AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 Barnehagen vår planlegger en busstur om et par uker. Hvordan er det med krav til sikring av de minste i buss?Anonymous poster hash: 870c6...834
GammelKaktus Skrevet 17. september 2015 #2 Skrevet 17. september 2015 Med vanlig rutebuss så sitter de vel på vanlige seter som oss andre. Slik blir det gjort her hvor vi bor iallfall. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 Samme her. Hvis det bare er snakk om en sjelden gang kan vi vel ikke forvente at barnehagen skal styre med ekstra sikring på buss og trikk? Anonymous poster hash: 69550...92a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Her jeg bor kan ikke bhg feks bruke noen typer busser pga det ikke er belte i de. Men den bhg min eldste gikk i bestilte de egen buss til turer hvor det var belte Anonymous poster hash: a7c19...8c7
Gjest chiki Skrevet 17. september 2015 #5 Skrevet 17. september 2015 Her pleier de å leie minibuss om de skal på langtur. Da har barnehagen bilstoler de bruker. Av og til tar det bussen tilbake etter de har vært på biblioteket, da er det 2 km og sa sitter de uten bilsete regner jeg med.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #6 Skrevet 17. september 2015 Helt vanlig at barnehagebarn tar rutebuss uten krav til sikring av barn. Hva gjør du selv om du måt ta rutebussen med barn? Anonymous poster hash: c7902...c39 1
Gjest Magnifiq Skrevet 17. september 2015 #7 Skrevet 17. september 2015 Om det er vanlig rutebuss så er det jo ikke noen spesiell sikring. Sist hadde dro de på tur med minibuss. Da kunne vi ta med seter om vi ønsket.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #8 Skrevet 17. september 2015 Her pleier de å leie minibuss om de skal på langtur. Da har barnehagen bilstoler de bruker. Av og til tar det bussen tilbake etter de har vært på biblioteket, da er det 2 km og sa sitter de uten bilsete regner jeg med. Mine barn har også enten gått eller blitt kjørt med minibuss og da brukt bilsetene sine. Ellers er det mest vanlig om de skal på tur, at vi foreldre leverer dem på destinasjonen, og så bruker de dagen til å gå tilbake til barnehagen. Anonymous poster hash: 62ca7...fab
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #9 Skrevet 17. september 2015 I barnehagen jeg jobbet i (Oslo) tok vi alltid kollektivt. Slik "slapp" de eventuelt ansvar hvis det skulle skje ulykker. Anonymous poster hash: b9a00...aa8
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #10 Skrevet 17. september 2015 Her pleier de å leie minibuss om de skal på langtur. Da har barnehagen bilstoler de bruker. Av og til tar det bussen tilbake etter de har vært på biblioteket, da er det 2 km og sa sitter de uten bilsete regner jeg med. Man er faktisk mer utsatt for bråbrems og kollisjon på korte byturer enn på langturer. Anonymous poster hash: d9ba7...b98
Gjest chiki Skrevet 17. september 2015 #11 Skrevet 17. september 2015 Man er faktisk mer utsatt for bråbrems og kollisjon på korte byturer enn på langturer. Anonymous poster hash: d9ba7...b98 Ja er klar over det. Jeg har aldri sagt det er greit, lrysset på at hun skal ha bilstol på turer. Var ikke klar over det før ETTER det hadde skjedd. Vi bor på en liten plass, ikke i en by. Så er heldigvis lite trafikk og det er en rett vei uten kryss osv:)
frkPettersen Skrevet 17. september 2015 #12 Skrevet 17. september 2015 Trygg trafikk skriver om dette på sine nettsider http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/barn-i-buss/
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #13 Skrevet 17. september 2015 Hva gjør foreldre med barn på buss hvor det ikke er sikring?Anonymous poster hash: eef0a...c8b
Arkana Skrevet 17. september 2015 #14 Skrevet 17. september 2015 I vår barnehage bruker de nesten utelukkende rutebuss. Hvis de bruker noe annet ber de foreldrene ta med bilsete til barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå