Vienn Skrevet 19. september 2004 #1 Skrevet 19. september 2004 Kløner noe vanvittig om dagen..; skal lage invitasjonene selv - og de skal sendes ut i disse dager. Men.. Har et bilde som jeg ønsker på forsiden av invitasjonen, men i hjerteformat og ikke vanlig firkantet. Har hentet inn rammer, satt inn bilde.. og så videre.. og så videre.. Noen som har gjort dette før og som kan hjelpe?
maki Skrevet 19. september 2004 #2 Skrevet 19. september 2004 så bilde er nå i hjerteformat? :oops: For etter det så er det bare å klippe ut bilde og lime det inn i f.eks word noe du sikkert vet. skjønte ikke helt hva du trengte hjelp til jeg, først trodde jeg du trengte hjelp til å bruke rammenene men virka ikke slik når jeg leste innlegge ditt en gang til
Vienn Skrevet 19. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2004 Altså; et bilde er vanligvis i et firkantet format - akkurat som mitt også er... Problemet er å få et firkantet bilde til å bli hjerte-formatert :-?
maki Skrevet 19. september 2004 #4 Skrevet 19. september 2004 et bilde vil altid være fikanta. Men man kan gjøre slik at det ikke ser firkanta ut med å gjøre en del av bilde gjenomsiktig/usynelig. Den bruden min til venstre er egenlig firkanta. Men lettest er det å jukse ved å bruke lag...eller layer da. Hvilket program bruker du til å fikse på bilde med? ---- I alle fall hvis du har et program hvor du kan legge til lag (layer) så kan du gjøre dette: Enten finne en ferdig ramme hvor hjerte delen er gjort gjenomsiktig. Da tar du å legger til et lag å legger det bilde oppå det gamle bilde for å få det til å ligge der du vil ha det. Eller du kan legge til et lag over bilde, "male" det hvit gjøre lag to 50% gjenomsiktig, så bruke viskelær og tegne bort det hvite i form av et hjerte der du vil ha det. Når du har fått det slik du vil så gjør du slik at lag ut ikke er gjenomsiktig lenger. Så for å få det til bare å bli et lag kan du f.eks trykke på den første kanppen til høyre for F12 å så trykke ctrl+v å så klipp ut den delen du vil bruke å lim dette inn i word eller det programet du bruker. Skjønner? Må gå å legge meg nå jeg kan skrive på en litt annen måte i morra hvis du ikke skjønner hva jeg menner eller noen andre ikke har forklart det på en bedre måte innen da.
junibrud05 Skrevet 21. september 2004 #5 Skrevet 21. september 2004 hvis du har paint shop pro er det bare å hente ned en hjerte "MASK" fra nettet så blir bildet ditt hjerteformet
Sita Skrevet 21. september 2004 #6 Skrevet 21. september 2004 hvis du har paint shop pro er det bare å hente ned en hjerte "MASK" fra nettet så blir bildet ditt hjerteformet det samme har jeg gjort...
maki Skrevet 21. september 2004 #7 Skrevet 21. september 2004 her kan du laste ned en ramme jeg nettopp laga, det er en psp fil så fungerer vel bare sammens med paint shop pro dersom du har et annet program så bare si fra murlig jeg har det også slik ser ser hjerte ut med et bilde inni, jeg gjore bakgrunnen svart så du kunne se hvor den hvite katen slutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå