Gå til innhold

Trenger man virkelig solfaktor året rundt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i dermalogica kremen min men den er uten solfaktor. Jeg vet solfaktor er viktig, men synes det er så synd å slutte med den. Har ikke råd til den boosteren man kan blande inn da den er dobbelt så dyr som solfaktoren. Noen som har litt peiling på dette?

Anonymous poster hash: 38ce5...55e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Likevel velger jeg å bruke solfaktor 50 daglig(25 om vinteren) pga at huden min reagerer positivt på det. Sikkert bra med tanke på UV-stråler også.

Anonymous poster hash: 0b39b...add
Skrevet

Ja, jeg tenker på uva strålene så det har du sikkert rett i. Hudpleie er ikke så lett. Har lett etter en god solstift til å sveipe over hvis sola titter fram. Men glemmer jo uva strålene. Nei, kanskje jeg får bruke dagkrem med solfaktor lell.

Skrevet

Noen som har noe erfaring med eucerin sin krem for fet hud? 

Skrevet

Hva med å bare bruke en annen solkrem for ansiktet før eller etter hudkremen? Du kan jo f.eks google litt koreansk kosmetikk, der er de jo helt ville etter solkrem og har både kremer som er gode for ansiktet, og har også solspray eller solpudder som man kan legge utenpå sminken. Det beste med de koreanske solkremene er jo at de er råbillige! 

Står om solkrem et stykke ned på siden her: http://koreanskkosmetikk.blogspot.no/2015/08/produktene-i-den-koreansk.html

Skrevet

Bruker forresten Vichy Capital Soleil sin solkrem. Veldig behagelig å ha på, og ender ikke opp med en tykk fet smørje utover dagen :) 

Anonymous poster hash: 0b39b...add
Skrevet

Takk for tips angående koreansk kosmetikk, men for å være helt ærlig vil jeg helst bruke dermalogica. Har hatt noen år der min hudpleierutine har vært ikke eksisterende. Brukte Dermalogica før og vil så gjerne bruke produktene igjen. Men solkremene er altfor dyre så da har man bare dagkrem i clear matte serien. Den er med solfaktor. Men synes det er litt synd å slutte med active moist når den egentlig fungerer veldig godt. 
Men så var det dette med solfaktor da. På sommeren er det ikke noe problem for da bruker jeg bare en helt vanlig solkrem som dagkrem. Men synes det er litt too much å gjøre det på vinteren og. 

Skrevet

Men det var kanskje ikke så dumt å bruke solkrem under vanlig dagkrem. :-) Noen som har noen gode solkremer å anbefale. Bruker gjerne en fra apoteket som er litt rimelig i pris.

Skrevet

Du kan jo for eksempel bruke en solkrem(gjerne fra korea da de har en lettere konsisten) oppå dagkremen fra merket du allerede bruker?

Skrevet

Ja, det er kanskje ikke så dumt. :-) Har du noen tips til hvilken? 
Kan jo gjøre det enklere for meg selv å kjøpe en dagkrem fra clear matte serien med spf og da. 

Er det forresten noen her som har litt peiling på dermalogica produktene? 
Jeg tenkte kjøpe meg et ultracalming kit, og det ser ut som det serumet kan brukes alene uten noen krem opp på. Stemmer dette?

Skrevet

Men det var kanskje ikke så dumt å bruke solkrem under vanlig dagkrem. :-) Noen som har noen gode solkremer å anbefale. Bruker gjerne en fra apoteket som er litt rimelig i pris.

Solkremen skal over ansiktskremen, om ikke blokkerer den for kremen og dens virkning:) Anbefaler obagi spf 50!

Anonymous poster hash: 0d3a9...b07

Skrevet

vichy sin solkrem for ansikt er god, den er lett og ganske tynnflytende så den kjennes ikke fet ut.

Anonymous poster hash: d9afd...b61
Skrevet

Takk for tips!
Men tror jeg satser på å kjøpe dagkremen med solfaktor i. Blir for tungvint å styre med solkrem også dagkrem. Ville helst likt å bruke active moist kremen da den både er dagkrem og nattkrem, men siden den ikke har solfaktor og jeg har sensitiv hud så er det kanskje best å være på den sikre siden. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...