Gå til innhold

Bikkja stresser så fælt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han går hvileløst rundt fra rom til rom og puster og peser, og om jeg ber han om å legge seg så tar ikke pesingen stopp likevel. For ca 2 uker siden sa naboen at tispa deres hadde løpetid, men det burde vel være over nå? Men det skal sies at han har vært sånn i noen uker nå, så det kan jo ha en sammenheng. 

Han er tenåring, så det kan hende han har en sånn teit periode. Jeg har lagt merke til at han har bjeffet på litt rare ting (bjeffer vanligvis bare under lek), han har blitt litt mørkredd, og han er plutselig litt redd for mennesker han egentlig liker kjempegodt. Så det kan hende alt henger sammen.

Han har forøvrig også fått mye kraftigere forhudskatarr, om det kan være relevant. Har hørt at det kan bli verre om det er løpetid i nærheten.

Det jeg er redd for er at han stresser for at jeg og samboer har begynt på skolen begge to, og at det er derfor. Han er vant til at vi stort sett er hjemme, så kanskje han ikke liker overgangen? Han har ikke noe separasjonsangst, men det kan jo hende han ikke føler at han får nok oppmerksomhet nå som vi har litt mer å gjøre i hverdagen. Kan dette fremkalle stress?

Jeg begynner å bli litt lei, både fordi det må være slitsomt for bikkja å aldri slappe av (utenom når han sover selvfølgelig), men også fordi den pustingen og pesingen og den hvileløse vandringen virkelig begynner å gå meg på nervene!

Håper noen kan komme med noen gode svar her.

(og forresten så spiser og drikker han godt, han får nok tur, men jevnt over litt mindre oppmerksomhet nå som han er alene noen timer om dagen)

Anonymous poster hash: bc9b3...5de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig for oss å vite hva stresset kommer av. Kan godt være det er løpetid. Du sier han har forhundskatarr som har blitt verre, smerte kan også forklare atferden. Får han behandling for dette?

• Liker 1
Skrevet

Smerte har jeg faktisk ikke tenkt på, da det ikke virker som han har vondt noe sted. Ja, etter veterinærens innstrukser skyller jeg med en saltvannsløsning et par ganger om dagen. Det hjelper ikke noe særlig egentlig.. Jeg visste ikke at det kunne være vondt.

Forresten, jeg har ikke tenkt over det før nå, men det er mest på kvelden han stresser. Om dagen så sover han for det meste, uavhengig av om vi er hjemme eller ikke. 

Skrevet

Det kan hende hunden din har fryktelig vondt, det høres veldig sånn ut. Hunden min reagerte med pust, pes og urolighet når hun hadde vondt. Ta med hunden din til dyrlegen og få noen medisiner. Man kan  ellers ikke se så mye på en hund at de har vondt, da de gjør mye for å skjule det. 

Skrevet

Åå uff! Jeg har egentlig aldri tenkt over at det kan være vondt. I dag har jeg vært syk, og han har vært ganske rolig hele dagen, veldig lite stressing. Jeg skal observere han litt i helgen, da er det bare meg og han her siden samboer er bortreist, og siden han er musiker lager han desidert mest lyd av oss to. Så det kan hende stressingen til bikkja har noe med øvingen hans å gjøre? Skal prøve å komme til bunns i dette, det er jo ikke noe kjekt for han, stakkar. 

Skrevet

^Vil føye til at samboer dro i dag ettermiddag, og pakket da sammen alt av instrumenter og kabler som lå her og der, og at bikkja har vært rolig etter det. Han liker ikke kabler, og syns det er litt ekkelt om de beveger seg om han går forbi, så han holder seg litt unna frem til han har blitt vant til de. Så det kan hende det er så enkelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...