AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 sto i kø i kassen på spar, kjeda meg så jeg sto og sparka med beina, der plutselig dukka en hundrelapp opp, jeg tok den opp og la den i lomma. Var det riktig, eller skulle jeg ha spurt i kassen om noen hadde mista en hundrelapp? Anonymous poster hash: be718...040
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 Du kunne gitt den til en tigger for å få balanse i karma-regnskapet. Anonymous poster hash: 7831e...4ca 8
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Du kunne gitt den til en tigger for å få balanse i karma-regnskapet. Anonymous poster hash: 7831e...4ca Sikkert..Når "tiggern" har nyere mobil enn deg selv.. Anonymous poster hash: b7d7c...6d6 21
Gjest Raindrops Skrevet 17. september 2015 #6 Skrevet 17. september 2015 Fant den fikk den. Ingen grunn til å tenke mer på det.
Cowboy Lotte Skrevet 17. september 2015 #7 Skrevet 17. september 2015 (endret) Jeg ville selvsagt beholdt den, da jeg ville følt det var mine rettmessige penger. Penger som ikke er i andres lomme er dine, så lenge ikke den som eier den ser det. Endret 17. september 2015 av Cowboy Lotte
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 Jeg har også funnet en hundrelapp i butikken,og jeg beholdt den Når den bare ligger løst,så er det jo ikke vits i å levere den i kassen. Hadde det vært en lommebok derimot,så hadde jeg gjort det.Anonymous poster hash: 2fac9...7a3 2
Devilheart Skrevet 18. september 2015 #9 Skrevet 18. september 2015 Kan vel kalle meg såppas ærlig at hvis jeg ser noen miste penger på gulvet, gir jeg den selvsagt tilbake. Men finner jeg penger og ikke ser hvor de kom fra eller eieren ikke er i nærheten, går de rett i lomma. Spørs på verdien også da. Var en stund tilbake da jeg var i kassa og ventet på tur. Fulgte ikke med annen enn på egne varer og tanker, og når jeg skulle betale så jeg at det lå 30-40 kr i cashguarden. Skjønte jo at de tilhørte kunden foran, men vedkommende hadde forduftet. Var kanskje par kunder bak, så hadde ikke tid til å tenke og sveipet dem fort i lomma. Ingen som ropte "TYV!", så enten ble jeg ikke ferska, eller de ga faen. Blir nok mere påpasselig neste gang.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #10 Skrevet 18. september 2015 Jeg har også funnet en hundrelapp i butikken,og jeg beholdt den Når den bare ligger løst,så er det jo ikke vits i å levere den i kassen. Hadde det vært en lommebok derimot,så hadde jeg gjort det.Anonymous poster hash: 2fac9...7a3 Den lå på gulvet, så ikke at den falt ut av noen lomme, så bare ut som en papirlapp. Da blir det sjokolade i dag ps. fant en lommebok på bussen til Storo engang, den leverte jeg til bussjåføren, men det angret jeg litt på, er bussjåfører egentlig pålitelige? Anonymous poster hash: be718...040
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #11 Skrevet 18. september 2015 Den lå på gulvet, så ikke at den falt ut av noen lomme, så bare ut som en papirlapp. Da blir det sjokolade i dag er bussjåfører egentlig pålitelige?Anonymous poster hash: be718...040 Kan ikke du rangere yrkesgrupper ut i fra pålitelighet først, så kan vi hjelpe deg med å plassere bussjåfører der de hører hjemme! 😂Anonymous poster hash: 0efd9...529 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #12 Skrevet 18. september 2015 Den lå på gulvet, så ikke at den falt ut av noen lomme, så bare ut som en papirlapp. Da blir det sjokolade i dag ps. fant en lommebok på bussen til Storo engang, den leverte jeg til bussjåføren, men det angret jeg litt på, er bussjåfører egentlig pålitelige? Anonymous poster hash: be718...040 Spørs. Trailersjåfører er litt lite pålitelige. Var en trailersjåfør som fant lommeboken min en gang jeg mistet utenfor Rema 1000. Hadde bare 30 kr kontant i den, heldigvis, men de var tatt og alle kortene mine var rotet til og lagt i myntlommen, ikke kortlommene der de lå. Anonymous poster hash: 36564...546
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #13 Skrevet 18. september 2015 Den lå på gulvet, så ikke at den falt ut av noen lomme, så bare ut som en papirlapp. Da blir det sjokolade i dag ps. fant en lommebok på bussen til Storo engang, den leverte jeg til bussjåføren, men det angret jeg litt på, er bussjåfører egentlig pålitelige? Anonymous poster hash: be718...040 Kommer an på! Faren til en jente jeg gikk på ungdomskolen med var bussjåfør, og når folk hadde glemt igjen tingene i bussen han kjørte tok han med det hjem og ga det til barna sine... Alt fra dyre mobiler, til hansker, headset, leker, og lommebøkene beholdt han selv! Så ja... Noen er nok litt mer pålitelige enn han var da! Jeg har glemt igjen skinnhanskene mine flere ganger, og de har alltid endt opp på hittegods avdelingen til ruter! Vet ikke om denne faren var unntaket eller normalen, men får håpe på det første Om jeg hadde funnet en lommebok på bussen ville jeg nok heller søkt opp personen selv å tatt kontakt da Anonymous poster hash: e9e40...74d
Million Skrevet 18. september 2015 #14 Skrevet 18. september 2015 Hadde jeg funnet en hundrelapp på gulvet i en butikk, hadde jeg også puttet den i lomma. Med mindre man sto og så at noen foran seg faktisk mistet den, da. Da hadde jeg sagt i fra til eieren. Men hadde hundringsen bare ligget der, hadde jeg tatt den, ja. Lommebøker returneres alltid til eier så sant det ligger identifiserende papirer eller kort inni. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #15 Skrevet 18. september 2015 Den lå på gulvet, så ikke at den falt ut av noen lomme, så bare ut som en papirlapp. Da blir det sjokolade i dag ps. fant en lommebok på bussen til Storo engang, den leverte jeg til bussjåføren, men det angret jeg litt på, er bussjåfører egentlig pålitelige? Anonymous poster hash: be718...040 Hvorfor skal du levere den til bussjåføren? Se etter id-kort i lommeboka og ta kontakt med eieren selv. Anonymous poster hash: 7831e...4ca
Lady Skrevet 18. september 2015 #16 Skrevet 18. september 2015 Kan vel kalle meg såppas ærlig at hvis jeg ser noen miste penger på gulvet, gir jeg den selvsagt tilbake. Men finner jeg penger og ikke ser hvor de kom fra eller eieren ikke er i nærheten, går de rett i lomma. Spørs på verdien også da. Var en stund tilbake da jeg var i kassa og ventet på tur. Fulgte ikke med annen enn på egne varer og tanker, og når jeg skulle betale så jeg at det lå 30-40 kr i cashguarden. Skjønte jo at de tilhørte kunden foran, men vedkommende hadde forduftet. Var kanskje par kunder bak, så hadde ikke tid til å tenke og sveipet dem fort i lomma. Ingen som ropte "TYV!", så enten ble jeg ikke ferska, eller de ga faen. Blir nok mere påpasselig neste gang. Det har hendt meg også! Lå småpenger igjen i cashguarden, og kunden før meg var borte. Da tok jeg småpengene selv. Jeg hadde gjort det samme som deg, ts. Du visste ikke hvem som hadde mistet hundrelappen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #17 Skrevet 18. september 2015 Hvis man ser at noen mister den og tar den når de har gått, ville jeg definert det som tyveri. Anonymous poster hash: 4db61...470 1
infectedsopp Skrevet 18. september 2015 #18 Skrevet 18. september 2015 Hadde tatt hundringsen jeg også dersom den bare lå der. Pleier alltid gi beskjed til personen foran meg dersom han/hun mister penger på gulvet
Rumle Skrevet 18. september 2015 #19 Skrevet 18. september 2015 Jeg hadde aldri tatt en hundrelapp som lå på gulvet i en butikk, Hæ? Er det virkelig så mange som ville gjort det her? Og jeg ville absolutt ikke tatt vekslepenger som ligger igjen fra kunden før? 1
Gjest O.G. Skrevet 18. september 2015 #20 Skrevet 18. september 2015 Sikkert..Når "tiggern" har nyere mobil enn deg selv.. Anonymous poster hash: b7d7c...6d6 Nemlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå