Gå til innhold

Hva består jeg egentlig av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en helsesjekk her om dagen.. En helsesjekk som viste at jeg var i topp form. Kondisen min var blitt betraktelig bedre, blodtrykket og kolestrolet var helt perfekt. Ja, faktisk var kroppen min helt strålende..... Til jeg gikk på vekta.. Jeg er 178 høy og veier angivelig 90kg om vekten stemmer. Både jeg og legen kikket på hverandre med store øyne fordi det umulig kunne være tilfelle. Vi målte derfor isteden med målebånd. Disse målene sammen med vekta stemte heller ikke særlig bra. Jeg er kvinne og bruker str 40 i alle klær. Jeg trener 4 ganger i uka (intensivt) og er i moderat aktivitet hver eneste dag minst 1 time om dagen (gåturer, sykler, skog og mark osv).

Så nå lurer jeg litt... Hvor gjemmer disse kiloene seg?? Det er umulig å se at jeg veier så mye som 90kg! Og ingenting annet tilsier at jeg skulle veid så mye heller. Noen som har litt mer peiling enn meg?

Anonymous poster hash: 5f6fb...da5

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Du har vel mer muskelmasse da enn først antatt?

Det går an å ta en test der du finner ut hvor mye som er muskelmasse og hvor mye som er fettmasse, det er mer nøyaktig vurdering om kroppen din er sunn, enn kun vekt og høyde. 

Skrevet

Jeg hadde en helsesjekk her om dagen.. En helsesjekk som viste at jeg var i topp form. Kondisen min var blitt betraktelig bedre, blodtrykket og kolestrolet var helt perfekt. Ja, faktisk var kroppen min helt strålende..... Til jeg gikk på vekta.. Jeg er 178 høy og veier angivelig 90kg om vekten stemmer. Både jeg og legen kikket på hverandre med store øyne fordi det umulig kunne være tilfelle. Vi målte derfor isteden med målebånd. Disse målene sammen med vekta stemte heller ikke særlig bra. Jeg er kvinne og bruker str 40 i alle klær. Jeg trener 4 ganger i uka (intensivt) og er i moderat aktivitet hver eneste dag minst 1 time om dagen (gåturer, sykler, skog og mark osv).

Så nå lurer jeg litt... Hvor gjemmer disse kiloene seg?? Det er umulig å se at jeg veier så mye som 90kg! Og ingenting annet tilsier at jeg skulle veid så mye heller. Noen som har litt mer peiling enn meg?

Anonymous poster hash: 5f6fb...da5

Si det. Jeg "sliter" med samme som deg. 163, 64 kg. Flat mage med antydning til muskler, midje, slank, bruker 36/s i klær. 27 i bukser. Jeg veide på ett tidspunkt 67 kg og måtte da opp til 28 selv om jeg fint kunne gått med 27 da å, men liker det ikke så trangt. Jeg ble veid tre ganger på forskjellige vekter før operasjon fordi jeg ikke matcher vekta. Ikke trener jeg stort heller, men er fremdeles fast i fisken. Hva Søren er det som gir tyngden liksom. Kanskje fettet er mer komprimert på enkelte eller noe så det tar mindre plass?

Anonymous poster hash: d7893...3e4

Skrevet

Men bryr seg egentlig om vekten, om man er fornøyd med hvordan man ser ut?

Eneste vekt betyr for meg er en pekepinn på om jeg gjør noe riktig på vei opp, eller ned i vekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...