AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 Høres sikkert lettere tilbakestående ut, men nå har det seg sånn at jeg har blitt sykemeldt (100%) og søkte AAP på oppfordring fra legen. Det er veldig nedtur, jeg var midt i høyere utdanning, men akkurat nå har jeg ikke noe valg. Nå skal jeg på samtale og lage aktivitetsplan. Jeg skjønner at behandlingen min inngår her, men ut fra det aner jeg ingenting om hva som skjer på et sånt møte, og fremover. Jeg kan ingenting om NAV, og synes dette er kjempeskummelt! Er det noe spesielt jeg må gjøre/forberede? Er det noen som har lyst til å fortelle om hva som skjer på et sånt møte? Føler meg så dum om jeg ikke vet hva jeg kommer til. Når begynner utbetalinger, om jeg får det? Har ikke hørt noe om det heller. Det skal sies at NAV i denne saken har bæsja litt på leggen, gått mange måneder over saksbehandlingsfristen, og ikke fulgt meg opp overhodet. Ikke fått noen info. De har beklagd veldig, men jeg har uansett aldri vært borti NAV før og synes det er vanskelig å forstå systemet. Hva kan jeg vente meg? Er sikkert ekstra nervøs siden jeg har fått inntrykk av at de roter fælt på det kontoret...forventer de at jeg møter opp med en konkret plan, eller tas dette litt etter litt, med innspill fra alle (meg, lege, NAV og evt. spesialist)?Anonymous poster hash: dcfdb...ba6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #2 Skrevet 17. september 2015 Opprett bruker på Nav.no og begynn å sende meldekort. Etterhvert må du på et obligatorisk fellesmøte hvor du får opplæring i å sende meldekort. Mas på Nav. Skriftlig! Anonymous poster hash: 88036...044
Gjest supernova_87 Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 Det er jo dem som skal hjelpe deg med å lage denne aktivitetsplanen. Men det er sikkert lurt om du tenker på forhånd hva du kunne tenke deg skulle være på aktivitetsplanen. Hva trenger du hjelp til av arbeidsrettende tiltak, hva kan være lurt for å komme tilbake til et funksjonsnivå der du klarer å gå tilbake til utdanningen/jobben din? Behandlingen din vil være på aktivitetsplanen. Kanskje trening? Kanskje noe arbeidstrening? Kanskje kurs? Det kommer helt an på hva som er uføret ditt. Er man deprimert vil samtale-behandling være på aktivitetsplanen, og gjerne trening, og etter hvert tilpasset arbeid. Er det noe fysisk der man må trene opp kroppen vil det vel være fysioterapi og kanskje annen trening. Som sagt, det som skal være på aktivitetsplanen er tilrettelagt dine utfordringer og dine behov. Skjønner at det er skikkelig nedtur å bli syk, det er det for alle. Men nå skal du få hjelp, og så vil du etter hvert bli bedre, og du kan komme deg tilbake i utdanning og arbeid. Kanskje vil det ta lang tid (dessverre), men du kommer til å bli bedre! Og dårlig at saksbehandlingen har gått så dårlig av NAV, kjipt! Masse lykke til og god bedring!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Opprett bruker på Nav.no og begynn å sende meldekort. Etterhvert må du på et obligatorisk fellesmøte hvor du får opplæring i å sende meldekort. Mas på Nav. Skriftlig! Anonymous poster hash: 88036...044 Det må man vel ikke? Jeg måtte iallefall ikke på noe sånt møte. Ikke min samboer heller. Anonymous poster hash: fc181...678 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå