AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #21 Del Skrevet 2. oktober 2015 Håper det, men har miljønett noen effekt? Og er de laget av plast? Anonymous poster hash: 86a3c...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #22 Del Skrevet 2. oktober 2015 Det gjør jeg, for de posene som du bærer varer hjem i er vanligvis mye tjukkere og mer solide enn de posene som er laget til søppel. Og jeg tror at søppelposene også er lettere nedbrytbare enn handleposene. Perfekte til søppel med andre ord, jeg har ingen interesse av å bruke de på rull, de er tynne, blir ødelagt så fort det er noe litt skarpt nedi der og altfor små. Jeg kaster søppel rett i søppelsekken.Anonymous poster hash: 3c9a4...b74 Jeg bor i 2.etasje og kan ikke fly ned trappa og ut 15 ganger om dagen. Ergo ikke aktuelt. (Regner med det er svært uvanlig å ha muligheten til det) Dersom det fantes søppelposer som er like store som en handlepose, ja da hadde jeg kjøpt det! Har prøvd utallige typer, alle er for små. Det er faktisk 3 størrelser på en standard handlepose også. Rema sin funker hvis du river opp en liten kant for å utvide posen, Ica sin må vides ut hele åpningen for å få den over kanten på søppeldunken. Coop sine er perfekt! Så jeg bruker å ta med meg et par ekstra (som jeg betaler for) fra coop for å bruke til søppel. Er jeg hos ica eller rema så tar jeg med meg en pose hjemmefra. For de posene er bortkastet penger, kan ikke brukes på min søppeldunk. Det kan hvis det knip, men et herk å få de på plass. Prøv bunnpris sine, de er litt større enn coop, og helt supre! Tar alltid med en ekstra pose de gangene jeg er på Bunnpris fordi det er de mest perfekte søppelposene. Anonymous poster hash: 07e43...507 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #23 Del Skrevet 4. oktober 2015 Faktisk trenger man fortsatt poser til restavfall (vi får kun sorteringsposer til plast og mat), og da er handleposer greie å ha, eventuelt de på rull. Jeg bruker begge deler. Ser ingen miljøgevinst av å velge pose på rull framfor handlepose, den store gevinsten ligger i prisen, 10-ish kr for 25 poser er mye bedre enn 25 kr for 25 poser som det hadde blitt med handleposer. Et større miljøproblem er vel all annen plast som havner i naturen? Ser ikke så ofte handleposer som ligger og slenger, men all slags plastemballasje finner man overalt. Gikk ut i fra at man fikk til alle. Men der tok jeg altså feil, og da kommer det jo som du skriver mest an på hvilke poser som passer for deg. Er ikke billige poser på rull bra nok til akkurat din avfallssituasjon, ja da er det like greit å bruke handleposer. Selv foretrekker jeg bærenett fordi de tåler mer og er bedre å bære varer i. Men det er jo ikke alltid jeg har de med (og jeg får dem gratis på jobb). Anonymous poster hash: 2d5ba...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå