AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 Hva kan man oversette New England Clam Chowder med på norsk? Og hvor får man kjøpt Clams hen i Norge? Anonymous poster hash: 387cc...e9a
Gjest Overrasket Skrevet 17. september 2015 #2 Skrevet 17. september 2015 (endret) Hva kan man oversette New England Clam Chowder med på norsk? Og hvor får man kjøpt Clams hen i Norge? Anonymous poster hash: 387cc...e9a New England er en samlebetegnelse på et område i nordøstre USA. Clams er jo rett og slett muslinger. Chowder er en engelsk samlebetegnelse på diverse relativt tykke fiske-/sjømat-/skalldyrsupper. Så skalldyrsuppe fra New England, med muslinger? Eller avhengig av hva slags type "clams" det er snakk om kan du skrive det om til f.eks. kamskjellsuppe fra New England. Endret 17. september 2015 av Overrasket
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 (endret) Clam chowder er skalldyrsuppe. Chowder er betegnelsen for ei heller tykk suppe (ofte med melk/fløte og jevning) som inneholder fisk eller skalldyr. Clams er ulike typer skjell/muslinger. Hvis du har en fiskehandler i nærheten, så kan du spørre der. Hvis ikke, kan det hende at du finner det i dypfrys-delen i butikken. Edit: Ser at Herr Overrasket slo til før meg Endret 17. september 2015 av Zeitgeist
Gjest Overrasket Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Clam chowder er skalldyrsuppe. Chowder er betegnelsen for ei heller tykk suppe (ofte med melk/fløte og jevning) som inneholder fisk eller skalldyr. Clams er ulike typer skjell/muslinger. Hvis du har en fiskehandler i nærheten, så kan du spørre der. Hvis ikke, kan det hende at du finner det i dypfrys-delen i butikken. Edit: Ser at Herr Overrasket slo til før meg Her var vi jo overraskende samkjørte!
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. september 2015 #5 Skrevet 17. september 2015 Her var vi jo overraskende samkjørte! Great minds think alike! Greater minds also think simultaneously Er det dette som er en såkalt KG-orgasme? Når man skriver omtrent det samme på samme tid?
Gjest Overrasket Skrevet 17. september 2015 #6 Skrevet 17. september 2015 Great minds think alike! Greater minds also think simultaneously Er det dette som er en såkalt KG-orgasme? Når man skriver omtrent det samme på samme tid? Det begrepet har jeg aldri hørt om før. Hva med internettelepatisk forumorgasme? Neimen om jeg vet.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Dette blir jo omtrent som å spørre om hva Vossafår eller Sørlandspils heter på engelsk, gjør det ikke? Anonymous poster hash: 48da1...e67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå