Gå til innhold

Hvorfor dømmer du andre mødre uten å vite om bakgrunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder i høyeste grad på kg og vil tro det gjelder i virkeligheten for endel av dere også.

Den mora med skrikende unge på butikken.

Den mammaen med skrikende barnevogn.

Alenemor i naboblokka med telefon i hånda foran sandkassa.

Mor som alltid henter barnet sist i barnehagen.

Hvorfor dømme på forhånd?....

Anonymous poster hash: 40dd9...603

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det å være foreldre er et stort ansvar, og det er et valg en bevisst har tatt. Så jeg synes ikke det er så ille å forvente at de faktisk gjør jobben sin. Det er som regel deres versjon av saken vi leser, og det er dette man dømmer ut ifra.

Skrevet

Gjør vi det? Gjør jeg det? Før jeg var mor selv kunne jeg vel tenke mitt, men stort sett var jeg helt likegyldig og la ikke merke til slikt. Nå som mor selv (du sier andre mødre) ser jeg slikt og har stor forståelse at vi ikke kjenner hele bildet, at det skjer ALLE av og til, at det kanskje bare er en dårlig dag, og jeg er ofte letta når jeg ser slikt, at det ikke bare er meg og hos oss slikt skjer. Hører ikke mange andre dømmende mødre heller.

Her inne er det litt annerledes, her kan man drøfte helt anonymt, teorietisk, setter ting på spissen og verden er mer svart/hvitt. Superforeldre som gjør alt rett eller barnevernet neste hele tiden.

Skrevet

Hvem er det som fordømmer hvem her?

Anonymous poster hash: 77519...ee0

Skrevet

Det gjør man da ikke...

De fleste opplever da slike ting innimellom.. noe annet er urealistisk som foreldre.

Det eneste unntaket må være familien som alltid henter sist. I min barnehage kjenner jeg faktisk "bakgrunnen" og det er nettopp pga den at jeg "dømmer". En hjemmeværende mor som sitter på cafe hele dagen, mottar ikke akkurat min sympati når hun gir barna sine de lengste dagene i hele barnehagen. 

Anonymous poster hash: 7083d...ea0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...