AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Jeg har en liten skjønn puddel som er 4 år gammel. For noen mnd siden merket jeg en liten klump aktig sak på siden som kunne minne om en mikro vorte i følelse. Nå 1 mnd senere har den vokst og er veldig hard. Her er et bilde av den: http://gratisupload.dk/f/8tln7y7ko0/full Bør jeg gå til dyrlege? Er dette en ufarlig vorte, eller kan det være noe mer alvorlig? Anonymous poster hash: 24b38...4e8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Kan være fettkul, men uansett greit å få dyrlege til å sjekke... Anonymous poster hash: 57f3a...0d6
Leo Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Hunder (Og mennesker) får ofte kuler av forskjellig slag rundt omkring. Nå er det selvfølgelig helt umulig å svare på hva dette er ut fra et litt dårlig bilde, så jeg vil sterkt anbefale deg å oppsøke veterinær så fort som mulig. MEN de kulene jeg har sett som ligner denne har vært ufarlige væskefylte cyster som oppstår fordi et fremmedlegeme har trengt inn under huden, et hårstrå som vokser feil etc. Det kan også være en vorte. Fjernes på noen minutter hos veterinæren og lukkes med et par sting. Men sjekk det, så slipper du å gå rundt og lure og skulle det være noe skummelt, så er det bedre å få det fjernet jo før jo heller.
medlem123 Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 Kuler som vokser bør alltid sjekkes hos veterinær. Kan være en ufarlig vorte eller tett talgkjertel, men viktig å ta ut prøve for å være sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå