AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 har brukt linser i 15 år men må av diverse årsaker begynne med briller. Har vær og hentet dem i dag, brukt dem i ca 1 time og det er skikkelig ubehagelig. Størrelser og former ser helt annerledes ut, balansen er kjempedårlig og jeg føler meg nesten sjøsyk. Bruker -5,5 og har endel andre problemer som brillene skal korrigere for. Hvor lang tid tar det å venne seg til brillene?Anonymous poster hash: 814f5...c62
kjøttmeis Skrevet 17. september 2015 #2 Skrevet 17. september 2015 Veldig individuelt, og du har jo brukt kontaktlinser såpass lenge at det kan ta litt tid før du venner deg til brillene. Jeg gikk fra ingenting til briller og det tok meg en dag å vende seg til. Da jeg fikk vite at jeg hadde en øyesykdom som gjorde at jeg trengte et ekstra lag med glass tok det meg et par dager å bli vant til det. Da hadde jeg gått i årevis med feile briller.
Heart7086 Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Misunner deg ikke:/ Jeg har selv prøvd å bruke briller for å la øynene hvile litt, men det gikk to uker hvor jeg gikk med briller hele tiden.. Og jeg klarte det rett og slett ikke:/ Avstander ble helt feil, brillene var i veien og var ubehgaelige, ble svimmel og skikkelig "sjøsyk".. Håper du blir vant til de, men du må nok kanskje gå en stund før du er vant(om du er riktig heldig:)
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #5 Skrevet 17. september 2015 Kan ta opptil 6 uker før du har vent deg helt til dem Anonymous poster hash: 3aced...20d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Det kan ta noen uker å venne seg til. Jeg gikk utelukkende med briller i ti år før jeg fikk linser, og det var aldri noe problem. Så gikk jeg over til linser om dagen, og brillebruk om kveldene for å avlaste. Nå fikk jeg nettopp nye avlastningsbriller, gått opp hele 2 nr i styrke. Da fikk jeg den fine sjøsyk-alt-forvrenger-seg-feelingen, men det går seg til. Har hatt dem i en uke, og nå er det nesten bra. Anonymous poster hash: 642e3...8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå