ikke har et typisk norskt utseende. Da snakker vi om menn som midt på dagen begynner å prate til meg på demmes språk og blir litt i surr når de da må prate engelsk. Det er ingen stor hemmelighet at menn i utlandet er mer frampå enn norske menn - som blir ofte sett på som litt trege (med ingen hensikt til å provosere). Og hvis vi skal snakke om oss mennesker som dyr, så er mannen jegeren og det er han som jakter på byttet. Det skal egentlig ikke være omvendt, men kvinner må i dag ta på seg ballene som menn ikke har for å skaffe seg noen de vil ha.

Du er en mann som aldri har sjekket opp en kvinne du ville være kjæreste med, men så er du en av flere millioner menn. Kan garantere deg at det finnes mange menn der ute som sikter på ei kvinne de vil dele livet sitt med men som aldri tar sjansen på å slå en prat med henne for de er redde for å bli avslått - slik som mange menn har skrevet i KG. Ofte er det jo slik at denne kvinnen ikke enser/har lagt merke til at hun har en beundrer. Hvordan skal HUN da ta initiativet? Nei, da må denne mannen ta det hvis han vil ha henne, før hun får øye på en annen.

• Liker 1
Skrevet

Kan det være at du ikke er på det nivået du tror du er? Alle pene jenter har innboksen full av meldinger fra menn.

Anonymous poster hash: ed693...aa9

Helt feil. Det kan jeg garantere deg. Mange ganger tør ikke menn å ta sjansen på en pen jente fordi de kanskje tror at de vil aldri nå opp til hennes nivå, eller at de selv tror de ikke er typen hun vil ha fordi hun er så pen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...