Gå til innhold

Er på slankern, skal på fest...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært flink til å trene og har holdt meg til et ganske begrenset kaloriinntak de siste ukene, har gått ned noen kg.

Jeg er invitert på fest i helga, har sagt jeg skal komme, men har egentlig ikke så lyst fordi jeg er redd jeg kan ødelegge hele ukas innsats med å drikke alkohol. Har ikke lyst til å si at jeg ikke vil drikke fordi jeg slanker meg og vil heller ikke at noen skal tro jeg er gravid. Dessuten er det jo alltid noe snacks og godteri tilgjengelig på fest, det må jeg også holde meg unna.

Det enkleste hadde vært å bare bli hjemme og ikke utsette meg selv for noen fristelser, men har sagt at jeg kommer. Jeg har tenkt å prøve å nippe til det samme vinglasset hele kvelden og drikke mye vann ved siden av, snopet skal jeg vel klare å holde meg unna.

Det jeg er mest redd for er at jeg ikke kommer til å klare å ha det så hyggelig fordi jeg kommer til å tenke for mye på hva jeg kan og ikke kan spise og drikke. Er det noen som har gode tips til hvordan man kommer seg gjennom en kveld full av fristelser uten å gi etter og fortsatt hygge seg?

Anonymous poster hash: 77bc3...dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg finner at alkoholinntak har meget liten innvirkning på vektnedgangen. Spiser jo enda mindre når jeg drikker.

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er du?
Hvis du tar med egen drikke, så kan du mikse noe i en flaske, som ikke har noe særlig kalorier. Kanskje bare Fun Light eller Zeroh :P

Anonymous poster hash: 072a9...cf2
Skrevet

Jeg finner at alkoholinntak har meget liten innvirkning på vektnedgangen. Spiser jo enda mindre når jeg drikker.

Hadde det bare vært så vel for meg, jeg tror jeg heller spiser mer, får lyst på alt som er godt og tilgjengelig :(

Skrevet

Hvor gammel er du?Hvis du tar med egen drikke, så kan du mikse noe i en flaske, som ikke har noe særlig kalorier. Kanskje bare Fun Light eller Zeroh :PAnonymous poster hash: 072a9...cf2

Er nok litt for voksen til det, det er ingen som har med "noe" på brusflaske på fest i min omgangskrets. Man tar med vin eller øl.

Skrevet

Jeg synes ikke man skal bli så besatt av vektkontroll og sunn mat at man ikke kan tillate seg noen utskeielser. Hvis man stadig må nekte seg sånne ting så er det jo lett for at man blir demotivert og hopper av lasset. Man trenger ikke å ta helt av, men synes absolutt man skal ha lov til å kose seg litt i blant. Livet er for kort!

• Liker 8
Skrevet

Dra og kos deg, bare vær litt bevist på å begrense deg litt. Og så tar du heller en veldig rolig dag på matfronten dagen etter. Er ikke verre, 

Jeg tror mye mer på å tilpasse livsstilsendringen slik at de fungerer i livet, enn å sette livet på vent til man blir "ferdig" (for det blir man jo egentlig aldri, slik jeg opplever det)

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Drikk litt mindre i kvantitet, og bruk de samme pengene på kvalitet. Det pleier å sikre stemningsnivået for min del.

Skrevet

Jeg synes ikke man skal bli så besatt av vektkontroll og sunn mat at man ikke kan tillate seg noen utskeielser. Hvis man stadig må nekte seg sånne ting så er det jo lett for at man blir demotivert og hopper av lasset. Man trenger ikke å ta helt av, men synes absolutt man skal ha lov til å kose seg litt i blant. Livet er for kort!

Jeg er forsåvidt enig, men jeg synes personlig det er lettere å si helt nei enn å begrense meg hvis først spiser litt av noe som er godt.

Skrevet

Altså.. Jeg drar ikke på fester da jeg er som deg og spiser alt mulig på fest. Og dagen derpå.

Motivasjonen får seg en knekk, så har begynt å holde meg unna.

Savner det heller ikke (men har kjæreste, så savner ikke spenningen og flørting på fest :P )

Anonymous poster hash: c25a5...995

Skrevet

Drikk en flaske vin med lite sukker. Da kan en hel vinflaske inneholde rundt 400 kalorier. Og det er ikke ille.

Anonymous poster hash: 700bc...271
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror man skal være forsiktig med å sette livet på vent mens man "slanker seg". For meg er det riktigere å finne løsninger som fungerer sammen. Mitt kosthold er jo ingen kur som jeg skal gå vekk i fra når jeg når målvekta. Dette er en livsstil jeg har nå og som jeg skal holde resten av livet. Og da kan jeg ikke nekte meg slike gleder, men heller finne måter å få de til å passe inn i kostholdet mitt. Jeg tror det er viktig å "utsette seg" for slike fristelser og lære seg å ta dem i moderasjon enn å nekte seg alt. Hvordan er den langsiktige planen da, i så fall? Skal du aldri dra på fest igjen? Eller tror du at du kan begynne med det igjen når "slankekuren" er over, og holde målvekta?

• Liker 2
Skrevet

Ikke dropp fest! Du trenger ikke fly på fylla hver helg, men man kan ikke slutte å være sosial heller. Drikk en flaske vin og ha klart noe godt og mettende, men sunt, å spise når du kommer hjem.

Anonymous poster hash: 7c28c...45d

• Liker 2
Skrevet

Man setter da ikke livet på vent, eller slutter å være sosial, bare fordi man dropper noen fester...

Ærlig talt. Folk har da forhåpentligvis mer innholdsrike liv enn som så.

• Liker 1
Skrevet

Man setter da ikke livet på vent, eller slutter å være sosial, bare fordi man dropper noen fester...

Ærlig talt. Folk har da forhåpentligvis mer innholdsrike liv enn som så.

Jeg synes nå egentlig det hvis eneste grunn til at man ikke vil dra er fordi man er redd for kaloriene. Hadde man ikke vært glad i slike sosiale sammenkomster fra før av hadde det vært noe annet.

• Liker 2
Skrevet

Går nok opp 5 kilo nå..

Anonymous poster hash: 21bb7...a73

Skrevet

Går nok opp 5 kilo nå..Anonymous poster hash: 21bb7...a73

Fem kilo er vel ca 35 000 kalorier, så tror du kan ta det hele med ro

Skrevet

Jeg spiser mindre/mer fettholdig mat de dagene jeg er på fylla.

Har gått ned 10 kg siden august og har drukke hver helg. 

Anonymous poster hash: a68c2...98c
Skrevet

Jeg hadde nok bare spist litt mindre til frokost og middag før jeg reiste på fest. Men ikke så lite mat før drikkinga at jeg hadde blitt helt sus i hodet, selvsagt.

Anonymous poster hash: 9506d...480
Skrevet

Jeg synes nå egentlig det hvis eneste grunn til at man ikke vil dra er fordi man er redd for kaloriene. Hadde man ikke vært glad i slike sosiale sammenkomster fra før av hadde det vært noe annet.

Jeg er ikke noen festløve, men jeg pleier å gå når jeg blir invitert. (Men det har skjedd at jeg har funnet på en dårlig unnskyldning for å ikke gå fordi jeg ikke har hatt lyst likevel) Synes middag med venner er hyggeligere. Går praktisk talt aldri på byen fordi det rett og slett ikke er noe for meg. Tror ikke at jeg kommer til å treffe en potensiell kjæreste der heller, kjenner så godt som alle som skal dit.

Akkurat nå er det ikke så mye rom for utskeielser, så jeg må prioritere når jeg kan gjøre det, ellers blir det plutselig for ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...