AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 En stund til jeg har tenåringer i hus, men husker veldig godt årene selv. Hva var viktig for deg og hva savnet du fra foreldre og omverden? Viktig å ha noen å prate med, privatliv, tilbud om helgekos i form av taco eller annet i tilfelle man ikke er invitert på fest, altså kan ikke foreldrene rave ute selv enda...viktig at foreldrene velger sine kamper med omhu. Anonymous poster hash: 8a2f5...0e5
Drømmern Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 (endret) Jeg er 18 år, og noe av det jeg savner er en mor og far som viser at de er glad i hverandre. Det er alltid klaging, og faren min sitter i stua og ser tv, moren min i hagen og leser eller strikker, og jeg på rommet mitt. Savner at vi gjør noe sammen. Uansett hvor mange ganger jeg spørr, vil de ikke at vi ser film sammen, spiller et spill etc. Det jeg derimot er veldig glad for, er familiemiddagene. Hver dag (med få unntak) spiser vi middag sammen. Det er noe alle prioriterer og da er alle samlet. Personlig savner jeg også et sted å ha venner. Rommet mitt er kanskje 12 kvadratmeter og akkurat likt som når jeg var 10 år gammel. Foreldrene mine er heller aldri utav huset, og det å ha huset for seg selv en gang i blant hadde vært herlig. I tillegg orker jeg ikke mas om å rydde rommet mitt. Det er det ene stedet i huset de burde godta at jeg ikke har helt ryddig. Er jo bare jeg som skal være der uansett. Endret 17. september 2015 av Drømmern 2
malicious Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Jeg savnet også og ha plass til å ha besøk på, hadde et LITE soverom. Så mine barn skal iallefall få: Oppholdsrom til å henge på! Samt at jeg syns det er koselig at foreldrene viser at de er glad i hverandre. Lage mat sammen og gjøre ting sammen er også koselig
MiniMjau Skrevet 17. september 2015 #5 Skrevet 17. september 2015 Foreldre som er glade i hverandre. Foreldre som bryr seg om hva jeg driver med og er engasjert i det. Foreldre som har et GODT forhold til barna sine og hvor en kan prate om alt. Husker min mamma forklarte meg ikke om mensen engang.
Svampebob1 Skrevet 17. september 2015 #6 Skrevet 17. september 2015 Synes det TS nevner er utrolig viktig: Tilbud i form av helgekos og akitivteter om man feks. ikke er invitert på fest en helg eller har kranglet med veninnene. Jeg er voksen, men kommer enda hjem i blandt rett og slett fordi jeg savner helg med familien, taco, hjemmelaget pizza, nrk1, vi finner på noe gøy Det har også vært viktig for meg i oppvekst til å få lov til å ta mye beslutninger selv og finne mine egne feil uten at det nødvendigvis har blitt pekt på av foreldrene hva om var galt med en gang. Jeg fikk også et privatliv: Ingen åpnet mine brev, rotet i veska mi eller gikk gjennom telefonen min.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #7 Skrevet 17. september 2015 Klarer foreldre å få barn interessert i idrett eller andre fritidsaktiviterer fra de er små, så får barna gode aktiviteter de setter pris på resten av livet. Da får de ofte og aktivitet i helger og ferier, venner og gode miljøer. Altfor mange foreldre har ikke en åpen dialog med sine barn. Det kan en se på ulike forum. Anonymous poster hash: 75be6...1d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå