Gå til innhold

Trenger deres mening ang menn og pynting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er veldig glad i innredning og pynting i huset. Det er hans hus og jeg har flyttet inn for 2 år siden.

Alt er innredet etter hans smak og jeg får ikke røre eller flytte noe som helst.

Hvis vi skal kjøpe noe ender vi opp med å kjøpe det han liker. Hvis jeg liker noe og ikke han så har jeg ingen sjanse. Jeg gir opp på slutten pga jeg har så lyst på litt forandring sånn at jeg lar ham bare velge det han liker. Alt fra møbler til pynt.

Nå diskuterer vi og han sier at jeg er gammeldags pga jeg synes det er litt rart at han er så opptatt av interiør. Jeg prøvde å si at det er uvanlig at menn er så opptatt av alle detaljer i huset. Vi venter på svarene :) Takk :)

Anonymous poster hash: e04fa...936

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) Værsågod :)

Anonymous poster hash: 40d1f...427
  • Liker 1
Skrevet

Hva er spørsmålet? Fint at han har en hobby som han liker, om det er interiør eller andre ting. Kan være litt urimelig om du ikke får ha noe som er ditt eget der, da.

Anonymous poster hash: 02800...569
  • Liker 4
Skrevet

Han kan sitte i timesvis og bla i interiørblader og planlegge hva skal VI kjøpe  osv.

Jeg får ikke lov å bestemme noe... Det var jo krig ang jul pga han hadde sin gamle julepynt sånn at jeg måtte kjempe for å henge et par ting som jeg likte.

Hvis jeg flytter en figur eller en annen pyntegreia så flytter han det tilbake. 

Spørsmålet er er det normalt at menn er så opptatt av innredning og interiør ? eller det er meg som er urimelig ?

• Liker 1
Skrevet

Han kan sitte i timesvis og bla i interiørblader og planlegge hva skal VI kjøpe  osv.

Jeg får ikke lov å bestemme noe... Det var jo krig ang jul pga han hadde sin gamle julepynt sånn at jeg måtte kjempe for å henge et par ting som jeg likte.

Hvis jeg flytter en figur eller en annen pyntegreia så flytter han det tilbake. 

Spørsmålet er er det normalt at menn er så opptatt av innredning og interiør ? eller det er meg som er urimelig ?

Det er ikke normalt at menn er så nazi på sånt, men det er ikke uvanlig at menn er interesert i innredning og interiør. 

Problemet er ikke hans interesse, men grenseoppgangen mellom dere og hans totale avvisning av innspill. 

Jeg har rom i huset som er mitt domene, hun har sine, men det er en løsning som kommer ut i fra at vi har relativt samstemt stil, og kun trenger å ta vare på det som er viktig for hver av oss; det betyr ikke at jeg går rundt å rydder etter henne på kjøkkenet eller ikke prøver meg på badet ...

• Liker 2
Skrevet

Disse spørsmålene har ikke noe med hverandre å gjøre. Ja, kanskje det er uvanlig. Nei, det er ikke noe galt at han liker det. Når det gjelder å ville ha noen egne pyntegreier der kan jeg skjønne at det er kjedelig om du ikke får lov til det, personlig hadde jeg ikke giddet å lage sak av det (jeg er kvinne). Hadde syntes det var flott mannen hadde en hobby og noe han likte å styre med.

Anonymous poster hash: 02800...569

Skrevet (endret)

Er en to om å bo sammen så bør en vel også være to om å gjøre det koselig sammen syns jeg. Det er vel kanskje noe urimelig at det bare skal være hans stil og smak som er rådende i et hus du har bodd så pass lenge i, det er jo ditt hjem også. Men hva angår at du er noe gammeldags så kan jeg være enig med han,

-menn bør ikke stå på kjøkkenet å lage mat og iallefall ikke like det, menn bør ikke ha en oppfatning eller være opptatt av interiør, kvinner skal ikke ha bil og motor eller fiske som hobby,

alt dette er av gammeldags dato. Liker han interiør og å dekorere i huset så er vel det helt greit det og i 2015 er det mange menn som har en oppfatning av at de også ønsker å trives i hjemmet sitt og ikke f.eks sitte i et rosa feminint dukkehus der den kvinnelige part har satt hele sitt feminine avtrykk på hele huset (sier ikke at dette er din stil men for å ta et eks).

Men igjen bor en to sammen bør en også enes om hvordan begge to kan trives best ut i fra stil og smak.

Men det er jo litt tankevekkende at i alle de årene dette har vært kvinnes dommene så er det ingen kvinner som har sagt " felles hjem og hus felles beslutninger og felles interiør" DA, så lenge kvinnene bestemmer hva som skal og ikke skal være i huset da er det ikke så "felles" lengre, men så snart dette er noe en mann har noen meninger om da skal alt være felles..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Skrevet

Felles hus - felles beslutninger. Hadde aldri godtatt at mannen skulle bestemme totalt slik du beskriver.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Felles hus - felles beslutninger. Hadde aldri godtatt at mannen skulle bestemme totalt slik du beskriver.

Jeg har følelsen av at det ville gått på selve kvinneligheten din og det kvinnelige egoet ditt løs, ja. :laugh:

Hva, la mannen bestemme interiøret her i huset? Ikke faen! Dette er MITT domene! :jolie:

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 2
Skrevet

Sikker på at det er en mann du har funnet deg?

Neida :danse:  siden dere bor ilag sier det seg selv at dere skal ta felles beslutninger!
Mannen min kunne bare prøvd å bestemme hvordan det skulle sett ut her!

Skrevet

Burde være enkelt å løse. Ønsker han noe nytt må det godkjennes av deg før det blir snakk om å dra det i hus. Samme andre veien, så sikrer dere at nytt er innenfor begges komfortsone.

Noe annet er om du gidder å "være på besøk" i eget hjem i lengden. Hva er det han har, som andre mannfolk mangler, liksom? Virker rimelig ocd og hensynsløs denne gubben, dersom du beskriver situasjonen fullstendig nøytralt og upartisk. :lur:

Skrevet

At han har en stilsans er jo bare fint, men rettferdighetssans har han ikke. Du er voksen, hvorfor skal du leve som et barn uten stemmerett når der gjelder interiøret der du bor? Han er ego!

Vi har bestemt oss for en type stil begge kan like på de store tingene. Småinteriør og planter er opp til meg.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes ikke det høres normalt ut at noen er så opptatt av detaljer som dette, uavhengig av kjønn. Du kan ikke flytte på en eneste pyntegjenstand? Han har ikke et snev av OCD? Det høres ikke helt friskt ut synes jeg :P

• Liker 2
Skrevet

Høres ikke unormalt ut i dagens overtolerante samfunn. Du har det ikke noe værre enn menn som ikke får ha stereoen sin i stua for at høyttalerne er stygge eller for store

Skrevet

Grunnen til at damer stort sett styrer den delen er vel at vi som regel har størst interesse av det, ikke at menn ikke bryr seg. Tror mange menn lar damene holde på, fordi de koser seg med det. Hvis din samboer har en så sterk interesse for interiør, så ville jeg faktisk latt han styre det, med mindre jeg ikke tålte stilen hans. Og hvis jeg ikke tålte stilen hans, så ville det nok vært liten fremtid for oss.

Ellers tenker jeg at når det gjelder pynteting og småmøbler så er det enklere å bli enig om. Hvis det er snakk om oppussing/tapet/maling/kjøkkenskap/garderobeskap og andre ting som følger med huset, så er det helt og holdent hans valg siden han eier huset.

Skrevet (endret)

Likestilling i praksis...?

Dette har jo lenge vært kvinnenes domene, uten at mannen har hatt den største påvirkningsmuligheten..

Endret av Oppgitt78
  • Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er jo ikke om det er vanlig at menn er opptatt av interiør. Enig i at du er helt vanvittig gammeldags når det er kjønn du henger deg opp i her. Folk skal få være interessert i akkurat det de vil være interessert i, uten at sånne som deg skal si "hei, hei hei... sjekk mellom beina dine da.. du har ikke lov å like dette, det er rart og unormalt".

Men synes ikke du er urimelig når du vil være med å bestemme hvordan det skal se ut i hjemmet dere deler, eller henge opp noe personlig julepynt. Som noen andre er inne på så høres det nesten mer ut som han har borderline tvangstanker enn bare interiørinteresse  :fnise:

Når det er sagt så hadde jeg ikke latt en kjæreste som flyttet inn hos meg tatt ned favorittkunsten min i stua og hengt opp en Manchester United-plakat liksom. Vi har jo alle vår smak og våre meninger. Men noen kompromisser må jo til, og det høres ut som han her ikke firer på noe som helst.

• Liker 1
Skrevet

Er en to om å bo sammen så bør en vel også være to om å gjøre det koselig sammen syns jeg. Det er vel kanskje noe urimelig at det bare skal være hans stil og smak som er rådende i et hus du har bodd så pass lenge i, det er jo ditt hjem også. Men hva angår at du er noe gammeldags så kan jeg være enig med han,

-menn bør ikke stå på kjøkkenet å lage mat og iallefall ikke like det, menn bør ikke ha en oppfatning eller være opptatt av interiør, kvinner skal ikke ha bil og motor eller fiske som hobby,

alt dette er av gammeldags dato. Liker han interiør og å dekorere i huset så er vel det helt greit det og i 2015 er det mange menn som har en oppfatning av at de også ønsker å trives i hjemmet sitt og ikke f.eks sitte i et rosa feminint dukkehus der den kvinnelige part har satt hele sitt feminine avtrykk på hele huset (sier ikke at dette er din stil men for å ta et eks).

Men igjen bor en to sammen bør en også enes om hvordan begge to kan trives best ut i fra stil og smak.

Men det er jo litt tankevekkende at i alle de årene dette har vært kvinnes dommene så er det ingen kvinner som har sagt " felles hjem og hus felles beslutninger og felles interiør" DA, så lenge kvinnene bestemmer hva som skal og ikke skal være i huset da er det ikke så "felles" lengre, men så snart dette er noe en mann har noen meninger om da skal alt være felles..

:blomst:

Anonymous poster hash: 98446...5b2

Skrevet

Jeg reagerer på at du ikke får bestemme noe som helst i deres felles hjem, men ellers synes jeg ikke det er noe problem at han liker interiør?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...