Gå til innhold

Førstegangshund: cavalier king charles spaniel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ung kvinne som etter mye frem og tilbake har bestemt meg for at jeg skal gå til anskaffelse av en Cavalier. Jeg har funnet to oppdrettere her i nærområdet som jeg skal kontakte og stille spørsmål ved. Jeg vet at denne rasen er utsatt for en rekke helserelaterte problemer, så dette skal jeg være veldig bevisst på når jeg møter oppdretterne. 

Er det noen her som har tips til hva jeg bør spørre dem om? 
Er det stor forskjell i personligheten ut fra kjønnet? 
Og eventuelle andre tips og råd med rasen?  :biggrin: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nå må folk slutte å kjøpe denne rasen. Det finnest så mange fine, friskere raser også velger folk å støtte dette dyreplageriet...jeg blir så oppgitt. 

Anonymous poster hash: f55ee...761
  • Liker 11
Skrevet

Jeg ville definitivt styrt unna den rasen slik at oppdrettere tar avl på alvor og ikke avler frem hunder med for trange hodeskaller eller hjertefeil. I tillegg er det både kneleddsproblemer og stær-problemer på rasen som ikke synes å gå ned i omfang. De færreste hunder av den rasen som jeg kjenner til har blitt gamle dessverre! Ville valgt en annen rase!

Anonymous poster hash: e24cb...37f
  • Liker 6
Skrevet

Velg en annen rase!

Anonymous poster hash: e5f79...b00
  • Liker 4
Skrevet

Vil du ha en spaniel, ville jeg heller gått for en større spaniel.

Anonymous poster hash: 8cd73...9c3
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Denne rasen er så syk, at uansett hvor grundig bakgrunnsjekk du gjør, kommer du mest sannsynlig til å ende opp me syk hund uansett. Vår cavalier ble kun 2 år. Ingen sykdommer i linjene, men hun ble syk likevel. Absolutt fantastiske hunder, men gå for en annen rase

Endret av tørkestativ
  • Liker 4
Skrevet

skjønner du synes den er fin å se på.Men ikke overse at dette er en veldig syk rase! Uansett hva oppdretter måtte love deg,dette er syke dyr

Finn en annen rase som er frisk!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en ung kvinne som etter mye frem og tilbake har bestemt meg for at jeg skal gå til anskaffelse av en Cavalier. Jeg har funnet to oppdrettere her i nærområdet som jeg skal kontakte og stille spørsmål ved. Jeg vet at denne rasen er utsatt for en rekke helserelaterte problemer, så dette skal jeg være veldig bevisst på når jeg møter oppdretterne. 

Er det noen her som har tips til hva jeg bør spørre dem om? 

Er det stor forskjell i personligheten ut fra kjønnet? 

Og eventuelle andre tips og råd med rasen?  :biggrin: 

Som førstegangshundeeier bør du gå for en rase med mindre helseproblemer. Det er tøft nok å oppdra valpen om du ikke i tillegg skal oppleve helseutfordringer.

Som en over nevner, hvorfor ikke gå for en større spaniel hvis dette er typen rase du liker. Eller starte helt på nytt og kikke etter hund med mindre sykdom enn denne rasen representerer.

Personlig har mannen og jeg nå byttet rase. Vi har gått fra stor giganthund til en liten hund og dette gjør vi for å få høyere levealder, samt bedre helse. Det er ikke hyggelig å ha en forventet levealder på 8 år på vennen din.

Skrevet

Jeg vil anbefale Kooikerhund istedet, det er også en spaniel, men større. Jeg syns de kan se litt ut som en Cavalier med litt Setter i seg. Det er en veldig vakker og veldig intelligent rase med masse personlighet. Vår levde til hun var nesten 15 år og var veldig frisk og rask helt til hun begynte å dra på årene. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Kooikerhund

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...