Gjest The Lost Dreamer Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 pene for å ha venner og snakke med gutter og den slags. Nå har jeg innsett at man ikke trenger å være gudommelig pen for å ha venner (både jenter og gutter) og ha kjæreste. Det er bare jeg som har hvert i sånn dritt miljø. Barneskolen: Alle de pene jentene hang sammen, de sjefa alle andre rundt, og de var de eneste som snakka med gutter og hadde kjæreste, alle andre var et 0 i øynene demmes. Ungdomsskolen: Akkurat som barneskolen, og enda verre. For her var det gjenger som var ''populære'' og ''tapere''. De populære ignorerer taperne og ser ikke engang på dem når de møtes etter skoletida. Vgs: Alle er hyggelige, både pene og mindre pene henger sammen. Klær, sminke, hår og penger spiller ikke noe stor rolle. Du får deg venner ved å være pratsom, hyggelig og morsom, ikke bare pen. Finnes ingenting som heter populær eller taper. Man håndhilser på folk man ikke har møtt før, og sier hei til de du har snakket med. Også kommer det overraskende: Jeg har snakka med flere folk fra flere forskjellige barne og ungdomskoler, og ingen av de skolene har hvert som de jeg har gått på. Miljøet skolene mine var på var bare rett og slett dritt og jeg har hvert uheldig. (Jeg har gått på 3 barneskoler, og 2 av dem har hvert drit med mye mobbing) Nå tenker jeg hvordan jeg klarte å ende opp der hvor jeg gjorde, for alle andre jeg møter (som jeg ikke har gått på barne og ungdomsskole med) er skikkelig hyggelige! Har gått rundt og sagt jeg får ingen venner fordi jeg ikke er pen nok og fordi jeg ikke har penger i flere år, men nå på vgs så ser jeg at sånne ting spiller ingen rolle. Skulle gjerne spolt tida tilbake!
Minya Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Var tilsvarende på skolene jeg gikk på, fra barneskole til videregående. Men på treffet vi hadde ti år etter utgangen fra ungdomskolen var det påfallende mange av de som var populære på skolen som hadde falt av lasset i løpet av livet. De som hadde vært aller mest populære var de som enten hadde hatt mye trøbbel med rus, fått barn "for tidlig" eller "med feil mann/dame", levde i voldelige ekteskap og generelt hadde hatt mye problemer i etterkant. Vi som ikke var spesielt populære på skolen var i overtall blant dem som hadde klart seg best i livet, både privat og i jobbsammenheng. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Var tilsvarende på skolene jeg gikk på, fra barneskole til videregående. Men på treffet vi hadde ti år etter utgangen fra ungdomskolen var det påfallende mange av de som var populære på skolen som hadde falt av lasset i løpet av livet. De som hadde vært aller mest populære var de som enten hadde hatt mye trøbbel med rus, fått barn "for tidlig" eller "med feil mann/dame", levde i voldelige ekteskap og generelt hadde hatt mye problemer i etterkant. Vi som ikke var spesielt populære på skolen var i overtall blant dem som hadde klart seg best i livet, både privat og i jobbsammenheng. Har opplevd det samme som Minya her. De populære kommer oftere i trøbbel, det har jeg selv erfart. Synd at du har hatt en sånn barndom som har hatt! Anonymous poster hash: ad256...9c8 1
herzeleid Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Har opplevd det samme som Minya her. De populære kommer oftere i trøbbel, det har jeg selv erfart. Synd at du har hatt en sånn barndom som har hatt! Anonymous poster hash: ad256...9c8 Tror dette har mye sammenheng med at det tidlig i ungdomsårene for gutta handler mye om å tøffe seg og jentene å se bra ut, ikke å være smart eller flink. Dette trekker nok ikke de mest oppegående menneskene, og bidrar nok ikke heller like mye til utvikling for den enkelte. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #5 Skrevet 17. september 2015 Jeg ser faktisk at flere av de stygge jeg har gått på skole med, har kjæreste og evn gift i dag. Enn de som var/er veldig pene. Men har ikke skjønt helt hvorfor, fordi de "stygge" er flinkere til å holde på det de har når de først har noe? Anonymous poster hash: 05a4b...195
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 17. september 2015 #6 Skrevet 17. september 2015 Jeg ser faktisk at flere av de stygge jeg har gått på skole med, har kjæreste og evn gift i dag. Enn de som var/er veldig pene. Men har ikke skjønt helt hvorfor, fordi de "stygge" er flinkere til å holde på det de har når de først har noe? Anonymous poster hash: 05a4b...195 Først og fremst vil jeg bare si at ingen er stygge. Alle er pene på sin måte, har aldri møtt/sett en stygg person, har du? For det andre: Det handler ikke om å være stygg og pen akkurat... Det er mer at de pene ikke tenker så mye på skole, men mest på å feste og ha det gøy og være med venner. De mindre pene prøver å få seg bra karakterer og bra utdanning, og da ender de opp med gutter som faktisk vil ha dem. For jeg vedder på at ingen vil ha en dritheit festløve, istedenfor en mindre pen, men smart lege, som kjæreste.
Marie90 Skrevet 17. september 2015 #7 Skrevet 17. september 2015 (endret) Jeg lurer på når du refererer til de "pene" på barneskolen og virkelig tenker over det, var de objektivt sett 'pene'? Hvordan ser de ut idag? Vi hadde mye hierarki og tull mellom jentene på barne- og ungdomsskolen, men når jeg ser tilbake ser jeg at det var andre ting som fikk en jente stemplet som 'pen'. Greit nok at ingen av dem var overvektige eller ustelte, men det handler ofte om de som hadde mye selvtillit, var utadvendte, og hadde de riktige buksene. Ingen av dem var - helt genetisk sett - veldig heldige. Og de er under middels idag, om jeg får lov å si det. Trodde det var en slags universell sannhet at de 'hotte' jentene som barn og ungdom aldri vinner i lengden. Og at 'late bloomers' regjerer markedet. Er selv blant sistnevnte så nyter det i disse dager, i all ydmykhet Arrogansen unnskylder jeg med at jentene var ganske bitchy på den tiden, og behandlet andre mindre bra - så jeg har ingen dårlig samvittighet rundt å konstatere deres forfall. Endret 17. september 2015 av Marie90 1
Hanna! Skrevet 17. september 2015 #8 Skrevet 17. september 2015 Fint du har funnet ut av dette! Å være pen gjør at man gjør et litt bedre førsteinntrykk når det gjelder jobb, vennskap og tiltrekning, men ikke noe særlig mer. Med mindre du vil bli modell eller film-stjerne, så er det virkelig ikke så farlig. Dessuten er det mange som tror de er mindre attraktive, når de egentlig er pene. Virker som du har vært i skikkelige ille miljøer ja. Det burde brukes mer tid og krefter på å skape gode miljøer og forebygge mobbing. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #9 Skrevet 17. september 2015 Jeg hadde det kjempefint på barneskolen og ungdomsskolen men ble mobbet på vgs jeg da Anonymous poster hash: cd1e5...85e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå