Gå til innhold

Viking redning - DYRT!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stemmer, jeg bestilte veihjelp, men de sendte to lærlinger bort i sin egen bil. Jeg satte selvfølgelig veldig stor pris på hjelpen, for jeg var på et øde sted i pøsregn. Turte ikke gå inn i bilen, for det røk veldig av den :P Må innrømme jeg var litt skeptisk til å kjøre bilen min videre etter at de dyttet den i gang. 

TS

Anonymous poster hash: f368e...e97

Høres helt hinsides ut!

Send en klage til på den regningen, og forlang en redgjøring for hva det er du betaler for. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt hinsides ut!

Send en klage til på den regningen, og forlang en redgjøring for hva det er du betaler for. 

Ja, ikke sant? Jeg har sendt mail til fakturaavdelingen og kundeservice samt deres Facebook-side. Hvis jeg ikke får noe svar over helgen, så får jeg ringe. Litt telefonskrekk :P

TS

Skrevet

Sendte dem en mail på mandag, men ikke fått noe svar ennå:/

TS

Ring.

Skrevet

Da har jeg vært i kontakt med dem. De fakturerer meg på nytt på 3000 kroner, istedenfor 3874 kroner. Likevel dyrt, men nå skal jeg i alle fall bli medlem i et eller annet veihjelps-firma.

Hva anbefaler folk?

TS

Skrevet

Jeg har veihjelp med i forsikringen. Tror egenandelen er på 500kr. Jeg har full kasko på en gammel bil, men du får det også ved delkasko. Sjekk hva det koster for deg og oppgradere til delkasko TS. Da får du jo også ruteforsikring + brann og tyveri :) På min bil var det iallefall en latterlig lav forskjell på forsikringssummene, derfor har jeg full kasko.

Skrevet

Jeg har veihjelp med i forsikringen. Tror egenandelen er på 500kr. Jeg har full kasko på en gammel bil, men du får det også ved delkasko. Sjekk hva det koster for deg og oppgradere til delkasko TS. Da får du jo også ruteforsikring + brann og tyveri :) På min bil var det iallefall en latterlig lav forskjell på forsikringssummene, derfor har jeg full kasko.

Ok, jeg skal sjekke det opp! Tusen takk :)

TS

Skrevet

Da har jeg vært i kontakt med dem. De fakturerer meg på nytt på 3000 kroner, istedenfor 3874 kroner. Likevel dyrt, men nå skal jeg i alle fall bli medlem i et eller annet veihjelps-firma.

Hva anbefaler folk?

TS

Hva var begrunnelsen for prisen? Det var jo fryktelig dyrt! Kjenner jeg er glad jeg er medlem i NAF, go anbefaler det. Gratis hjelp to ganger i året, ellers er det vel en egenandel? Billigere drivstoff, NAFveibok og andre fordeler og rabatter. 

Også er det jo flott at veihjelpen følger deg, og ikke bilen din, slik at skulle du trenge hjelp i noen andres bil (som du f.eks har lånt) så gjelder det fortsatt. Mulig det er slik hos andre redningsselskaper også altså. 

Skrevet

Hva var begrunnelsen for prisen? Det var jo fryktelig dyrt! Kjenner jeg er glad jeg er medlem i NAF, go anbefaler det. Gratis hjelp to ganger i året, ellers er det vel en egenandel? Billigere drivstoff, NAFveibok og andre fordeler og rabatter. 

Også er det jo flott at veihjelpen følger deg, og ikke bilen din, slik at skulle du trenge hjelp i noen andres bil (som du f.eks har lånt) så gjelder det fortsatt. Mulig det er slik hos andre redningsselskaper også altså. 

Vet ikke, jeg har sendt dem mail og spurt om det og selvfølgelig takket for at de ga meg en litt billigere faktura :P

Jeg har ansvarsforsikring gjennom Gjensidige, så jeg skal sjekke hva det koster å oppgradere til delkasko. Trenger jeg da å være medlem i NAF ved siden av?

Beklager at jeg sikkert spør veldig dumme spørsmål, men må innrømme at jeg har null peiling på sånn som dette her! 

