Gå til innhold

Når har jeg eggløsning?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Pp 2, Dag 4

Etter 4 år med p-piller har jeg nå byttet ut disse med folat. Jeg fikk min første ikke-pille mens 32 dager etter forrige "mens". Vi prøvde denne syklusen også, men var innstilt på at det ikke ville gi noe resultat.

Før jeg startet på p-piller var menssyklusen svært stabil på 30-31 dager (dvs fikk jeg mensen på den 16. en måned, fikk jeg mensen den 16. neste måned også uansett lengde på måneden (30/31 dager). Unntaket var sef. mars pga kort februar.

Mitt spørsmål er enkelt og greit når skal vi virkelig sette inn støtet? Er lutealfasen 14 dager i snitt eller er den ofte kortere? Dag 18 er EL-tid hvis lutealfasen er 14. Betyr det at den viktigste perioden er dag 13 - 23?

Vær så snill å svar meg guruer!

Pp 2, Dag 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei,

dette er det nok dessverre umulig å svare på. I løpet av fire år kan nemlig syklusen din ha forandret seg, ikke på grunn av p-pillene, men fordi ting skjer i kroppen i løpet av såpass lang tid. Så du må nok bare innstille deg på at det tar tid å bli kjent med den 'nye' syklusen din. Vet veldig godt at det er frustrerende, men ser at mange har hatt glede av å følge med på temperatur osv - det er nok en fin måte å bli kjent med kroppen sin på! Har ikke kommet helt dit selv ennå, men tenker på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Du må nok bruke et par sykluser til å finne ut hvor lange disse er, og om de er regelmessige.

En ting du kan prøve er EL-tester. Det står i bruksanvisningen hvilken dag du skal begynne å teste, etter hvor lange sykluser du har. Har du regelmessig mens, skal det ikke være så vanskelig å følge med.

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

Det kan variere. Det eneste jeg vet for sikkert er at mensen kommer alltid 14 dager etter eggløsning, så da går det an å regne litt tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...