AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Neue Schwabenland befinner seg innenfor den Norske delen av Antarktis (Dronning Maud's Land). Har jeg som Norsk statsborger rett til å finansiere en privat tur til Neue Schwabenland, altså til den Norske delen av Antarktis? Jeg husker noen andre nordmenn brøt loven da de gjorde noe lignende selv, før de forsvant uten et spor. Og når noen ville lete etter dem ble det avvist. Jarle Andhøy lette etter "Berserk", men det var tydeligvis ulovlig da. Hvorfor det egentlig? Hva er det som er så galt for Norske borgere å besøke Norsk territorium, som ikke er regnet til militært bruk?Anonymous poster hash: 95ed7...79b
Gjest iGirl Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-04-26-412
Kjetil E Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 Neue Schwabenland befinner seg innenfor den Norske delen av Antarktis (Dronning Maud's Land). Har jeg som Norsk statsborger rett til å finansiere en privat tur til Neue Schwabenland, altså til den Norske delen av Antarktis? Jeg husker noen andre nordmenn brøt loven da de gjorde noe lignende selv, før de forsvant uten et spor. Og når noen ville lete etter dem ble det avvist. Jarle Andhøy lette etter "Berserk", men det var tydeligvis ulovlig da. Hvorfor det egentlig? Hva er det som er så galt for Norske borgere å besøke Norsk territorium, som ikke er regnet til militært bruk?Anonymous poster hash: 95ed7...79b Skal du gjøre det, må du ha masse penger og en backup som står klar til å redde deg. Du må søke tilatelse (Der var dette JA ikke hadde gjort). Dette gjelder forsåvidt hele kontinentet samt havområdene rundt. Så har du først det formelle i orden kan du besøke forsåvidt hvor i Antarktis du vil. For de fleste vil vel Antarktishalvøya være både det mest spennende og kanskje lettets tilgjenglige området å besøke. Er og til det området så og si alle cruiseskip som seiler til Antarktis drar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå