Gå til innhold

Kjemisk lukt fra ny Jensen-madrass - lukter fortsatt etter 3 mnd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gammel tråd, men jeg har samme problem med overmadrass fra Jensen. Den har så sterk kjemisk lukt at jeg klør over hele kroppen. Ikke av lukten, men kjemikaliene. Hatt flere overmadrassen fra samme leverandør tidligere hvor jeg ikke har opplevd dette. 

Anonymkode: b6d85...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Snøsøte skrev (På 20.9.2015 den 12.33):

Vi kjøpte Jensen Nova Max rammemadrass.

Hvordan løste denne saken seg for dere? Vet det er gammel tråd, men jeg har samme problem med Jensen nå. Er så sterk lukt av kjemikalier (som blir verre når jeg ligger på den pga kroppsvarmen), at jeg blir regelrett dårlig. Aldri opplevd før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gammel tråd, men jeg har samme problem med overmadrass fra Jensen. Den har så sterk kjemisk lukt at jeg klør over hele kroppen. Ikke av lukten, men kjemikaliene. Hatt flere overmadrassen fra samme leverandør tidligere hvor jeg ikke har opplevd dette. 

Trekket til overmadrassen skal kunne vaskes. Og anbefaler å bruke en beskyttelsesmadrass over overmadrassen også, med tanke på holdbarhet. Da slipper du nærkontakt i alle fall om du reagerer med kløe. 

Vi kjøpte Jensen madrass for 3 år siden, og hadde ikke noe problem med lukt. Luktet faktisk overraskende lite til å være nye møbler. Og jeg er veldig sensitiv på lukt. Så at dette er noe Jensen er kjent for kan jeg ikke skjønne. Må være et eller annet som har forurenset produksjonen eller i frakt i slike tilfeller.

Anonymkode: d328e...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trekket til overmadrassen skal kunne vaskes. Og anbefaler å bruke en beskyttelsesmadrass over overmadrassen også, med tanke på holdbarhet. Da slipper du nærkontakt i alle fall om du reagerer med kløe. 

Vi kjøpte Jensen madrass for 3 år siden, og hadde ikke noe problem med lukt. Luktet faktisk overraskende lite til å være nye møbler. Og jeg er veldig sensitiv på lukt. Så at dette er noe Jensen er kjent for kan jeg ikke skjønne. Må være et eller annet som har forurenset produksjonen eller i frakt i slike tilfeller.

Anonymkode: d328e...838

Hjelper ikke. Lukten og avgassene kommer fra materialet i selve overmadrassen, ikke fra trekket i seg selv. Men det forplanter seg til trekket og sengetøy.
Jeg bruker beskyttelsestrekk i tillegg, og laken oppå der igjen. Kjemikaliene trigges/aktiveres ekstra av kroppsvarmen, og lukten sitter fast selv i beskyttelsestrekk og laken - slik at det må vaskes. Trekk til overmadrassen er vasket, og rommet trekket ble tørket i, luktet kraftig av kjemikalier til tross for vasking på 60 grader. 

Har hatt flere Jensen overmadrasser/madrasser tidligere, aldri opplevd dette problemet før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...