Gå til innhold

Hvis du skulle investere i en leilighet i ett 10-15 års perspektiv i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså bare kjøpe, leie ut og sitte på. Hvilket område ville du kjøpt i og hvorfor.

Budsjett ca. 3,5 mil...

Anonymous poster hash: 6021b...a42
Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

Hadde brukt de millionene et annet sted i landet der jeg faktisk hadde fått det jeg betaler for.

Skrevet

Hadde brukt de millionene et annet sted i landet der jeg faktisk hadde fått det jeg betaler for.

Ja det er dyrt i Oslo, men investeringsmessig har det jo vært gull de siste årene +at jeg må kunne administrere den utleien, så da kan det ikke være så langt fra Oslo...

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kjøpt på tøyen. Utleieprisene er uansett ganske like i øst og vest. Tøyen er sentralt og i veldig positiv endring.

Anonymous poster hash: d2244...132

• Liker 1
Skrevet

Området Ulven-Teisen. 

Vurderer å kjøpe der i og med at det er veldig billig sammenliknet med avstand til sentrum. Er ikke så veldig hyggelig der akkurat nå. Velholdte borettslag med noen fine grøntområder, men mye motorveier som ødelegger. Vet ikke hvor enkelt det er å leie ut der da mange borettslag har regler om sånt, men det kan man jo undersøke på de enkelte leilighetene. 

Tror og håper at Hovinby-prosjektet kommer til å løfte hele området.

De stedene jeg ikke ville kjøpt er Majorstuen + Frogner. Det er sikkert lett å få leid ut, men jeg klarer ikke å se for meg at leiligheter der kan øke betydelig i verdi ettersom det allerede er så dyrt der at markedet blir marginalt. 

Anonymous poster hash: 21294...00b
  • Liker 2
Skrevet

Området Ulven-Teisen.

Vurderer å kjøpe der i og med at det er veldig billig sammenliknet med avstand til sentrum. Er ikke så veldig hyggelig der akkurat nå. Velholdte borettslag med noen fine grøntområder, men mye motorveier som ødelegger. Vet ikke hvor enkelt det er å leie ut der da mange borettslag har regler om sånt, men det kan man jo undersøke på de enkelte leilighetene.

Tror og håper at Hovinby-prosjektet kommer til å løfte hele området.

De stedene jeg ikke ville kjøpt er Majorstuen + Frogner. Det er sikkert lett å få leid ut, men jeg klarer ikke å se for meg at leiligheter der kan øke betydelig i verdi ettersom det allerede er så dyrt der at markedet blir marginalt.

Anonymous poster hash: 21294...00b

Hmm... Jeg er litt enig i at Majorstuen/Frogner ikke kommer til å øke deamatisk, samtidig er dette områder som er ganske immune mot ett evt. Boligkrakk. Teisen etc. Ser jeg for meg er første som synker i verdi da. Samtidig er jeg enig i at dette området har potensiale ( når man ser på utbygningen rundt) det kjipe med den motorveien er at ingen vil komme i den 'denne leiligheten er perfekt/må ha den-modus'...

TS

• Liker 2
Skrevet

Ja det er dyrt i Oslo, men investeringsmessig har det jo vært gull de siste årene +at jeg må kunne administrere den utleien, så da kan det ikke være så langt fra Oslo...

Enig, Tøyen har potensiale, men ikke hvor som helst på Tøyen, Tøyen mot Kampen kontra Tøyen mot Grønnland er det stor forskjell på...

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg nok en smule partisk, men jeg har like stor tro på Tøyen som Grønland. Tøyen er allerede blitt markant dyrere det siste året. Grønland er vesentlig rimeligere, men har potensiale til å øke når Bjørvika og Sørenga er ferdig. Sentralt er gjerne et pluss, og Grønland er helt klart sentralt. Tøyen er allerede "oppdaget" og det gjør kanskje lettere å finne leietakere, men prisene er jo klart dyrere. Dersom du skal leie ut ville jeg fokusert på hva slags leilighet du er ute etter. Skal du leie ut til studenter er kanskje det viktigste å få flest soverom for pengene (med sentral beliggenhet, sef). 

Dersom du skal kjøpe for å leie ut ville jeg gått for en "eldre bolig" sentralt snarere enn nybygg. Men jeg har også tro på Hovinbyen/Økern-Løren-området/Kværner. Teisen kan bli mer "sentral" og tilgjengelig dersom det kommer ny bussterminal (planer foreligger) på Bryn, men motorveiene forsvinner ikke med det første. 

Anonymous poster hash: d6388...a48
Skrevet

Fredensborg/Hammersborg. Har hatt dårlig rykte lenge og derfor vært rimeligere enn høyere opp på St. Hanshaugen, men er supersentralt og i endring.

Er vel allerede oppdaget nå det da, ser leilighetene flyr avgårde før visning. 

Litt det samme med Iladalen/Kiellands plass, skulle kanskje kjøpt der for 5 år siden, men jeg tror det vil vokse mer.

Tøyen er også godt forslag, mange av mine venner som har flyttet der de siste årene, men for ikke så mange år siden så var det uaktuelt.

Ser det skjer mye på Grønland/bak Oslo S/Bjørvika også.

Anonymous poster hash: 3f0a1...56a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...