Gjest Pp 2, Dag 4 Skrevet 20. september 2004 #1 Skrevet 20. september 2004 Etter 4 år med p-piller har jeg nå byttet ut disse med folat. Jeg fikk min første ikke-pille mens 32 dager etter forrige "mens". Vi prøvde denne syklusen også, men var innstilt på at det ikke ville gi noe resultat. Før jeg startet på p-piller var menssyklusen svært stabil på 30-31 dager (dvs fikk jeg mensen på den 16. en måned, fikk jeg mensen den 16. neste måned også uansett lengde på måneden (30/31 dager). Unntaket var sef. mars pga kort februar. Mitt spørsmål er enkelt og greit når skal vi virkelig sette inn støtet? Er lutealfasen 14 dager i snitt eller er den ofte kortere? Dag 18 er EL-tid hvis lutealfasen er 14. Betyr det at den viktigste perioden er dag 13 - 23? Vær så snill å svar meg guruer! Pp 2, Dag 4
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #2 Skrevet 20. september 2004 Hei, dette er det nok dessverre umulig å svare på. I løpet av fire år kan nemlig syklusen din ha forandret seg, ikke på grunn av p-pillene, men fordi ting skjer i kroppen i løpet av såpass lang tid. Så du må nok bare innstille deg på at det tar tid å bli kjent med den 'nye' syklusen din. Vet veldig godt at det er frustrerende, men ser at mange har hatt glede av å følge med på temperatur osv - det er nok en fin måte å bli kjent med kroppen sin på! Har ikke kommet helt dit selv ennå, men tenker på det...
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #3 Skrevet 20. september 2004 Hei! Du må nok bruke et par sykluser til å finne ut hvor lange disse er, og om de er regelmessige. En ting du kan prøve er EL-tester. Det står i bruksanvisningen hvilken dag du skal begynne å teste, etter hvor lange sykluser du har. Har du regelmessig mens, skal det ikke være så vanskelig å følge med. Lykke til!!
Gjest apriljente: Skrevet 20. september 2004 #4 Skrevet 20. september 2004 Det kan variere. Det eneste jeg vet for sikkert er at mensen kommer alltid 14 dager etter eggløsning, så da går det an å regne litt tilbake :-)
Gjest skorpion75 ikke innlogget Skrevet 20. september 2004 #5 Skrevet 20. september 2004 Eller du kan titte på disse, som en morsom annvisning http://www.kanalen.org/foraldrar/blandat/f...ertilperiod.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå