Gå til innhold

Phantom of the Opera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva sangen/melodien heter i disse sangene?

https://www.youtube.com/watch?v=JS0MqScVDMM

https://www.youtube.com/watch?v=qWJGOl3bMyY

https://www.youtube.com/watch?v=EZUq592isxs

Jeg ble helt trollbundet av denne melodien! Den kommer flere ganger i filmen også, men kun som melodi (f.eks ved maskeradeballet) osv.

Noen som vet om det er noen sammenheng, eller om det er én lang sang/melodi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å elsker den filmen!

Vil tro at det er en sammehengende sang/melodi som går gjennom filmen som en rød tråd.

Ellers er det en annen sang "Learn to be lonely" som forsåvidt aldri ble tatt med i filmen, men virkelig er verdt å sjekke ut dersom du ikke allerede har gjort det :)

Skrevet

Å elsker den filmen!

Vil tro at det er en sammehengende sang/melodi som går gjennom filmen som en rød tråd.

Ellers er det en annen sang "Learn to be lonely" som forsåvidt aldri ble tatt med i filmen, men virkelig er verdt å sjekke ut dersom du ikke allerede har gjort det :)

Det er litt dumt at det ikke er én sang, liksom. Alle har jo hvert sitt navn (som du sikkert så i linkene). Det er samme melodi, men skulle ønske det var noe jeg kunne høre sammenhengende.

Jeg ELSKET filmen. Den var så hjerteskjærende, og vakkert laget. Spesielt på slutten merket jeg hvor rystet jeg nesten ble...

"Learn to by lonely" var veldig fin også. Musikken i Phantom of the Opera er virkelig fantastisk.

Skrevet

Kanskje ikke dette du etterlyser men...

Anonymous poster hash: 5bec6...c55
Skrevet

Kanskje ikke dette du etterlyser men...

Anonymous poster hash: 5bec6...c55

Jeg likte den sangen veldig godt også! :)

Gjest Sprettballen
Skrevet

Noen som vet hva sangen/melodien heter i disse sangene?

https://www.youtube.com/watch?v=JS0MqScVDMM

https://www.youtube.com/watch?v=qWJGOl3bMyY

https://www.youtube.com/watch?v=EZUq592isxs

Jeg ble helt trollbundet av denne melodien! Den kommer flere ganger i filmen også, men kun som melodi (f.eks ved maskeradeballet) osv.

Noen som vet om det er noen sammenheng, eller om det er én lang sang/melodi?

Nå har jeg dessverre pakket bort cd-ene mine, men  hvis jeg ikke husker helt feil står det bare "mellomspill", før det går over til sangene.

Mellomspillet går som en rød tråd gjennom hele musicalen.

Skrevet

Det er melodien til "Angel of music" som brukes igjen og igjen :)

• Liker 1
Gjest Gjest_The Archbishop
Skrevet

Les heller boken den er mye bedre.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel den samme melodien som går igjen som en rød tråd gjennom hele filmen. Angel of music tror jeg det er som går igjen i disse videoene. 

Min favorittfilm, elsker den. Hører på sangene ofte, de er så nydelige! 

Skrevet

Nei, jeg synes faktisk boken suger :/ Jeg elsker musikalen, og ble dritskuffet over boken. Får lyst å filleriste Christine, hun er bare så utrolig tåpelig og fjollete.. 

Anonymous poster hash: 094bd...3e2

Skrevet

Liker den og. Men en bok og en musikal blir to veldig forskjellige ting...

Skrevet

Nei, jeg synes faktisk boken suger :/ Jeg elsker musikalen, og ble dritskuffet over boken. Får lyst å filleriste Christine, hun er bare så utrolig tåpelig og fjollete.. 

Anonymous poster hash: 094bd...3e2

Jeg forelsket meg i filmen (musikalen fra 2004)! Jeg kjenner det sitter langt inne å se henne forlate The Phantom (eller Erik som jeg senere fant ut at han het). Det burde ha vært dem to... :( 

Jeg har lest mange kommentarer, som åpenbart deler samme mening som meg. Hun kunne gjort han til en vidunderlig mann, og "ført han ut av mørket". Istedet valgte hun det trygge, Raol.

Fy søren, det gikk inn på meg!

Ellers takk for svar. Jeg har ingenting i mot å diskutere selve filmen/musikalen/boken i denne tråden også.

Skrevet

Jeg forelsket meg i filmen (musikalen fra 2004)! Jeg kjenner det sitter langt inne å se henne forlate The Phantom (eller Erik som jeg senere fant ut at han het). Det burde ha vært dem to... :(

Jeg har lest mange kommentarer, som åpenbart deler samme mening som meg. Hun kunne gjort han til en vidunderlig mann, og "ført han ut av mørket". Istedet valgte hun det trygge, Raol.

Ellers takk for svar. Jeg har ingenting i mot å diskutere selve filmen/musikalen/boken i denne tråden også.

Mener å ha lest at det finnes flere versjoner av romanen "phantom of the opera", blant annet så skildrer en av dem livet til Erik og bygger han opp som karakter. I denne romanen har Erik også en form for mellommann/sidekick(?) som ikke er med i filmen, men som hjelper han angående Christine og styringen av operaen flere ganger.

• Liker 1
Skrevet

Han er vel betraktelig eldre enn henne, har "groomet" henne i en årrekke ved å opptre som farens musikkengel og begår drap flere ganger i filmen. Sier ikke at Raol nødvendigvis er et kupp heller, eller at hun nødvendigvis måtte kaste seg i armene på en mann i det hele tatt. Virker likevel som om et eventuelt samliv hun måtte ha med fantomet ville ha blitt kort og ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...