AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Hei alle, jeg har i lenge tatt en joggetur på kvelden i skogen og lignende, men etter mange ubehagelige møter med forskjellige menn og en nesten voldekt pluss en venninne som nylig ble voldtatt er jeg livredd for å ta denne joggeturen, ja jeg tørr ikke gå ut i det hele tatt nesten på kveldene alene. Har ingen mulighet til å ta denne turen tidligere på dagen. Dette hindrer meg i å dra på venninnebesøk og forskjellige aktiviteter siden jeg ikke har bil lengere, og begynner nå å føle meg veldig usosial og innestengt. Hvordan skal jeg komme meg gjennom dette da? Hilsen fortvilet jente Anonymous poster hash: 8e9b6...56c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Hund? Anonymous poster hash: 76ae6...9d9 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Ville du følt deg tryggere med en voldsalarm? Jogge på tredemølle? Jogg sammen med noen? Følg hverandre fra og til buss/trikk o.l? Er jo helt klart ikke det samme, og det er tragisk at man skal være redd for slike ting. Selv går jeg aldri ute på kveldene uten å ha med meg den digre bikkja mi. Anonymous poster hash: 528c6...97b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Hund? Anonymous poster hash: 76ae6...9d9 Har en hund, men hun er så gammel at hun klarer ikke være med på turer lengere Anonymous poster hash: 8e9b6...56c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Føler med deg. Hund som nevnt er flott om du i utgangspunktet har lyst på hund og har midler til det. Ellers er voldtektsalarm og pepperspray fint (er jo selvsagt stressende å drasse rundt på, men er selv avhengig av dette når jeg er ute om vinteren), og vil tro at man kan få kurs i selvforsvar gratis noen steder. Trist at det er slik Anonymous poster hash: 9192a...455 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Ville du følt deg tryggere med en voldsalarm? Jogge på tredemølle? Jogg sammen med noen? Følg hverandre fra og til buss/trikk o.l? Er jo helt klart ikke det samme, og det er tragisk at man skal være redd for slike ting. Selv går jeg aldri ute på kveldene uten å ha med meg den digre bikkja mi. Anonymous poster hash: 528c6...97b Jogger mest for kosen sin del og den finner jeg ikke på tredemølle Og jogger helst aleine men musikk.. Og jeg bor i det så må være den eneste byen i norge uten bussforbindelser utenfor skoletid, og da er jeg på jobb. Anonymous poster hash: 8e9b6...56c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Er det du som bor i skogen? Slik at du må dra igjennom skogen for å komme deg til veninnene dine (som er i sentrum eller noe slikt)? Det beste er jo å gå med noen. Hvorfor må du dra om kvelden forresten? Hadde det ikke hjulpet om du dro litt tidligere?Anonymous poster hash: e3bb0...51f
Honey Dew Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Kjøp deg en trygghetsalarm. Jeg tror du får dem på Clas Ohlsson
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #9 Skrevet 16. september 2015 Er det mulig å jogge i boligområdet ditt? Kanskje litt kjedelig, men da føles det hvert fall tryggere! Ellers så må du ikke jogge med musikk på, kjedelig at man ikke kan være trygg, men slik er det da dessverre og da låser man døren. Selv har jeg aldri musikk på ute, ikke fordi jeg vil være trygg, men fordi jeg elsker å høre naturen og føles som en del av den uten å ha teknologi rundt meg du kan jo prøve å vinkle det den veien også! Også kan du jo løpe på tredemølle så klart, selv om det ikke blir det samme akkurst. Noen av naboene dine som kanskje vil være med ut å jogge også, så kan dere jogge sammen enten et par stykker, eller flere i nabolaget, kanskje noen menn også blir med! Rent praktisk sett så er det veldig liten sjanse for at det skjer noe med det, tenk på alle jenter i Norge som dr ute alene hver dag, som er ute å jogger, går turer osv., det er faktisk svært sjeldent det skjer noe! Anonymous poster hash: 3c939...8ed
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #10 Skrevet 16. september 2015 Jogger mest for kosen sin del og den finner jeg ikke på tredemølle Og jogger helst aleine men musikk.. Og jeg bor i det så må være den eneste byen i norge uten bussforbindelser utenfor skoletid, og da er jeg på jobb. Anonymous poster hash: 8e9b6...56c Ser den. Men man kan jo fortsatt jogge sammen, selv om man jogger for seg selv? Altså; man kan velge å høre på musikk, og være i sin egen lille ''boble'' sammen med andre. Fellesskapet i seg selv vil jo gi en trygghet. Kommer ikke på noe annet i farten, annet enn det som allerede er nevnt. Anonymous poster hash: 528c6...97b 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #11 Skrevet 16. september 2015 Hei alle, jeg har i lenge tatt en joggetur på kvelden i skogen og lignende, men etter mange ubehagelige møter med forskjellige menn og en nesten voldekt pluss en venninne som nylig ble voldtatt er jeg livredd for å ta denne joggeturen, ja jeg tørr ikke gå ut i det hele tatt nesten på kveldene alene. Har ingen mulighet til å ta denne turen tidligere på dagen. Dette hindrer meg i å dra på venninnebesøk og forskjellige aktiviteter siden jeg ikke har bil lengere, og begynner nå å føle meg veldig usosial og innestengt. Hvordan skal jeg komme meg gjennom dette da? Hilsen fortvilet jenteAnonymous poster hash: 8e9b6...56c Hund. Stor hund. Jeg jogget mye sent på kvelden på Grønland, inkludert i parker og hadde alltid med meg gigantisk hund. Ble aldri antastet.Anonymous poster hash: 99a8d...f7e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #12 Skrevet 16. september 2015 Føler med deg. Hund som nevnt er flott om du i utgangspunktet har lyst på hund og har midler til det. Ellers er voldtektsalarm og pepperspray fint (er jo selvsagt stressende å drasse rundt på, men er selv avhengig av dette når jeg er ute om vinteren), og vil tro at man kan få kurs i selvforsvar gratis noen steder. Trist at det er slik Anonymous poster hash: 9192a...455 Trist nei? Dette er jo kulturell berikelse! Ifølge unevnte brukere så er overfallsvoldtekter uproblematiske uansett fordi de ikke står for majoriteten av voldtekter i norge. Anonymous poster hash: 5c4e7...777
King in the North Skrevet 16. september 2015 #13 Skrevet 16. september 2015 Tenk at verden er slik at man blir redd for å jogge ute.. I verdens beste land å bo i. Det gjør meg trist 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #14 Skrevet 17. september 2015 Bor du i Oslo?Anonymous poster hash: 6aa1c...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå