Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et pengekrav mot min eks, som jeg i sin tid fikk hjelp av Jussbuss med hvordan jeg skulle gå frem. Dette er mange år siden, mye skjedde i saken, men jeg fikk aldri pengene. Dette var i 2009. Så saken er egentlig foreldet, MEN jeg har fått skriftlig brev om at kravet skal betales i sin helhet.  Holder dette som et gjeldsbrev? Som har foreldingstid på 10 år. 

Hvis det gjør det, hvordan går jeg videre frem med denne saken? Hva skal jeg sende til namsmannen?

Håper noen kan hjelpe meg med dette :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Særlig noen som har jus-erfaring

Skrevet

Om du har et krav eller ikke kommer helt an på hva som er skrevet på de papirene du har, hva du har gjort og ikke gjort for å inndrive kravet osv.

Dette kan ignen andre enn de som får lese dokumentene og går inn i saken, gi deg noe svar på.

Gå tilbake til jussbuss eller andre som gir gratis rettshjelp eller kontakt namnsmannen.

Anonymous poster hash: ff80a...cc8

• Liker 1
Skrevet

Kontakt namsfogden der du bor

Anonymous poster hash: 4bd20...03e

Skrevet

Særlig noen som har jus-erfaring

Er det mye penger han skylder da? Er jo lenge siden kanskje prøve å gå videre?

Anonymous poster hash: 0de97...ae8

Skrevet

Det står skrevet at han bekrefter at han skulder meg pengene og at de skal tilbakebetales. Jeg har sendt påkrav, og varsel om tvangsfullbyrdelse med frist for betaling. Og skulle til å ta det et steg videre den gangen, men det skjedde mye annet så det ble aldri noe av.

Ja har planer om å kontakte namsfogden, men hvis jeg sender begjæring om utlegg vil det koste meg nesten 2000 kun for at de skal se på saken, og om den er foreldet så kommer jeg jo ingen vei, og er enda 2000 fattigere ;-)

Det er ca 30.000, så er jo penger som kunne ha kommet godt med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...