Gå til innhold

Sjokolade utgått på dato?

pop_korni

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en boks med sjokolade kjeks (kjeks-lag med sjokolade imellom og dekket helt av sjokolade), og de gikk ut i slutten av februar i år. Jeg er ganske usikker på om jeg skal spise dem eller om jeg bare skal kaste de. Er det farlig eller dårlig for kroppen å spise de etter så lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke verre enn at du prøvesmaker. Smaker det dritt så lar du være

Anonymous poster hash: c3be0...f96
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en boks med sjokolade kjeks (kjeks-lag med sjokolade imellom og dekket helt av sjokolade), og de gikk ut i slutten av februar i år. Jeg er ganske usikker på om jeg skal spise dem eller om jeg bare skal kaste de. Er det farlig eller dårlig for kroppen å spise de etter så lang tid?

De har ikke gått ut på dato. De er over best før datoen.

Hadde det vært kjøttpålegg, hadde det vært noe annet.

Som AB sier; smak på dem. Det er noe mennesket har måttet gjøre i tusenvis av år, helt uten krykkeløsninger som datostempling.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks risikerer bare to ting etter best før-datoen; De kan bli myke, og de kan miste smak.

Ingen av delene er absolutt, så det er bare å teste dem.

Sjokolade er heller ikke en av de tingene som blir fort smakløst og kjipt over best før-dato, den kan få litt hvitt belegg, men det er bare kakaosmøret som "svetter" ut av sjokoladen, slik at den ser litt rar ut og kan smake noe annerledes.

Men farlig er det ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...