TS

Skrevet

Vet ikke, jeg har sendt dem mail og spurt om det og selvfølgelig takket for at de ga meg en litt billigere faktura :P

Jeg har ansvarsforsikring gjennom Gjensidige, så jeg skal sjekke hva det koster å oppgradere til delkasko. Trenger jeg da å være medlem i NAF ved siden av?

Beklager at jeg sikkert spør veldig dumme spørsmål, men må innrømme at jeg har null peiling på sånn som dette her! 

TS

Du trenger ikke være NAF-medlem ved siden av. 

NAF er akutelle som et alternativ til forsikringen. 

Regn ut hva som blir rimeligst. 

Skrevet

Du trenger ikke være NAF-medlem ved siden av. 

NAF er akutelle som et alternativ til forsikringen. 

Regn ut hva som blir rimeligst. 

Takk igjen!:)

Ts

Skrevet

TS

Hvis du har forsikring med veihjelp trenger du ikke NAF :) en annen fordel er at man får veihjelp uansett hvem som kjører bilen, NAF dekker kun medlemmet + glassruteforsikring som er veldig greit å ha! Jeg er i Gjensidige, og det var nesten ingen forskjell i pris på ansvar og delkasko :)

Anonymous poster hash: bf0f8...ee8

Skrevet

Hvis du har forsikring med veihjelp trenger du ikke NAF :) en annen fordel er at man får veihjelp uansett hvem som kjører bilen, NAF dekker kun medlemmet + glassruteforsikring som er veldig greit å ha! Jeg er i Gjensidige, og det var nesten ingen forskjell i pris på ansvar og delkasko :)

De sa 280 kroner nå på mail til meg. Vil det si hver mnd, eller i året? 

TS

Skrevet

TS

Jeg har både veihjelp til forsikringen(500 kr/utrykning), og NAF i tillegg. Er godt mulig det er litt smør på flesk, men jeg har veldig god erfaring med NAF, og det at jeg får billigere drivstoff, gratis nøkkelforsikring, veiboka og div. annet gjør at jeg synes det er verdt å betale den 1000lappen i året. Og da benytter jeg meg jo av NAF og ikke av forsikringen dersom jeg trenger veihjelp. 

Skrevet

De sa 280 kroner nå på mail til meg. Vil det si hver mnd, eller i året?

TS

Det er ikke så lett å vite :) dersom det er i året, anbefaler jeg deg å sjekke forsikringer på finansportalen.no Det er utrolig store forskjeller i pris. For meg skiller den dyreste fra den billigste mange tusen i året (lite bonus, eldre bil, kjører lite)

Skrevet

Dette var begrunnelsen:

Vi har en fast prisstruktur og startpris. Antall km for oppdragene regnes tur og returkjøring til den lokale servicestasjonen.
Vår lokale servicestasjon og underleverandør ******* har anført 16 km total kjøring for assistansen, og faller dermed innen vår startpris inntil 25 km.

Greit nok det. Men hinsides dyrt likevel. Nå har jeg uansett fått meg delkasko :-) Kostet bare 280 kroner mer i året.

TS

• Liker 2
Skrevet

Dette var begrunnelsen:

Vi har en fast prisstruktur og startpris. Antall km for oppdragene regnes tur og returkjøring til den lokale servicestasjonen.
Vår lokale servicestasjon og underleverandør ******* har anført 16 km total kjøring for assistansen, og faller dermed innen vår startpris inntil 25 km.

Greit nok det. Men hinsides dyrt likevel. Nå har jeg uansett fått meg delkasko :-) Kostet bare 280 kroner mer i året.

TS

For meg ville det vært et poeng at du ikke fikk den hjelpen du hadde bedt om, dvs en berger. Du fikk to guttunger som ignorerte det at bilen din røyk så mye at du ikke turde sitte i den, og bare dyttet den i gang! 

Skrevet

For meg ville det vært et poeng at du ikke fikk den hjelpen du hadde bedt om, dvs en berger. Du fikk to guttunger som ignorerte det at bilen din røyk så mye at du ikke turde sitte i den, og bare dyttet den i gang! 

Ja, jeg skrev det.. Men bilen røyk ikke da de var på stedet, da hadde den roet seg heldigvis. :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...