Gå til innhold

p-piller og treningseffekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at man får svært redusert effekt av trening ved å gå på p-piller. Jeg er en jente som trener mye styrke og ønsker fremgang i styrketreningen min! Er det sant det som de sier om p-piller? Vurderer nemlig å starte på pillen. Noen her som her erfaring med p-piller og trening?

Anonymous poster hash: 94950...3ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri merket noe. Gikk på pillen i 17 år.

Skrevet

Aldri merket noe. Gikk på pillen i 17 år.

Dette svaret betyr ingenting om du ikke hadde perioder hvor du trente/ikke gikk på ppille, hvor du ikke trente/gikk på ppille osv.

Anonymous poster hash: d87c9...bca

Skrevet

Dette svaret betyr ingenting om du ikke hadde perioder hvor du trente/ikke gikk på ppille, hvor du ikke trente/gikk på ppille osv. Anonymous poster hash: d87c9...bca

Har trent både kampsport, klatring, driver med dykking, jogget i mange år og er i generelt i veldig god fysisk form. Sluttet på piller i fjor da jeg skulle prøve å bli gravid, løp som før(ingen forskjell på formen), løp gjennom hele svangerskapet frem til vannet røk og løp en uke etter fødsel(8 uker siden) og løper 4-5 mil hver uke som før.

Skrevet

Det er ingen forskning som tilsier det er noen negativ effekt.

Hva skulle den negative effekten være, ts?

Anonymous poster hash: 810e3...055
Skrevet

Har trent både kampsport, klatring, driver med dykking, jogget i mange år og er i generelt i veldig god fysisk form. Sluttet på piller i fjor da jeg skulle prøve å bli gravid, løp som før(ingen forskjell på formen), løp gjennom hele svangerskapet frem til vannet røk og løp en uke etter fødsel(8 uker siden) og løper 4-5 mil hver uke som før.

Godt du fikk inn litt snikskryt i alle fall :)

Anonymous poster hash: d87c9...bca

• Liker 4
Skrevet

Godt du fikk inn litt snikskryt i alle fall :)Anonymous poster hash: d87c9...bca

Fordi jeg svarer på spørsmålet? Jeg var aktiv da jeg brukte piller. Forteller hva aktiviteter jeg gjorde. Sier at formen er like bra ved pilleslutt.

Å kunne løpe 4-5 mil i uka en uke etter fødsel er fakta og det etter 17 år på piller. Altså har det ikke påvirket formen.

Hvor skryter jeg?

Skrevet

Det er gjort mange studier på dette, og konklusjonen er at p-piller ikke forårsaker noe vesentlig reduksjon i treningsresultater for kvinner som styrketrener. 

Anonymous poster hash: 25482...f4d
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg trener 4-6 dager i uka og har ikke merket noe redusert effekt pga ppiller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...