Gå til innhold

Hjelp/råd med powerpoint...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg får mange pper fra lærerne på skolen, og jeg vil så gjerne printe dem ut og sette de inn i perm. Jeg leser mye bedre på papir enn på pc. Problemet er at ppene har farge bakgrunder så det blir veldig dyrt å printe ut dette på print butikken her. Er det noen som vet hvordan jeg får endret ALLE sidene til hvitt og teksen som er hvit/lys gul til svart? :)

Anonymous poster hash: f96ce...2b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke endre på presentasjonen, dette fikser du i utskriftsinnstillingene, lett som en plett. :) 

Du går på "Fil" og "Skriv ut". Nederst på utskriftsinnstillingene er det en nedtrekksmeny der du kan velge mellom "farge", "gråtone" og "rent svart-hvitt". Velger du den siste vil du få sort tekst på hvit bunn, og bilder i sort-hvitt. 

Avhengig av hvor stor tekst som er brukt kan du også redusere antall ark du trenger ved å be om flere lysbilder pr side i utskriftsinnstillingene. Tosidig utskrift regner jeg med du allerede har kontroll på. :)

Anonymous poster hash: f7199...e64
Skrevet

Men problemet her er at bakgrunden er mørk og skriften lys, vil ikke da det bli svart bakgrund og hvit skrift? Det bruker jo isåfall mye blekk det også? :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...